Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Overfylt container

Surviver

Anbefalte innlegg

Hei :)

For øyeblikket drives det med oppussing i huset jeg bor i, og vi har fått en container stående utenfor huset. Da jeg var på vei ut i går så ble jeg jeg vitne til en planke som ble kastet opp i luften av vinden og som så for ned i bilen til kjæresten min. Containeren var overfylt og plankene lå bare løst oppå toppen. Det jeg lurer på da er om noen har et ansvar for det som har skjedd? Det har kommet en bulk i bilen og jeg vet ikke om vi må betale for å fikse det selv. Eller om de som eier containeren, eller de som la plankene oppå har noe ansvar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da parkerte du langt unna også.

Dette er plankekasterens feil!

Uff, jeg har ikke evnen til å måle lengder. Ser nå at den stod 2, maks 3 meter i fra.. Men vi har snakket med forsikringsselskapet og det skal bli dekket. Men pga uværet så kan det være at de ikke får noen feil og vi må betale egenandel. Men takk for svar :D!

Lenke til kommentar

Jeg forstod det slik som at noen kastet opp en planke på containere, og enten bommet, eller kastet slik at den falt! :)

Åja. Nei jeg har en egen evne til å alltid bli misforstått, greier aldri formulere meg skikkelig. Plankene lå på toppen av en overfylt container og to av plankene ble løftet av vinden og slo ned på bilen.

Lenke til kommentar

Vil påstå at det er de som disponerer containeren som også har ansvaret for å sikre alt son er i den på en slik måte at slike hendelser ikke skal finne sted. Så du burde ta det opp med de som leier containeren. Og for all del dokumenter med bilder åv det slik at ikke skadevolder rydder opp og påstår noe helt annet.

Edit: Dårlig formulering.

Endret av janingar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...