Gå til innhold

Kunne noen vere så snill å finne en av/på bryter fra Elfa?


Anbefalte innlegg

jeg skal utføre en volt mod med en motstander osv på hk'et mitt. jeg ble anbefalt å også lodde på en av/på bryter på rekken av ting.

 

jeg som ikke har særlig mye peiling på dette på temaet, synes det hadde vært strålende om noen kunne finne en passelig av/på bryter til meg fra elfa. jeg skal bestille resten fra elfa og det hadde vært fint om alt var fra elfa. jeg har lett, men jeg synes at elfa siden er svært vanskelig og finne fram på. www.elfa.se/no

 

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bare en ting til før jeg bestiller: hva er forskjellen på "till-till" som står på den første stående, og "till-från-till" som står på den andre?

Kort fortalt er det to og tre stegs bryter...sistnevnet har ett steg(midtstilling) hvor det ikke er noen kontakt mellom (de 3) pinner som skal loddes til(tror jeg..).

 

Du skal vel bare bruke den som en av-på bryter og da vil til-til være ditt valg. En bryter-stillig for på, den andre for av(du lodder bare til to ledniger).

 

Håper dette var forståelig skrevet !

Lenke til kommentar
Kort fortalt er det to og tre stegs bryter...sistnevnet har ett steg(midtstilling) hvor det ikke er noen kontakt mellom (de 3) pinner som skal loddes til(tror jeg..).

 

Du skal vel bare bruke den som en av-på bryter og da vil til-til være ditt valg. En bryter-stillig for på, den andre for av(du lodder bare til to ledniger).

 

Håper dette var forståelig skrevet !

 

så du mener at jeg skal gi .... i en av de pinne som er på den bryteren og bare lodde ledningene på to av de? skal jeg klippe den siste pinnen vekk?

Lenke til kommentar
så du mener at jeg skal gi .... i en av de pinne som er på den bryteren og bare lodde ledningene på to av de? skal jeg klippe den siste pinnen vekk?

 

Det kan du gjøre, bryteren er egentlig påtenkt en situasjon hvor en av to ting skal være på(men ikke begge samtidig), og en av dem må til enhvertid være påslått.

 

Når du kobler til den midterste og en av de andre vil den fungere som en av/på bryter.

 

til-fra-til bryteren har samme funksjon, men midtstillingen gjør at ingen av de to er slått på.

Lenke til kommentar
bare en ting til før jeg bestiller: hva er forskjellen på "till-till" som står på den første stående, og "till-från-till" som står på den andre?

 

Till-till = på-på

till-från-till = på-av-på

 

MERK: till-till kan benyttes som av-på. Saken er at under bryteren er det 3 pinner hvor du kobler til ledninger. Pinnen i midten er strøm inn, de to andre er strøm ut. På "till-till" -bryteren kobler du strøm ut på kun den ene siden og lar den andre være utilkoblet:


    /

____/____

|_______|

 | | |

 | ^

 v |

Lenke til kommentar
Till-till = på-på

till-från-till = på-av-på

 

MERK: till-till kan benyttes som av-på. Saken er at under bryteren er det 3 pinner hvor du kobler til ledninger. Pinnen i midten er strøm inn, de to andre er strøm ut. På "till-till" -bryteren kobler du strøm ut på kun den ene siden og lar den andre være utilkoblet:

 

så skal jeg bestille "till-till" eller "till-från-till" hvis jeg skal koble slik som eiga sa: lodde på to av ledningene og gi blaffen i den tredje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...