Gå til innhold

Nytt kabinett - Kamp mot kattehår

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nytt kabinett da mitt over ti år gamle Chieftech dragon har gått litt av moten. Imidlertid har jeg en utfordring foran meg da jeg har to meget pelsrike katter som frekventerer datarommet. Finnes det noen tips til hvordan man kan unngå at det kommer pelshhår inn i kabinettet og tetter til viftene? Finnes det f.eks. filtre man kan bruke for å unngå dette?

Har forresten sett på Black Pearl til Fractal Designs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Så lenge du bruker standardviftene på Fractal Design R3, så har innsugsviftene filter.

Dissen filtrene er lette å ta ut og vaske.

Hva mer kan du be om :-)?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg skaffet meg etterhvert et par supermikrofiber kluter for å tørke støv, og jeg er forbauset over hvor mye støv og fibre som ligger på gulvene etter kort tid.

Så uansett vil jeg oppfordre til å støvsuge ofte eller tørke over gulvet hver dag med støvklut hvis du gidder.

Det er kanskje slik at de fleste moderne pc kabinett har dugelige løsninger for det å la et filter demme opp for støv, men tenkte det ville være artig å nevne Antec P280 som et muligens greit kabinett.

Kabinettet har en stor plastdel med innebygget filter i front (bak en dør), og så finnes det enda et filter som lett kan tas ut, like under strømforsyninga. Siden man oppnår overtrykk i kabinettet når det blåses mer luft inn enn det suges ut med viftene bak, så er kanskje dette filteret for strømforsyninga litt unødvendig.

Hm, strømforsyninga ligger med vifta ned så det er kanskje slik at luft vil bli sugd inn gjennom filteret uansett overtrykk.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Imidlertid har jeg en utfordring foran meg da jeg har to meget pelsrike katter som frekventerer datarommet. Finnes det noen tips til hvordan man kan unngå at det kommer pelshhår inn i kabinettet og tetter til viftene?

Hva med å lukke døra til datarommet?

Lenke til kommentar

Uaktuelt å hive gutta ut, dessverre. Flyttet maskinen inn på dette rommet igjen fordi jeg av og til sitter litt mye ved PC'en, og den sto på soverommet (hvor de ikke får være) før. Men som nevnt av noen her, så er det filtre ved viftene i kabinettet, så det bør gå bra!

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...