Gå til innhold

Tips til Tentamensoppgave

Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Hallo , Har nå fått en tentamensoppgave og jeg står fast på et punkt

Jeg er ikke så veldig flink med Detaljert system , oppsett og oversikt .

Innledning til oppgaven er som følger

Dalen ungomskole har ikke fått oppdatert sitt IKT-System siden det var nytt for 6 år siden de har 40 pc-er som ikke er tilkoblet nettverk og alle maskinene har nettverkskort som ikke er i bruk

dere har fått i oppgave og få skolen på nett og sørge for at elevene får tilgang til en pc hver og tilgang til internet

Og dette er Oppgaven jeg står fast på :

Dere skal beskrive detaljert hvordan pc-er, netverk og annet akutelt utstyr organiseres og hvordan innkjøps prossesen skal foregå

Jeg spør ikke om svaret på oppgaven men kanskje gi meg en liten pekepinne om hvordan jeg kanskje skal starte oppgaven , Læreren vi hadde i dag er flink og kan mye men han har sinsykt store problemer med og forklare på en måte vi kan lære noe av og jeg får sjeldent med meg noe han prøver og si , Han surrer og tuller hele tiden og er umulig og få noe tydlig svar av og han endrer alltid svaret sitt hele tiden , Mange elever og lærere som har reagert på dette men ingenting skjer , Kontaktlæreren vår var ikke på skolen så det var lite hjelp og få der . Så er det noen som har noe de kan hjelpe meg med ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettverket kan du vel tegne opp med f.eks Visio. Legg inn datarom, serverrom etc. Legg inn router/switcher, brannmur, server osv. Du får beskrive hvordan brukere skal legges inn, f.eks bruk av W2K8 server/AD. Innkjøpsprossesen setter du vel opp utstyr/hw og et grunlag for hvorfor du akkurat har valgt det. Hvis læreren tuller mye er det nok bare å skrive mye tull også :p Var hvertfall sånn på lignende fag jeg har hatt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...