Blazer Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Haha man får 250mbit for 249/mnd første 12mnd, og 499/mnd etter det. 18mnd bindingstid. Det koster 479/mnd for 20/2 fra Get, fra første måned. Det går da ikke an, i verdens rikeste land! jeg får 70/10 for 177 i mnd. ikke så ille syns nå jeg Da er du etter norsk standard veldig heldig. canal digital borettslag avtale, er vel en del av det rundt om kring i norgre. men ja jeg klager ikke Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Uff, her betaler vi 499,- i måneden for 25/5mbit. Jaja, Telenor er iallefall flinke til å beklage for seg Lenke til kommentar
slacky Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hva skal du med så mye kapasitet? Jeg sitter på 10/10 og bruker ikke all kapasitet. Nå er dette avhengig av bruk. Kan nevne at dagene jeg er aktiv med mitt så benytter jeg min 20(upstream)-linje fult ut. Og ofte ser jeg behov for økt upstream; mellom 50 og 100mbit hadde gjort seg. Da det går for tregt, og mulighetene er dermed begrenset. Nå streamer jeg mye, og mye torrents: Uansett så ser jeg at 50mbit downstream duger LENGE. Men, problemet er alt jeg sender ut til verden, og dette spiser linjen, og begrenser meg. Jeg har en del servere oppe å går, og disse spiser linja mi. Hadde jeg hatt en shitty ADSL, eller coax-linje, hadde ikke jeg hatt noen servere stående, og slik er det med flere andre nerder jeg kjenner. Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Ser det er skrevet og spurt litt om Directconnect her.Jeg har brukt de i noen år nå, siden det eneste andre alternativet for meg er Telenor, og de kun kan levere 128k/bit ned til 399,- i måneden (Bor ti minutter utenfor Sarpsborg sentrum, heia Norge...). Uansett! Directconnect er å anbefale. God og stabil ping (rundt 20ms til uio.no), stabil hastighet og god oppetid. Eneste minuset er prisen. Betaler i dag 699,- i måneden for 6000/6000. Jeg sier det igjen, heia Norge...Angående torrent-trafikk: Selv om Directconnect selv sier de struper P2P trafikk i sitt nett, føles det ikke slik i praksis. Endret 11. desember 2011 av Tan28 Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Og så er vi inne på denne diskusjonen igjen. 1Gbit nett i Norge kan man få, om man betaler deretter, grunnen til at det er billig i Sverige (noen få steder) er statsstøtten bredbåndsleverandørene får, denne er enorm i forhold til her i Norge. I Norge finnes det flere sambandsaktører (mørk fiber), BaneTele(ventelo), Telenor, Infiber, Pronea, TeliaSonera og mange lokale fiberaktører(kraftverk). Vi er faktisk såpass heldige her i Norge at vi har leverandører som bruker ny teknologi og bygger ut både på kobber, fiber og mobilt. De fleste andre land i Europa har fortsatt bruksbegrensning på nettlinjene (30gb mnd osv) og de fleste sitter nok fortsatt på en Adsl2 linje. Sitter selv på en 40/20 linje og dette er langt over det jeg egentlig har behov for, fiber ligger i gata men er for dyrt å legge inn for min del, tar det heller når behovet kommer. Heldig mæ i ræva, verdens rikeste land og store deler av nettet går fortsatt via kobber og med en treg fiberutbygging om du bor et par min utfor byen (takk kloke staten som solgte seg ut fra televerket). Kan ikke forstå at det skal være så sinnsykt viktig å ha alle pengene på bok mens infrastrukturen skal råtne bort og ligge langt etter naboen vår som har mye mindre inntekt enn landet vårt. Litt spennende lesestoff: http://www.vvs-forum.no/?id=4901448&cat=164993 Om du titter litt utenfor Norge i andre vestlige land så ser du egentlig hvor godt vi har det. England: http://www.productsandservices.bt.com/consumerProducts/displayTopic.do?topicId=25633 Tyskland: http://www.telekom.de Nederland: http://www.kpn.com/ Dette er land som er ganske langt fremme på utbygging av høyhastighets bredbånd, situasjonen er ganske lik som Norge. Dere må huske vi bor i et land med lite befolkningstetthet, det koster enorme summer å bygge ut fiber/høy hastighets bredbånd til alle, selvfølgelig skulle jeg gjerne sett mer statstøtte til bredbåndsutbygging, men vi har det bedre enn de fleste. Forumet du henviser til gjelder stort sett infrastruktur mer enn bredbånd, handler vel mer om veinett, transport og bygg i Norge. Jeg bor selv ca 45min unna "sivilasjonen" en storby i Norge, vi har fibertilknytning i gata og det er flere og flere som får dette, de vi kan takke for at dette kommer er de som utfordrer Telenor. Telenor har hittil vært den største festbremsen på bredbånd i Norge. 2 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Ser det er skrevet og spurt litt om Directconnect her.Jeg har brukt de i noen år nå, siden det eneste andre alternativet for meg er Telenor, og de kun kan levere 128k/bit ned til 399,- i måneden (Bor ti minutter utenfor Sarpsborg sentrum, heia Norge...). Uansett! Directconnect er å anbefale. God og stabil ping (rundt 20ms til uio.no), stabil hastighet og god oppetid. Eneste minuset er prisen. Betaler i dag 699,- i måneden for 6000/6000. Jeg sier det igjen, heia Norge...Angående torrent-trafikk: Selv om Directconnect selv sier de struper P2P trafikk i sitt nett, føles det ikke slik i praksis. Jeg får samme type tilbakemeldinger fra naboer som måtte signe DirectConnect grunnet at all kapasiteten på kobberkabelen var brukt opp. God stabil leverandør. Endret 11. desember 2011 av vidarkri 1 Lenke til kommentar
