Farenholme Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hei! Laptopen min har i det siste utviklet en ekstremt lang oppstartstid. Dette skjedde en gang jeg skulle slå på maskinen. Dagen før var den lynrask. Det som skjer er at intel-logoen kommer opp på skjermen med en gang jeg slår på maskinen. Ingenting rart med det. Deretter blir skjermen svart i ca 2-3 minutter, intel-logoen kommer opp på ny og endelig begynner den å loade windows. Har noen av dere peiling på hva som kan ha skjedd? Jeg har ikke tuklet med noen innstillinger såvidt jeg husker. Setter pris på alle svar! Mvh. Erlend Torvund Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Eneste jeg kan se for meg er at den har problemer med å lese disken, så jeg ville hentet ned programvare for å teste at harddisken er "sunn og frisk". Har samme maskinen, men har ikke erfart det problemet ennå. Lenke til kommentar
Farenholme Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Eneste jeg kan se for meg er at den har problemer med å lese disken, så jeg ville hentet ned programvare for å teste at harddisken er "sunn og frisk". Har samme maskinen, men har ikke erfart det problemet ennå. Hmm ja kanskje det. Jeg har også satt inn en SSD med OS på.. Da må det vell være den? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hva mener du med "SSD med OS på"? Lenke til kommentar
Farenholme Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 Hva mener du med "SSD med OS på"? I laptopen er det plass til 2 harddisker. Den ene som følger med er på 750 GB. Jeg kjøpte en ekstra disk, en solid state drive (SSD) som jeg innstallerte operativsystemet på. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Hvordan fikk du lagt inn OS på SSDen? Installerte du på nytt eller brukte du spesiell programvare som flyttet alt fra den gamle til ny SSD? SSD som OS disk skal jo øke hastigheten både med hensyn til oppstart og start av øvrige programmer. Endret 10. desember 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Farenholme Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Det var min onkel som gjorde det, aner ikke hva han gjorde. Jada, når jeg fikk den var den kjemperask, helt til den plutselig begynte å tulle seg med svart skjerm i flere minutter under oppstart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå