Athelas Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Skal kjøpe nytt kabinett da mitt over ti år gamle Chieftech dragon har gått litt av moten. Imidlertid har jeg en utfordring foran meg da jeg har to meget pelsrike katter som frekventerer datarommet. Finnes det noen tips til hvordan man kan unngå at det kommer pelshhår inn i kabinettet og tetter til viftene? Finnes det f.eks. filtre man kan bruke for å unngå dette? Har forresten sett på Black Pearl til Fractal Designs. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Så lenge du bruker standardviftene på Fractal Design R3, så har innsugsviftene filter. Dissen filtrene er lette å ta ut og vaske. Hva mer kan du be om :-)? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Å skape overtrykk i kabinettet jeg noe jeg har hatt god erfaring med. Det er selvfølgelig en jobb å renske inntaksvifter for støv/dyrehår, men man slipper jo da å gjøre så mye jobb inne i selve PCn. Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Jeg skaffet meg etterhvert et par supermikrofiber kluter for å tørke støv, og jeg er forbauset over hvor mye støv og fibre som ligger på gulvene etter kort tid. Så uansett vil jeg oppfordre til å støvsuge ofte eller tørke over gulvet hver dag med støvklut hvis du gidder. Det er kanskje slik at de fleste moderne pc kabinett har dugelige løsninger for det å la et filter demme opp for støv, men tenkte det ville være artig å nevne Antec P280 som et muligens greit kabinett. Kabinettet har en stor plastdel med innebygget filter i front (bak en dør), og så finnes det enda et filter som lett kan tas ut, like under strømforsyninga. Siden man oppnår overtrykk i kabinettet når det blåses mer luft inn enn det suges ut med viftene bak, så er kanskje dette filteret for strømforsyninga litt unødvendig. Hm, strømforsyninga ligger med vifta ned så det er kanskje slik at luft vil bli sugd inn gjennom filteret uansett overtrykk. Endret 5. januar 2012 av Decoman Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Imidlertid har jeg en utfordring foran meg da jeg har to meget pelsrike katter som frekventerer datarommet. Finnes det noen tips til hvordan man kan unngå at det kommer pelshhår inn i kabinettet og tetter til viftene? Hva med å lukke døra til datarommet? Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Eller å hive kattene ut? Har fungert her hjemme i mange år det. Kattene klarer seg bedre ute enn pcen gjør uansett. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 Uaktuelt å hive gutta ut, dessverre. Flyttet maskinen inn på dette rommet igjen fordi jeg av og til sitter litt mye ved PC'en, og den sto på soverommet (hvor de ikke får være) før. Men som nevnt av noen her, så er det filtre ved viftene i kabinettet, så det bør gå bra! Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå