Gavekort Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Hei! Jeg har et problem med at jeg hoster opp store mengder slim daglig over flere måneders perioder, mistenker at det henger tett sammen med kulden ute. Uansett så var dette ALDRI et problem før jeg fikk bronkitt i fjor vinter, og nå er det så alvorlig at jeg må ha papir ved siden av sengen min, slik at jeg har noe å hoste opp slimet mitt på. Jeg kan gå til legen og si hva som er galt, men jeg vil først høre om dette er noe dere er kjent med. Edit: Vil notere at jeg ikke har noen form for hosteplager, eller plager i hals-regionen. Endret 9. desember 2011 av Gavekort Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Kan godt være en form for atypisk lungebetennelse. Hvis du har gått og hostet sammenhengende i mer enn en måned bør du ta en tur til legen. Faren med å gå lenge med slikt er at det kan føre til andre infeksjoner. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Røyker du? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Kan godt være en form for atypisk lungebetennelse. Hvis du har gått og hostet sammenhengende i mer enn en måned bør du ta en tur til legen. Faren med å gå lenge med slikt er at det kan føre til andre infeksjoner. Jeg tviler på at det er forårsaket av sykdom, da jeg har hatt dette av og på i over et år nå. Røyker du? Nei. Men jeg drikker mye kaffe, noe som visst skal lede til slim i halsen. Men nå har jeg drukket kaffe i flere år uten at det har vært et problem, så mine uvaner er det neppe. Jeg tenker kanskje støv-allergi. Tror jeg like godt kan bestille time hos legen og teste meg. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Ikke alle som røyker får heller plager fra og med den første røyken, så det kan være lurt å fortelle legen at du drikker mye kaffe. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Du kan ha bronkitt, eller en inflamasjon av noe slag i bronkiene/lungene. Dette er ikke uhørt at sitter i i mange måneder. Hvilken farge har slimet? Er det kraftig gult eller grønnlig? Er det mørkere brunt eller med blod i? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Du kan ha bronkitt, eller en inflamasjon av noe slag i bronkiene/lungene. Dette er ikke uhørt at sitter i i mange måneder. Hvilken farge har slimet? Er det kraftig gult eller grønnlig? Er det mørkere brunt eller med blod i? Jeg trodde det måtte hoste til for å ha bronkitt. Slimet kan være alt fra blankt til mørk gult. Noen ganger er det skikkelig seigt og umulig å få opp, mens andre ganger er det nesten som spyttet mitt (beklager detaljene). Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg har kronisk bronkitt, og det er ikke alltid relatert til hoste, nei. Det kan være noe galt når du har såpass med slim. Positivt: Det virker som om du ikke har blødninger slimet går om underveis. Gå til en lege, og finn ut av det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg synes det bare var mystisk at det plutselig begynte etter å hatt vanlig bronkitt forrige vinter. Men tror nok at det blir lege snart ja. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Det kan være noe kronisk osm ligger og ulmer, eller det kan være en betennelse av noe slag som ikke helt vil gi seg! Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Gult slim er ofte et tegn på en eller annen form for infeksjon. Kom deg til lege. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå