somb Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Teksten er copyright, så jeg har fått beskjed om å ta den bort. Endret 3. januar 2012 av somb Lenke til kommentar
thrace Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hadde innholdet vært et annet skulle jeg gjerne sett på det, men det der gir en vond smak. Det er vanskelig å lese grammatikk og ignorere innhold. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg prøver å lese korrektur, men som en politisk aktiv person, (APer), er det umulig for meg å ikke fokusere på innholdet. sorry mac! -frank Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Javel. Myte 1: Innvandrere kan ikke bli en majoritet Sannheten: Groruddalen har allerede vokst seg større enn Stavanger. Flertallet for innvandrere skjer rett rundt hjørnet for denne vesle bydelen. Etnisk norske kvinner føder på landsbasis i gjennomsnitt mindre enn to barn og SSB regner fremdeles med at Norges folketall kan bikke 9 millioner om kun femti år. Den største årsaken til denne folkeveksten er innvandring. Myte 2: Norge fører en moderat asylpolitikk Sannheten: Norge slipper inn flere asylinnvandrere enn Finland, Danmark, Island, Spania og Irland - tilsammen! Mediene liker å fremstille regjeringens asylpolitikk som moderat. Faktum er at vesle Norge gir bort statsborgerskap som flygeblader. Over 100 000 har søkt asyl bare det siste tiåret. Satt opp mot innbyggertallet fins det ytterst få vestlige land som slipper inn flere. Myte 3: Norge trenger innvandrere for å gå rundt Sannheten: Kun én av tre blant den første bølgen av arbeidsinnvandrerne fra Pakistan og Tyrkia på 70-tallet er nå i jobb – resten mottar uføretrygd (Aftenposten 11.1.2011). I følge norsksomalieren Amal Aden sitter mange somaliere på bedre kunnskaper om det norske trygdesystemet enn nordmenn gjør før de reiser hit fra hjemlandet! Myte 4: De som søker om asyl er alle i akutt livsfare Sannheten: Noen trenger asyl. Mens de er gjester, må de få trygghet og stønad. Det skjer likevel altfor ofte at asylsøkere som påstår at de er forfulgte, egentlig ikke er det. Grove overfallsvoldtekter, narkotikageskjeft og truslene som kommer dersom de ikke får kostbart halalkjøtt på asylmottaket vitner om en bløff. Flere asylanter ferierer i hjemlandet når vi lettlurte nordmenn har løyvd opphold. Myte 5: Voldtekstmessig ligger Oslo godt an Sannheten: Det er skjedd 189 voldtekter på 365 dager. Nei. En voldtekt river et menneskeliv i fillebiter. Takket være 40 år med en naiv innvandringspolitikk er oslojentene blitt påmeldt et "voldtektslotteri". Annenhver dag blir et nytt offer trukket. Kurdere, afrikanere og andre ikke-vestlige står bak hele to tredjedeler av vanlige voldtekter, mens de utgjør nesten alle overfallsvoldtektene. Noen av ofrene har knapt nådd puberteten. Myte 6: Når innvandrere overfaller og voldtar blir de utviste! Sannheten: Flere får bli. Noen forgriper seg igjen. Gang på gang blir norske jenter brutalt voldtatte av asylsøkere. Premien overgriperen får er gratis halalmat, PC m/internett og dagpenger i norske luksusfengsel. Når de slippes fri, kan vi heller ikke være trygge på at de blir sendt ut av landet! Overgriperens trygghet i hjemlandet blir vurdert, og flere får bli. I IMDi sin undersøkelse sier flertallet av det norske folket at tiden nå er blitt moden for en innvandringstopp. Når skal politikerne lytte? Når vi har 20% innvandrere? Eller 40%? Dersom det finst tvil, er eg personleg for fri innvandring. Endret 9. desember 2011 av mosleth Lenke til kommentar
somb Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Teksten er copyright, så jeg har fått beskjed om å ta den bort. Endret 3. januar 2012 av somb Lenke til kommentar
3R4 Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Ap ruler . Jeg stemmer og på Arbeiderpartiet ved alle Stortingsvalg ved lokalvalg har jeg flere ganger stemmt annenledes, men jobb er jobb og jeg må ferdigstille alt. Jeg skal lage grafikk og ordne oppset. Tusen takk for at det ikke har blitt en politikkdiskusjon hittil, da korektur er topic (let's keep it on topic). @mosleth kan du hjelpe med gramatikk for referansene også? KOREKTUR Referanser 1a. http://www.ssb.no/utlstat/tab-2011-03-11-26.html http://snl.no/Groruddalen Stavanger har 126 000 innbyggere og Groruddalen har 129 000 innbyggere (ekskl. illegale innvandrere). 1b. www.nrk.no/nett-tv/indeks/233254/ Flertallet av innvandrere har ikke kommet til Groruddalen enda, men de(?) (skjønner ikke hva du skal frem til her) er rett rundt hjørnet. 1c. http://www.ssb.no/fodte/ "Dette gir et samlet fruktbarhetstall for kvinner på 1,95". Man behøver over 2,0 for å kunne opprettholde befolkningen. 1d. http://www.ssb.no/folkfram/ Under SSBs ”høyalternativ” HHMH, så fremskriver (Hva mener du med 'fremskriver'? Mener du 'estimere' kanskje?) de ” folketallet blir 9,1 millioner i 2060”. SSB sitt høyalternativ har gang på gang vist seg å være for lavt i forhold til hvordan det faktisk utspiller seg. Derfor kan høyalternativet regnes som det mest sannsynlig av dem. I SSB sitt MMMH-alternativ regner med at det ”bare” blir 36% innvandrere (”passerer innvandrere og norskfødte med innvandrerforeldre 3,1 millioner i 2060, eller 36 prosent av befolkningen.”). Grunnen til at de regner med at det ”bare” blir 36% innvandrere er fordi de bruker en innvandrerbetegnelse som fraviker sterkt fra den allmenne oppfattningen om hva en innvandrer er. En innvandrer er på folkemunne en som selv har innvandret eller er av innvandrerslekt. Da SSB ikke er soleklar på at de statistikksletter tredje- og fjerdegenerasjonsinnvandrere når de uttaler seg i media om innvandringsvolum og innvandrerandel av befolkningen i fremtiden oppfatter vi det som en bevisst underkommunisering for å unngå protester mot den ikke-bærekraftige innvandringspolitikken som føres. Måten SSB opererer på gir i det hele orwellske assosiasjoner. En særdeles god drøfting av tematikken kan man finne hos Document "Nøkkeltall om befolkning og innvandring". www.document.no/nokkeltall-om-befolkning-og-innvandring/ Vi savner to ting i drøftelsen og det er at nordmenns levealder øker, hvilket gjør at den norske befolkningen teoretisk sett kan holde seg stabil på kort sikt tross lave fødselstall, men da nordmenn flytter fra Norge og norske kvinner får mindre enn 2,0 barn, regner vi det som sannsynlig at den norske delen av befolkningen vil synke litt etter litt i tiden fremover. Gidder ikke å rette mer Lenke til kommentar
somb Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Teksten er copyright, så jeg har fått beskjed om å ta den bort. Endret 3. januar 2012 av somb Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Et fengsel og flere fengsler. Ett fengsel er et tallord. Egne fengsler Pass på feil med enda/ennå. Sistnevnte handler om tidsperspektiv, enda som i å plusse. Korrektur med to r-er Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Bokmål tillèt både «flere fengsel» og «flere fengsler». Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå