P-in-P Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Nå er jeg forbanna! Våkna opp til følgende melding på telefonen; Saken er slik at jeg har hatt NetCom abonnement sammen med en telefon jeg kjøpte for over et år siden. Og etter at det gikk ut så ringte NetCom til meg. Her kan dere få samtala vi hadde: NetCom: Hei, er det ********** *********? -Meg: Stemmer. NetCom: Jeg ringer fra NetCom, jeg ser at det er lenge siden du har fått et godt tilbud fra oss... -Meg: Ja, du, sorry men jeg har nettopp bytta til Telenor, har bare glemt å si opp abonnementet enda... -Meg: Er desverre alt for dårlig dekning hos NetCom... NetCom: Ja det var leit, håper du bli fornøyd med Telenor. -Meg: Blir jeg nok, hadebra. Hvor i helevete har jeg gitt inntrykk av at jeg er interessert i hverken NetCom eller Ucan2? Fyfan så pissed jeg blir! Men uansett. Hva burde jeg gjøre her nå? Jeg tenkte på å bare ringe til de å høre hva faen de dreiv med, men med tanke på hvor sleipe de har vært sålangt så tenkte jeg at jeg skulle vente litt. Vil kanskje lønne seg å sende alt på mail slik at jeg kan dokumentere hendelsesforløpet heretter. Samt ønsker jeg å finne ut hvem det er som har gjort dette så jeg kan sende navne hans til en eller anna sjef hos NetCom/Ucan2 de slik at han får sparken. - Pissed. Noen som har vært borti noe lignende, eller har andre råd og tips? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Foreslår at du roer deg litt ned først. Du har jo tross alt telefonnumrene oppgitt. Si hvem du er, hvilken melding du har fått. Og så sier du at du nekter enhver å betale for det. Sistnevnte kommentar har pleid å hjelpe meg med slibrige selgere (pakken kom på døra uten å ha bestilt). Lenke til kommentar
jic Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hvis jeg ser på bilde du postet så står det send takk for å bekrefte, og på nste mld er dettakk for bestlling. Videre hvis jeg ser nærmere på bilde så er du inne på redigering av melding, ser for meg at det mangler en sms mellom der, ellers så har du 14 dagers angrerett så det Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 jic: Hvorfor skulle jeg gjøre det? For å legge ut en post på diskusjon.no etterpå..? Serriøst tenk deg om før du poster... OnT: Vet om 14 dagers angrerett, men er bare bekymra for at de skal fucke det til enda mere. Men tar det på mail så kan jeg i allefall dokumentere hendelsesforløet om jeg må ta det videre. Geir: Takk for tips, skal benyttes Lenke til kommentar
Nebel86 Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Hold deg langt unna Ucan2! De gjør hva som helst for å få flere kunder og de kan gå langt! Googler man "Ucan2" på så ser man fort hvordan drittabonnement det er... Forundrer meg ikke at de gjorde dette, de gjør ikke feil to ganger, først sende deg melding uten at du har sagt ja for så å bekrefte selv. Dyrt er det også, byttet til Telenor og OneCall og regningene raste :-) Skal Ucan2 få god omtale så skal de pokker meg være fortjent til det... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 jic: Hvorfor skulle jeg gjøre det? For å legge ut en post på diskusjon.no etterpå..? Serriøst tenk deg om før du poster... OnT: Vet om 14 dagers angrerett, men er bare bekymra for at de skal fucke det til enda mere. Men tar det på mail så kan jeg i allefall dokumentere hendelsesforløet om jeg må ta det videre. Geir: Takk for tips, skal benyttes Som et sidesprang: det ville ikke være første gang noen her legger ut ufullstendige opplysninger, eller direkte lyver for å få dekning for noe de ikke har. HVorfor noen skulle tro det hjalp er dog usikkert, men minnes en tråd med Netshop i hvert fall hvor et grafikkort forsvant på mystisk måte etter å ha kommet i posten, TS hevdet Netshop gjorde feil, pakkevekt osv visstnok indikerte noe annet. Men dette er ikke verre enn å ringe din operatør og si du vil avbryte, sende ucan2 en mail og bestride - men slik jeg forstår så skulle jo dette nummeret uansett sies opp? Så da kan du vel strengt tatt sende Ucan2 henvendelse og oppsigelse av nummer samtidig. Om de vil fucke opp mer eller ikke, kan virkelig ingen her svare på, og skit happens, dessverre. Lenke til kommentar
jic Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 jic: Hvorfor skulle jeg gjøre det? For å legge ut en post på diskusjon.no etterpå..? Serriøst tenk deg om før du poster... Fordi flere andre har gjort dette før, som en annen skrev også det her. Hvis du mener du ikke har sendt mld, be mobil operatøre bekrefte bestillingen og eventuell så kan du anmelde dem for dokumentasjons forfalskning ettersom det må være noede har diktet opp. Du sier tenk deg om før du skriver, kan jeg spørre deg hvorfor var du inne på rediger melding før du tok scrennshot? Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Screenshotet viser ikke at han er inne på rediger melding, "Rediger" er en knapp man må trykke på for å komme inn i rediger melding: http://www.icreatemagazine.com/wp-content/uploads/2011/12/iPhone-messages-step5.png Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 OnT: Vet om 14 dagers angrerett, men er bare bekymra for at de skal fucke det til enda mere. Hvis du vet om angreretten så er det bare å benytte seg av den. Det er ikke noe annet som kan gjøres av noen av forumdeltakerne her. Uansett hvilke erfaringer man har gjort seg rundt Ucan2, så fremmer man angreretten mot NetComs kundeservice uten at Ucan2 er innblandet. Om man gjør dette innenfor angreretten, og i tillegg vet at bestillingen ikke er gyldig/lovlig, så er det ikke noe poeng i å stresse noe særlig rundt det, i alle fall ikke før man har gjort et forsøk på å løse det. I dette tilfellet er det ikke bestilt noen telefon heller, så dette fikses av NetComs kundesenter på undet ett minutt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Vil anbefale å sende klage til forbrukerombudet også. Hvis alle som blir lurt av ucan2 gjør det så kanskje de faktisk får svi etter hvert. Jævla drittselskap. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Herr Brun, ja, det tror jeg at jeg skal gjøre Men etter et søk på meldinga jeg fikk så ser det ut til at dette har vært oppe en del ganger før hos forbrukerombudet så det er rart det ikke har kommet noen reaksjon på Ucan2 sine fremgangsmåter. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Vel, jo flere som klager jo større sannsynlighet for at de får smekk på pung. de spekulerer i at folk ikke bryr seg. Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Men etter et søk på meldinga jeg fikk så ser det ut til at dette har vært oppe en del ganger før hos forbrukerombudet så det er rart det ikke har kommet noen reaksjon på Ucan2 sine fremgangsmåter. Det har kommet mange reaksjoner, både fra Forbrukerrådet og NetCom mot Ucan2, og de har bedret seg kraftig på de siste to-tre årene. Men i denne bransjen tror jeg det er helt umulig å bli kvitt alt rusket, og derfor vil det alltid komme saker som dette. Dessverre så er det mange som velger å ikke klage på slike saker, spesielt hvis det løser seg for de, for da har de allerede fått det som de vil, og da bryr man seg fint lite om hva som kanskje kan skje med andre i fremtiden. Da er det lettere å bare gi f..., og velge å ikke bry seg eller å engasjere seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå