Gå til innhold

Når får vi 1 Gbit/s linjer i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ååh, da får jeg flytte til Sverige. Billigere mat, biler, nett og bedre veier. Seriøst, jeg trenger ikke flere grunner.

Ghettoer, 27 % arbeidsledighet blant unge og mye lavere inntekt.

.... Tror jeg ville tenkt meg om en gang eller to

Endret av Teac
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Til dere som ikke har bredbånd så kan det være at http://directconnect.no/ kan levere radiobasert bredbånd der dere bor. Hvis det er mange nok i nabolaget som vil ha så kan det hende de slenger opp ei mast hvis det ikke er noen der.

Vet du hvordan pingen er på sånt nett vs vanlig bredbånd?

Veldig bra.

Det jeg har brukt gikk over flere mellomstasjoner før masten, men er det mest stabile jeg har vært borti når det gjelder hastighet og oppetid. Kan jo være forskjellig noen steder selvfølgelig...

Lenke til kommentar

Det jeg har fått høre av de som har directconnect så er dette et nesten fullgodt alternativ med ett unntak og det er at de har begrensninger på Torrents og lignende trafikk.

Ikke lagt merke til dette.. Er vel et år siden jeg brukte daglig nå, så de har kanskje endret policy?

Lenke til kommentar

Det er vel Japan som er best:

Japan rules in broadband speed

De har jo hatt tilbud om 1Gbps i mange år - for ca 300kr per måned... De holder nå på å teste ut 100Gbps(!) ...

Vi ligger nok litt etter her på berget, ja ...

EDIT:

En kan jo også lure på hvorfor det koster nesten 7 ganger mer per Mbps i Norge sammenlignet med Sverige

Endret av helsten2
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...