techial2 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Det er vel Japan som er best: Japan rules in broadband speed De har jo hatt tilbud om 1Gbps i mange år - for ca 300kr per måned... De holder nå på å teste ut 100Gbps(!) ... Vi ligger nok litt etter her på berget, ja ... EDIT: En kan jo også lure på hvorfor det koster nesten 7 ganger mer per Mbps i Norge sammenlignet med Sverige Grunnen er at staten her i Norge tar seg godt betalt for tjenester. Telenor er jo delvis-drevet av staten også... EDIT: Så ikke at det var så mange sider i denne threaden. Jeg bare kastet meg løs for å skrive. Endret 12. desember 2011 av techial2 Lenke til kommentar
Goodtimes Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Hadde jeg hatt en shitty ADSL, eller coax-linje, hadde ikke jeg hatt noen servere stående, og slik er det med flere andre nerder jeg kjenner. Huawei har 700Mbps dsl teknologi og Arris har 4.5Gbps prototyper til koaks. 1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Han sa jo shitty Får jo 400mbit på coax fra Get også, for å ta noe som er litt mer kjent for folk flest. Coax er på folkemunne "antennekabel". Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Jeg leste nå at Huawei har funnet opp 1 Gbit/s DSL Lenke til kommentar
Snowface Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Telenor tilbyr 1gbit i sverige igjenom Brebandsbolaget... Lenke til kommentar
Nator Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Til dere som ikke har bredbånd så kan det være at http://directconnect.no/ kan levere radiobasert bredbånd der dere bor. Hvis det er mange nok i nabolaget som vil ha så kan det hende de slenger opp ei mast hvis det ikke er noen der. Joda, det gir "nett". Men det er veldig, veldig crap. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Telenor har hittil vært den største festbremsen på bredbånd i Norge. Word. Det er Telenor og Huitfelt sin skyld, alt! Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Til dere som ikke har bredbånd så kan det være at http://directconnect.no/ kan levere radiobasert bredbånd der dere bor. Hvis det er mange nok i nabolaget som vil ha så kan det hende de slenger opp ei mast hvis det ikke er noen der. Joda, det gir "nett". Men det er veldig, veldig crap. Det stemmer overhodet ikke med mine erfaringer som DirectConnect-kunde i snart fire år. 1 Lenke til kommentar
Nator Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Da må vel du være ganske heldig. De jeg kjenner som har DirectConnect er slettes ikke fornøyd. Alt for høy ping til gaming, og alt for dyre priser. Sentralen er ikke oppgradert, så de får heller ikke spesielt god hastighet. Men DirectConnect har kanskje forskjellig nivå av tjeneste avhengig av hvor man bor, og du er spesielt heldig, eller kanskje de er spesielt uheldige. Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Prisen er altfor høy, uten tvil, men det har jo sammenheng med mangel på alternative tilbydere, i alle fall i mitt tilfelle. Rent personlig har jeg aldri hatt problemer med høy ping, og med unntak av korte perioder der DC har hatt tekniske problemer, har jeg alltid fått levert den hastigheten jeg betaler for. Dog er det jo kjedelig for de du kjenner som ikke er fornøyde, men har vanskelig for å tro at jeg er spesielt heldig 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Har dagens PC-utstyr kapasitet til å takle 1 Gbit/s ? Klarer f.eks en fiberlinje fra Altibox å takle det? Hvis svaret er nei på de 2, så tror jeg det tar en stund. Hadde vært digg med 1 Gbit/s, men kapasiteten til de fleste internettsider er såpass lav at man ikke vil kunne utnytte det inærheten av fullt ut. Det er da null problem og bruke 1gigabit på en pce.... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Prisen er altfor høy, uten tvil, men det har jo sammenheng med mangel på alternative tilbydere, i alle fall i mitt tilfelle. Rent personlig har jeg aldri hatt problemer med høy ping, og med unntak av korte perioder der DC har hatt tekniske problemer, har jeg alltid fått levert den hastigheten jeg betaler for. Dog er det jo kjedelig for de du kjenner som ikke er fornøyde, men har vanskelig for å tro at jeg er spesielt heldig Det er flere naboer her som har DirectConnect og de er strålende fornøyd. 1 Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Hva skal du med så mye kapasitet? Jeg sitter på 10/10 og bruker ikke all kapasitet. Nå laster du kanskje ikke ned så mange filmer, serier og spill da. Har 5 TB som er fulle, 2 HDD som er på vei til å bli fulle også, definer laste mye? Smart og sitte og skryte hvor mye warez du har lasta ned 2 Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Hva skal du med så mye kapasitet? Jeg sitter på 10/10 og bruker ikke all kapasitet. Nå laster du kanskje ikke ned så mange filmer, serier og spill da. Har 5 TB som er fulle, 2 HDD som er på vei til å bli fulle også, definer laste mye? Smart og sitte og skryte hvor mye warez du har lasta ned Er ikke warez. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå