Gå til innhold

ASRock eller Asus?

Mokolotivet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et ASRock z68 extreme7 gen3 kort selv i bestillling.

Litt med hjertet i halsen, men noen sjangser må en jo ta her i livet.

For etter responsen på newegg å dømme så er det mange DOA kort, mange småfeil som bøyde pinner og løse/manglende deler.

Når det er sagt, så ser det ut til å være meget bra og problemfritt for de som ikke opplever sånne innledende problem.

Trykk på feedback fanen og les over 50 reviews fra kjøpere av kortet her:

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16813157269

Så en kan vel si at kvaliteten er ok, førsteinntrykket derimot er at kvalitetskontrollen er noe manglende siden de sender så (tilsynelatende) mange DOA kort ut på markedet.

Dersom du ikke trenger støtte for vt-d så hadde jeg nok foretrukket Asus kortet selv.

Lenke til kommentar

Er alle disse kommentarene på newegg.com som gjør meg tvilende til dette kortet, selv om det har kommet godt ut i tester.

Er forsåvidt tanken på 10 sata-porter som frister veldig. Men kan hende jeg bør tenke på saken med så mange feilkort. Ikke at det gjør meg noe å reklamere, men er kjedelig å vente på posten i juletidene :cry:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, jeg vurderte selv Asrock sitt Extreme 7 gen 3, du aner ikke hvor mange ganger dette lå i handlekurven min , ready for check out.

Men det ble til at jeg kjøpte dette ASUS P8Z68 Deluxe/GEN3, Socket-1155.

Satser på at det er i posten på Mandag.

Det var for mye DOA fra Newegg, for mange kommentarer med folk som hadde problemer med Asrock sitt kort, en ting er at du har garanti, men det er enormt tidkrevende og frusterende og måtte sende ting i retur.

Vger42 : så ser det ut som du også har fått et slik kort med feil på, litt synd for jeg likte kortet fra Asrock kjempe bra, og utifra tester så kom det meget bra ut.

Noen som har ASUS P8Z68 Deluxe/GEN3, Socket-1155 , erfaringer?

Lenke til kommentar

Jeg skulle mer enn gjerne klart meg uten ASRock kortet jeg altså, det er kun en ting jeg kjøpte det for og det er vt-d støtten som ASUS kortene mangler.

Dersom du ikke trenger vt-d, så ville jeg gått for ASUS sitt kort, feilraten er i hvertfall mye mindre der - og som amd-amd sier, rma'ing er tidkrevnede og kjedelig.

Nå ser heldigvis feilen ut til å være relatert til reverse breakout kabelen og/eller backplane på chassiset og ikke hovedkortet (jeg lot meg lure siden dvdrw'en også ramlet ut).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...