Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal jeg gjøre med kjæresten?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vet egentlig helt hvor jeg skal starte hen.. Men dette er greia.

Sånn ca i begynnelsen av november ble jeg kjent med ei jente (Vi kjente hverandre bittelitt fra før) Så var jeg på fest men samme kvelden ble jeg bedt pent over til hennes fest.

Her utviklet ting seg fra "det å kjenne hverandre" til å "kjenne hverandre intimt".

Med andre ord, Kyss og sex var det som skjedde. Dette var 4-5-6 november en plass.

Da vi våknet opp i sengen og begynte å utdele søte ord med hverandre, Sa hun som nå er blitt kjæresten min for 5 dager siden... At hun har ikke noe klamydia.. Greit tenkte jeg og stolte på det og hadde sex med henne uten kondom. Vi var ikke sammen da.

Så gikk den ene helgen etter den andre og vi ble mer og mer kjent, Og tilslutt så ble vi sammen rundt den 20ende.

OG HER ER GREIA.. Jeg leverte urinprøve nå på tirsdag, Fordi jeg følte det plutselig begynte å svi litt når jeg pisser, Pluss at jeg hadde enda ett symptom som er "væsking" at jeg får mye væske som også etter hva jeg leste på nettet er ett tegn. Så jeg lurer på.. Hva burde jeg gjøre med damen? Og da mener jeg egentlig hva burde jeg si for å få frem sannheten?

Asså hun sier hun ikke har klamydia rundt den 4-5-6, Jeg drar på tur med henne og en venninne og blir "sammen" med henne der på en 19ende (Sånn sett er det svett om hun har pult imellomtiden") Og all den tiden vi hadde fram til den 19ende har vært helt fantastisk! Skulle tro vi var kjærester før vi ble offisielt sammen..

Jeg føler jeg har lyst å gå rett opp i trynet hennes om prøven er positiv og si at "DU SIER DU IKKE HAR KLAMYIDA? guess what?! JEG HAR FÅTT DET AV DEG!! hvem andre har du ligget med osvosv) Og så kanskje gjøre det slutt :(

Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Derfor kom jeg hit for å søke seriøse råd.. Eller er det bare en filleting jeg har overtotalt overreagert på?

Jeg vet ikke.. Please hjelp..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at du ikke har hatt klamydia fra før, men ikke fått symptomer før nå? Og sikker på at hun virkelig har testet seg, og ikke bare antatt at hun ikke har hatt det pga manglende symptomer?

Ja ok tror jeg har mistet hodet litt, Men dere hjelper meg og få ting straight.

Nr1. Jeg har ikke mye sex, Nå som jeg har fått kjæreste har jeg fått mer enn noe annet.

Jeg hadde one-night stand i vår, Rundt 20. Mai ellernoe, Det var ubeskyttet. INGEN symptomer etter det. Men som sagt ja det kan ha vært lagret seg såpass lenge i sin tid?

Da ville det vært MAX tåpelig av MEG da og anklage hu hvis jeg har hatt det hele tiden fra ALT for lenge siden da! :( Men mest sannsynelig NEI fordi jeg fikk INGEN symptomer etter den one-night standen.. Men nå som jeg har hatt sex med kjæresten i det siste har jeg fått omtrent alle symptomene på klamydia.. Lett svie ved vannlatting, Væsking, Hevelse i bi-testiklene (Fikk noe jeg ikke skjønte at det gjorde så vondt i ballene, Men dette gikk over)

NR1: Jeg er ikke sikker på om jeg har hatt klamydia fra før (Mest sannsynelig er det IKKE) Men man kan aldri vite.. Ikke sikker på at hun testet seg, Men hun sa iallefall at hun ikke hadde klamydia. Og det kan være at som du sier at hun ikke TROR hun har det pga manglende symptomer..

NR2: Finne ut om jeg har klamydia er helt klart det første jeg gjør ja før jeg klikker og skriker utroskap og masse greier.. Hun sa ikke random, Vi lå i senga og alt bygde seg pent opp til det og hun ville vel bare informere slik at vi kunne begyne og kose..

edit: En ting jeg lurer på da.. Er at burde jeg snakke med henne om utroskap? Eller bare late som at ingenting har skjedd? Si at jeg har fått klamydia og sånn? Sånn som jeg ser det skjønner dere er at, Prøven er Positiv (Noe jeg mest sannsynelig er sikker på at den er, Legen sa at det hørtes ut som noe "Soppinfeksjon" også var en mulighet) Men prøven positiv, Jeg går til henne, Begynner og kjefte på henne fordi hun sa tross alt "Jeg har ikke noe klamydia hvis du tror det.." For så og si at "Jammen hvis jeg har fått det av deg, Har DU fått det av noen andre, Fortell hvem dette er!!"

