Thomas_o Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Heisann! For en stund tilbake spurte jeg om hjelp på forumet her angående oppsett av en ny pc. Da den økonomiske situasjonen snudde litt om på daværende tidspunkt har ikke framdeles ikke fått handlet delene jeg ble anbefalt. Da jeg har lite eller tilnærmet null peiling på sette sammen deler og hvordan PC-markedet funker, velger jeg å spørre om hjelp nok en gang, da jeg er usikkert på om kanskje det har kommet nye deler eller prisene har forandret seg siden den gang, og dermed er kanskje andre modeller aktuelle. Jeg er på jakt etter en PC som kan spille de nyeste spillene, ikke nødvendigvis på Ultra grafikk med 60FPS, men Medium/high med god FPS og uten ytelsesproblemer på maskinens side. BF3 er vel kanskje det beste eksempelet jeg kan komme med, samt framtidige spill jeg kunne tenkt meg å prøve. (Selvfølgelig om en maskin i min prisklasse kan kjøre høyere grafikk, skal jeg klare å takl det )Dermed ønsker jeg en maskin som kan holde en stund på egenhånd, men som også kan oppgraderes senere hvis jeg måtte ønske det. Maskinen kommer også til å bli brukt en del til Videoredigering og noe lydredigering, da dette ikke krever noe spesielt utstyr i seg selv tenkte jeg å nevne det med tanke på at noen deler i PCen kan være av betydning for dette. Budsjettet mitt ligger vel på omlag 7000kr og oppover mot en 9000kr. Om det er nødvendig for enkelte deler kan prisen strekkes hvis noen mener det er verdt de ekstra pengene. Jeg skal ikke ha med mus, tastatur, høyttalere eller skjerm, men en SSD er ikke å si nei takk til. Jeg ønsker også å handle hos noen som kan montere PCen for meg og installere nødvendig programvare, som feks: Netshop/Datakjeden osv. Jeg ønsker så og si ideelle deler i prisklassen for maksimal ytelse! Håper noen kan hjelpe meg og takk for du tok deg tid til å lese posten. Jeg svarer selvfølgelig på spørsmål! Mvh, Thomas Endret 9. desember 2011 av Thomas_o Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) HK Minne PSU Kabinett CPU GPU DVD/brenner SSD Pris: 9172,- Har ikke lagt ved HDD da prisene, grunnet flom, er latterlig høye. Det er julekampanje på en del av de produktene. Edit: Fikk ikke med meg at du ikke ønsker å bygge selv, dog det anbefales Endret 9. desember 2011 av Student of Life Lenke til kommentar
Thomas_o Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Takk for svar! Forstår at det lønner seg å bygge selv, men på grunn av manglende kunnskap synes jeg det er greit å få noen til å bygge den for meg for noen hundrelapper, slik at jeg er garantert at alt fungerer som det skal. Har fått beskjed om å sjekke ut DENNE, og fikk beskjed om å spørre her når det kommer til endringer som gir meg litt mer kraft Takk for svar! /Thomas Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Bruk heller denne som utgangspunkt : NetShop`s PC anbefaling julen 2011 Intel Socket 1155 Gamer PC med skjerm http://www.netshop.no/Avdelinger/Netshop-PC/Netshop-Gamer/NetShops-PC-anbefaling-julen-2011-Intel-Socket-1155-Gamer-PC-med-skjerm-49875-p0000176634.aspx Denne har jeg laget veldig lik din "NetShop Free Intel 1155 PC-bygger" Valgt bort skjerm selvfølgelig. Den du hadde satt opp fikk man bla ikke velge strømforsyning på. Forslag til konfig (picture): Endret 21. desember 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Med litt mere "puff" med utgangspunkt i samme konfig blir det jo fort litt dyrere. Eks: Lagt til Crucial 128GB SSD og endret grafikk kort fra GTX560TI -> GTX570. Lenke til kommentar
Thomas_o Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Tusen takk for god hjelp folkens! Jeg har sett litt og spurt litt, og har kommet fram til følgende deler: Kabinett: Cooler Master Silencio Midi Tower Hovedkort: Asus P8P67 EVO B3 1155 Strømforskyning : Corsair HX650w Grafikkkort: Asus Radeon HD6870 1GB GDDR5 CPU: Intel Core i5 2500k RAM: Kingston HyperX 8BG DDr3 1600mhz Da jeg har hørt og sett prisene på harddisker om dagen bruker jeg den jeg har for øybelikket som er en helt kurant WD 1TB. Bestiller også med Windows 7 Home Premium. Prisen på dette hos Netshop.no er helt perfekt for min nåværende økonomi og utsetter kjøpet av SSD-disk til økonomien smiler litt igjen! Edit: Er ikke lengre avhengig av montering da jeg har funnet gratis hjelp til dette, en kar med mye kunnskap. Noen som har kommentarer eller endringer som burde/kan gjøres? Takk! Endret 27. desember 2011 av Thomas_o Lenke til kommentar
Thomas_o Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Bump! Har lett litt etter hjelp rundt om på nettet men sliter med å finne diverse informasjon: - Er hovedkortet riktig for resten av utstyret? Finnes det billigere alternativer eller fungerer dette? - Er grafikk-kortet noe å snakke om? Finnes det alternativer i samme prisklasse med samme ytelse? - Ser mange snakker om størrelsen på grafikk-kortet, vil det passe i kabinettet? - Hvor mye strøm krever grafikk-kortet? Er 650w i overkant? Kan jeg gå ned til feks. 550w? - Vil komponentene fungere bra sammen? Generelt, er det noe som burde byttes? Takk for svar! Lenke til kommentar
Thomas_o Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 Bump! Noen som kommentarer? Beklager for eventuelt mas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå