Gå til innhold

Netgear ReadyNas Duo 2110

hhs

Anbefalte innlegg

Du må legge inn ipadressen til NASet ditt i port forward regelene, en regel for port 21 og en for 5000-5020.

Nb, du må sette fast ip på NASet ditt i routeren, f.eks 192.168.1.20. Jeg kjenner ikke routeren du har så jeg aner ikke hvor du finner denne settingen, men du skal da bruke MAC adressen til NASet og sette en regel som sier at denne MAC adressen alltid skal få ipadresse f.eks 192.168.1.20.

Så lager du forward regler som forwarder all innkommende trafikk på port 21 til denne ipadressen og all innkommende trafikk på portrange 5000-5020 til samme ip.

Hvor står ip adressen til nas'en

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du åpner config verktøyet på NASet så finner du både MAC adresse og nåværende ipadresse under Network->Interfaces. Du vil finne dette på routeren din også, der du skal sette fast ip.

Når jeg er innlogget på ftp:// - Hvordan får jeg mulighet til å redigere dokumenter, Har bare lesetilgang. Ikke mulighet til å legge til eller redigere / slette

Lenke til kommentar

Du må gi rettigheter til den brukeren du kobler til via ftp med.

Det er som sagt en liten datamaskin hvor brukerene må ha riktige rettigheter på mappene som er delt ut, det være seg på lokalnettet eller via ftp. Hvis du skal ha rettigheter til å modifisere filer så må du legge til dette under Share Listing, der kan du legger til rettigheter enten til grupper eller alle. Hvis du vil ha god kontroll så oppretter du først en bruker, denne brukeren vil automatisk bli medlem av gruppen users. Så kan du legge til at groups skal ha read/write under Share Listing.

Dette synes kanskje litt komplisert men det er slik filrettigheter fungerer, både på din lokale datamaskin og på et NAS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...