Gå til innhold

Formodentlig bra PC greier ikke Skyrim

Goldruin

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte jeg skulle hive meg på Skyrimbølgen.

I følge http://www.systemrequirementslab.com/CYRI/ skal dette spillet gå knirkefritt. Likevel går det først greit når jeg har på laveste settinger.

can-i-run-it.png

Hitman Blood Money går heller ikke perfekt.

Jeg spilte Portal 2 i sommer, og det gikk meget bra. Nå synes jeg det også har gått litt nedover opplevelsesmessig.

PC'en er en Multicom Kunshan W155 kjøpt i sommer.

Specs (si ifra hvis det er vanskelig å lese)

multicom-specs.png

Preventive tiltak

Har slettet alt tull og avinstallert det jeg kan.

Defragmentert (var visst ikke noe å defragmentere)

Kjørt CCleaner, registryrensing og wipet harddisken

Fjernet programmer jeg ikke har behov for fra å starte i oppstarten

Likevel, uten å åpne noen programmer etter å ha restartet pc'en vil ikke Skyrim prestere skikkelig, selv om jeg lar spillet finne optimale innstillinger.

Forslag til hva jeg kan gjøre? Et siste alternativ er jo å slette alt og reinstallere pc'en, men det hadde jeg helst droppet om mulig!

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Først vil jeg bare si at system reqs lab bare er tull, det har ingenting med virkeligheten å gjøre.

Spillet anbefaler GTX260 eller HD4890. GT555M er et mobile card og det er treigere enn anbefalt.

(GTX260 og 4890 gjør ca 15k i 3dMark06, GT555M ca 10k).

Du burde likevel klare å kjøre spillet på minst medium settings.

Den siste patchen i Skyrim har for mange gitt betraktelig lavere performance enn forrige, så du må kanskje vente på en fix, evt downgrade (om det er mulig).

Jeg selv kjører patch 1.1 (siste er 1.2) og nekter å oppgraderer før ting er fiksa.

Lenke til kommentar

Recommended specs sier i disse dager desverre veldig lite. Det sagt så selv om maskinen ikke akkurat er noe kraftpakke for spill så burde den kunne håndtere vanilla skyrim på litt lavere grafiske instillinger.

Jeg ville annbefalt at du kjører 3Dmark og får en score som vi kan sammenligne konkret mot et lignende system. Hvis det da er noe skikkelig galt med ytelsen din så vil dette i så fall kunne bekrefte/avkrefte dette.

-Stigma

Lenke til kommentar

Har selv GT555M i min Asus N55SF.

Med siste nvidia driver må jeg gjøre dette:

Gå i mappen med skyrim installasjonen (steam/steamapps/common/skyrim) Høyreklikke TESV.exe og velge "kjør med grafikkontroller --> Nvidia".

Da starter skyrim med nvidia grafikk og fungerer bra for meg.

Hurra for drivere som..... IKKE virker!

Men heldigvis har jeg funnet en omvei som virker for meg ihvertfall.

NB: har lagt til filene i nvidia kontrollpanelet som beskrevet i den youtube videoen også, men det fungerer ikke for meg.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Har selv GT555M i min Asus N55SF.

Med siste nvidia driver må jeg gjøre dette:

Gå i mappen med skyrim installasjonen (steam/steamapps/common/skyrim) Høyreklikke TESV.exe og velge "kjør med grafikkontroller --> Nvidia".

Da starter skyrim med nvidia grafikk og fungerer bra for meg.

Hurra for drivere som..... IKKE virker!

Men heldigvis har jeg funnet en omvei som virker for meg ihvertfall.

NB: har lagt til filene i nvidia kontrollpanelet som beskrevet i den youtube videoen også, men det fungerer ikke for meg.

Når du starter TESV.exe gjennom høyreklikking, dukker da skjermkortet opp i launcheren? Eller er det kun Intel HD? Jeg høyreklikker - launcher åpnes, men ikke et eneste ord om GT 555M.

Trodde ting skulle fungere i disse dager, gad

Lenke til kommentar

post-3674-0-20567100-1323445898_thumb.png

Slik som dette.

