Morgens Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hei, forrige helg var det glatt ute og på vei hjem fra julebord gikk jeg på trynet. Fikk et relativt "bra" kutt i pannen men jeg følte ikke behovet for legevakten. Lørdagsmorgen så jeg at det var ganske kraftig kutt og dro da til legevakten, de kunne ikke sy men mente jeg kom til å bli relativt pen igjen. Men de satt på 4 "strips" (smale plaster) som har stått på siden da og fortsatt er faste. Det kom bittelitt blod ut natt til søndag (så på puten) men nå ser det veldig bra ut. Spørsmålet mitt er: 1. Hvor lenge skal jeg ha på disse plasterne? 2. Bør jeg evt. gå til legen i dag og få satt på ny? Jeg synes jo dette er unødvendig bruk av både min og legens tid... Noen råd til en som ikke trives med hvite frakker rundt seg? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 1. Den gangen jeg brukte strips gikk jeg med disse helt til såret var grodd... 2. Dersom de faller av har de også strips på apoteket... Strips brukes når man ikke trenger å sy, men det er behov for å holde kuttet lukket slik at det gror med minst mulig arr. Stripsene settes da på tvers over kuttet, litt strammere enn et vanlig plaster... Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Du kan skaffe nye strips på apoteket, og bytte selv. Pass på å sette de stramt nok. Trolig gjør en legesekretær det for deg på legekontoret ditt, om du har med deg plaster Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Takk for svar! Da gjør jeg ingenting, fikk med ekstra "strips" og får heller dra på legevakten for hjelp om de faller av i helgen. Kanskje det ikke er nødvendig å ha de på mer enn i 1 uke? Men, når gror såret? Hehehe... God helg! Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Tror ikke du trenger mer enn kanskje noen dager med dem på. Skal være rimelig godt helbredet etter en uke. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Kan si det slik at når jeg kuttet meg i foten for noen sommere siden. Så grodde kuttet innvendig illøpet av 2 uker og sting kunne tas av. Så tok det enda 4 uker og da var det bare et arr igjen. Ditt er nok bare overfladisk. Slik at det gror langt fortere. Men nå avhenger tiden det tar for at vev skal gro veldig fra person til person. Slik at det er vanskelig og si det eksakt. Noen bilder av foten min for og gi et bedre bilde av hva jeg skriver om. Endret 18. desember 2011 av WilliamAR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå