Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Lærer for 15 minutter

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og gruppen min har fått i oppgave å undervise klassen for 15 minutter. Temaet vårt er politikk og samfunn, og vi har tenkt til å snakke ut ifra disse kompetansemålene:

# Identifisere grunnleggjande skilnader mellom dei politiske partia i Noreg, og argumentere frå ulike politiske ståstader

# Gjere greie for sentrale kjenneteikn ved norsk økonomisk politikk

Problemet vårt er at vi ikke er spesielt kreative nå, og dette skal framføres allerede på mandag. Noen som har noen kreative idéer til undervisningmetoder? Hva skal til for at elevene skal følge med?

Setter stor pris på hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg og gruppen min har fått i oppgave å undervise klassen for 15 minutter. Temaet vårt er politikk og samfunn, og vi har tenkt til å snakke ut ifra disse kompetansemålene:

# Identifisere grunnleggjande skilnader mellom dei politiske partia i Noreg, og argumentere frå ulike politiske ståstader

Problemet vårt er at vi ikke er spesielt kreative nå, og dette skal framføres allerede på mandag. Noen som har noen kreative idéer til undervisningmetoder? Hva skal til for at elevene skal følge med?

hva med å ta litt tips fra

karen?
Lenke til kommentar

Powerpoint ?

Quiz ?

Snakk litt om temaenet for så og kjøre en slags form for konkurangse / hangman for og se om de har fått det med seg , kanskje litt kort tid til akk det

Er lite kreativ selv men det var dette jeg komm på

Etter å ha hatt en liten diskusjon med gruppen, så ble faktisk quiz det vinnende valget. Tydeligvis var vi en av 3 grupper som skulle ha dette :)

Hei!

hva med å ta litt tips fra

karen?

Hehe, ganske imponerende underviser det der! Tviler på at vi hadde fått til noe sånt så lett, men takk for en underholdende video uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...