Gå til innhold

Jobb for 14-åring

Anbefalte innlegg

Hei, i hele år har jeg vært veldig sulten på penger. Har oppnådd god motivasjon til å strekke meg etter toppkarakterer på skolen. Karaktersnittet har gått fra 4,2 til 4,8(!). Min motivasjon har vært biler. Sikler for tiden etter porscher, dyre audier og fete mercedeser. Jeg drømmer rett og slett om å ha råd til slike biler når jeg blir voksen. Derfor vil jeg prøve å skaffe meg en jobb som kan gi meg ekstra lommepenger, slik at "luksus-varer" til 2-3000 kan finansieres av min egen økonomi istedenfor å stupe i mine foreldres lommebøker. Det jeg lurer på er om det finnes noen jobber for meg på 14 år, hvor jeg bidrar med mine kunnskaper hva gjelder skriving(helst engelsk). Jeg er også veldig flink i matte og innehar gode sosiale ferdigheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god idè er:

*Er jo bilvasking

*Sett opp et stort skilt/banner hos deg eller ved veien som reklamerer for deg.

*Lokal Dagligvarebutikk

*Avisbud

*Familie/besteforeldre om dem trenger hjelp!

Kaste seg ut i det, da har du 2-3000kr etterhvert! :)

Endret av FuSeCk
Lenke til kommentar

Kjedelig, tenkte heller noe spennende og kanskje uvanlig. Sykle rundt en lørdags ettermiddag for å selge aviser er ikke motiverende. Dette med "2-3000 kr"; ønsker meg ikke noe spesielt, bare elsker å ha penger, og gleder meg over hver gang jeg får brev fra banken med ny saldo på sparekontoen. Snart skal jeg ha moped, og da kan det være greit å ha litt penger å rutte med.

Lenke til kommentar

Spennende og uvanlig for en 14-åring:

Du for spørre familien din, dem kjenner deg godt til å komme med noen

idèer. Eller må du pønske på noe, eg har ikke noe annet å komme med.

Er jo en begrensing på din alder hva du kan jobbe med, men det er jo bare å prøve seg fram.

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar

Får lete litt, er kjedelig å være så ung når man har store planer og drømmer. Kan sikkert søke jobb som skribent, sende et par mailer rundt til diverse lokalaviser og høre om de kanskje søker noen til ungdomsspalter eller lignende. Har fått høre av engelsklæreren min at jeg skriver som om jeg er en godt voksen engelskmann selv, og at jeg kunne ha oppnådd gode resultater på videregående om jeg hadde gått der nå.

Lenke til kommentar

En god idè er:

*Er jo bilvasking

...

Ville ikke latt en 14-åring uten peil vaske bilen min. Vet hvor ille det kan gå bare man har feil klut.

Du har ikke veldig mange muligheter som 14-åring, men noe finnes da.

Jeg jobbet selv på lager en liten stund da jeg gikk på ungdomskole, med lettere praktiske oppgaver. Andre ting du kan se på er søndagsavis-selger eller ettermiddagspostbud (lokalavis eller aftenposten). Ikke veldig godt betalt, men grei jobb for en 14-åring.

Lenke til kommentar

En god idè er:

*Er jo bilvasking

...

Ville ikke latt en 14-åring uten peil vaske bilen min. Vet hvor ille det kan gå bare man har feil klut.

Er jo opptil enhver person men først av alt, det var kun en ide, siden han liker biler! ;)

Endret av FuSeCk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...