Gå til innhold

Noctua NH-D14 på Asrock Extreme7, Dominator. Nok plass?

PHCTF

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg undersøker for øyeblikket diverse hovedkort, og fant nylig ut at NH-D14 med Corsair Dominator ikke passer uten å ta av heatsprederene på et EVGA Z68 FTW (dette kommer fra noen med akkurat disse komponentene), så nå lurer jeg på Asrock Extreme7. Vil D14 passe med Dominator(evt. vengenace om helt nødvendig) på Asrock HKet?

Jeg har funnet ut at det å bytte kjøleblokker osv. på vannkjølinga blir for dyrt og for slitsomt i lengden, så jeg har tenkt å droppe vannkjølinga (360 rad). Selge den og satse på luftkjøling.

Eventuelt kan jeg gå for vannbasert løsning, slike ferdigsett, men den må isåfall yte minst like bra på Noctuaen, og absolutt ikke bråke mer.

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Kjøpte hverken hovedkortet eller RAMen som beskrevet. Ble et Asus P8P67 WS Revolution B3 hovedkort(fordi det skal klokke vanvittig bra på lav spenning, og det har det også gjort).

Jeg så sida Arni linket, og bestemte meg derfor for 16 GB Kingston HyperX. Siden noe av 140mm vifta på Noctuaen stikker utenfor heatsinken og blåser luft direkte på RAM-brikkene har jeg klokket de til 1866 Mhz og fikset litt forsiktig på timings. Legger jeg fingeren på kan jeg kjenne at det er en del varmeutvikling, men på langt nært unna det som er ''farlig''. Kan sikkert nå 2000 Mhz+.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...