PS: Nvidia kontrollpanelet må være åpent slik du ser på bildet.

Hmm, ja, gjør det på den måten, men 555M dukker ikke opp i options under launchern, og dette lagger som en gud når jeg spiller.

Jeg lastet ned basic edition, benchmark3D 11, og den greier ikke å fullføre testen pga

"Workload Single init returned error message: Full-screen mode is unavailable. Close all background programs."

Jeg ba kontrollpanelet dedikere 555M til den, på samme måte som med Skyrim. Jeg tror ikke det fungerte for her resultatene, sånn ca

Test1, 2, og 3 (grafikk) 3~5 FPS

Physics test ~20 FPS

Kombotest ~4 FPS

Kjører da stretched og 1280x720

Takk for at du og dere andre hjelper meg med dette. Setter virkelig pris på det! :)

Lenke til kommentar

hadde også dette problemet med mitt 6630M på min Vaio. Den har en switch for å velge mellom Intel HD og AMD kortet, men etter å ha switchet 1000 ganger til ingen nytte så jeg svart på det. Jeg tror PC'en hadde låst seg til å bruke Intel HD. Er pokker ikke sikker på hva som skjedde, men her er det jeg gjorde:

Deaktiverte Intel HD i enhetsbehandling.

Booted opp i safemode.

Aktviverte Intel.

Rebooted.

Da funket ting normalt igjen.. Sykt rare greier. Har ikke hatt noe problemer med det siden

Lenke til kommentar

hadde også dette problemet med mitt 6630M på min Vaio. Den har en switch for å velge mellom Intel HD og AMD kortet, men etter å ha switchet 1000 ganger til ingen nytte så jeg svart på det. Jeg tror PC'en hadde låst seg til å bruke Intel HD. Er pokker ikke sikker på hva som skjedde, men her er det jeg gjorde:

Booted opp i safemode.

Aktviverte Intel.

Rebooted.

Da funket ting normalt igjen.. Sykt rare greier. Har ikke hatt noe problemer med det siden

Det fungerte for meg da jeg installerte original driver. Den oppdaterte ødela alt for meg, merkelige saker.

Nå sliter jeg med bluescreen og at spillet kræsjer tilbake til desktop. Jaja, skal ikke være lett

Lenke til kommentar

Booted opp i safemode.

Aktviverte Intel.

Rebooted.

Det fungerte for meg da jeg installerte original driver. Den oppdaterte ødela alt for meg, merkelige saker.

Nå sliter jeg med bluescreen og at spillet kræsjer tilbake til desktop. Jaja, skal ikke være lett

Bluescreen vet jeg ikke noe om, men alle har problem med at Skyrim kræsjer til desktop uten feilmelding. Det har blitt lagd diverse fixes som du kan finne på skyrimnexus.com, men de må reinstalleres på nytt mellom hver patch, og litt sånn diverse. Har bare gitt det opp, har relativt god holdning til saving etter diverse runder med Baldurs Gate og Fallout :)

Lenke til kommentar

Siden jeg er så godt i gang med å klage og få hjelp. Noen som kan hjelpe meg med dette?

En del ganger når jeg spiller skjer det mye krøll i spillet og skjermkortet klikker.

Jeg tror det er en fysisk feil ta litt tilfeldig press her og der på skjermen (bærbar) fikser problemet. Her har dere bilder av jeg snakker om.

Noen som med en gang ser hva som foregår?

post-51722-0-12072800-1323795142_thumb.png

post-51722-0-89566500-1323795162_thumb.png

post-51722-0-25261100-1323795176_thumb.png

post-51722-0-57085500-1323795192_thumb.png

Endret av Goldruin
Lenke til kommentar

Jeg hadde dette problemet med en 8600 GT, tror det kan hende grafikkkortet ditt overoppheter. Har du sjekket temperaturene?

Det skjer selv om pc'en har vært av lenge og det første jeg gjør er å fyre opp spillet. Det rekker liksom ikke å bli så varmt tenker jeg.

en ting jeg registrerer er at det blir bedre når jeg dytter inn under pc'en, som om noe ikke sitter som det skal. Når jeg dytter på tastaturet over blir det verre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...