vonDonald Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Dere vet de ethernet-punktene i veggen som man vanligvis finner på skoler osv? Vi har sånne hjemme. Men det er ikke noe nett i dem! I den tekniske boden vår har vi noe jeg tror er en switch. Det jeg vet helt sikkert er at det er en boks der 7 ethernetkabler går fra den og rundt om til syv slike punkter i huset. (Denne boksen har altså syv innganger og syv utganger, og jeg regner med at inngang 1 svarer til utgang 1) Jeg trodde løsningen var å putte en ethernetkabel mellom modem og riktig inngang på 'switchen'. Får allikevel ikke nett i det respektive punktet. Egentlig et filleproblem, i og med at vi har trådløst nett her, men trådløsrouteren står veldig ugunstig plassert, mtp dekning. Derfor vil vi ha internett slik: Inn i huset-modem-switch-nettpunkt i veggen - trådløs router med gunstig plassering Noen som har forslag, eller har vært borti dette selv? -vonD Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Det er riktig som du sier. Det du har foran deg kalles et patchepanel og du kan koble vært enkelt punkt mot en Switch som er i forbindelse med router, modem og da internet. Lenke til kommentar
vonDonald Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Ah, føler meg passe dum som i det hele tatt måtte spørre om dette. Løste seg med prøve-feile metoden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå