Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ekstremt lang oppstartstid ASUS G74SX

Anbefalte innlegg

Hei!

Laptopen min har i det siste utviklet en ekstremt lang oppstartstid. Dette skjedde en gang jeg skulle slå på maskinen. Dagen før var den lynrask. Det som skjer er at intel-logoen kommer opp på skjermen med en gang jeg slår på maskinen. Ingenting rart med det. Deretter blir skjermen svart i ca 2-3 minutter, intel-logoen kommer opp på ny og endelig begynner den å loade windows. Har noen av dere peiling på hva som kan ha skjedd? Jeg har ikke tuklet med noen innstillinger såvidt jeg husker.

Setter pris på alle svar!

Mvh. Erlend Torvund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg kan se for meg er at den har problemer med å lese disken, så jeg ville hentet ned programvare for å teste at harddisken er "sunn og frisk". Har samme maskinen, men har ikke erfart det problemet ennå.

Hmm ja kanskje det. Jeg har også satt inn en SSD med OS på.. Da må det vell være den?

Lenke til kommentar

Hvordan fikk du lagt inn OS på SSDen? Installerte du på nytt eller brukte du spesiell programvare som flyttet alt fra den gamle til ny SSD?

SSD som OS disk skal jo øke hastigheten både med hensyn til oppstart og start av øvrige programmer.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...