PS: Jeg er en veldig følelsesladet person, Jeg takler ikke utroskap.. Er ikke Emo ellernoe, Men jeg ville blitt veldig lei meg om dette er saken.. Og jeg vet at jenta mi ikke er løs :(

Endret av Plizket
Lenke til kommentar

Når du har fått det bekreftet at du har klamydia,så er vel neste skritt å be forige sex partner om å teste seg. Er den negativ så vet du svaret,om kjæresten din smittet deg eller om og det er du som smitter...Har dama hatt sex med andre,når dere ikke var sammen enda,så er jo ikke det å være utro..Selv om dere da på det tidspunktet var interessert i hverandre.

Lenke til kommentar

Du blir pent nødt til å fortelle det til hun hvis prøven kommer tilbake positiv og dere har planer om å ha sex. (Også nå, mens du venter på svar på prøven må du informere om det hvis dere skal ha sex. Ettersom du mistenker at du har har klamydia.) Du er pliktig i henhold til norsk lov å informere sexpartnere om kjønnsykdommer. Husker ikke strafferammen hvis du blir dømt, men mener å huske det var 6 år.

Kan være at en av dere hadde det fra før uten å ha vist det, må ikke være en av dere som har pult rundt siden den 4/5/6 november. :)

Lenke til kommentar

Du blir pent nødt til å fortelle det til hun hvis prøven kommer tilbake positiv og dere har planer om å ha sex. (Også nå, mens du venter på svar på prøven må du informere om det hvis dere skal ha sex. Ettersom du mistenker at du har har klamydia.) Du er pliktig i henhold til norsk lov å informere sexpartnere om kjønnsykdommer. Husker ikke strafferammen hvis du blir dømt, men mener å huske det var 6 år.

Kan være at en av dere hadde det fra før uten å ha vist det, må ikke være en av dere som har pult rundt siden den 4/5/6 november. :)

Ja var det legen sa, Og jeg har ingen glede av og holde dette tilbake, Snarere tvert imot.

Og håper inderlig at det er som du sier der, At en av oss hadde det den 4-5-6 men ingen symptomer.. Det var liksom ikke noe grunn for at hun skulle knulle rundt på andre fra den 4-5-6 siden det gikk såpass bra med oss fra den datoen fram til den 19.ende da vi dro på ferjetur sammen (Cruise).

Lenke til kommentar

Ja var det legen sa, Og jeg har ingen glede av og holde dette tilbake, Snarere tvert imot.

Og håper inderlig at det er som du sier der, At en av oss hadde det den 4-5-6 men ingen symptomer.. Det var liksom ikke noe grunn for at hun skulle knulle rundt på andre fra den 4-5-6 siden det gikk såpass bra med oss fra den datoen fram til den 19.ende da vi dro på ferjetur sammen (Cruise).

Har du hatt sex mellom ONS og kjæresten den 4/5/6? Er rimelig usikker, men tror kjønnssykdommer (les: klamydia) kan være tilstede, men inaktiv, i lengre perioder der du ikke har sex.

Lenke til kommentar

Har du hatt sex mellom ONS og kjæresten den 4/5/6? Er rimelig usikker, men tror kjønnssykdommer (les: klamydia) kan være tilstede, men inaktiv, i lengre perioder der du ikke har sex.

Som sagt jeg har ikke mye sex, Er nå i etterkant (November 4-5-6 den plassen der jeg har blitt overrasket) Jeg hadde sex for første gang rundt den 20.ende, Og IKKE hatt sex imellom.

Ganske enkelt første gang 20.Mai, Andre gang 5. November. Det kan ha vært inaktivt og at det nå har blitt aktivt igjen fordi JEG har smittet henne for så at hu har blåst mer aktivitet i klamydiaen min igjen tilbake. Men høyst usannsynelig for jeg var symptomsfri den Mai måned, Og jeg tenkte mye på om jeg kunne ha fått det og det var ikke tegn.

Nå tenker jeg mye på det og jeg føler det er en del tegn, Så mest sannsynelig enten fått det av henne og at hun ikke trodde hun hadde det selv, Eller at jeg hadde det og at hun ikke hadde det men at jeg smittet henne for at hun smittet meg mer tilbake..

Lenke til kommentar

Syns det uansett er rart hvis du nå har klamydia og det var eksakt det hun sa på sykdommer hun ikke har - hun kunne liksom hatt alle andre, men hun påpeker kun den ... rart.

Som å høre noen si at nei, de har ikke stjålet de 1500,- som ble stjålet, når de kun vet at noe er stjålet.

Jeg skjønner hva du mener.. Hun tenkte vel at klamydia er den mest kjente og den man gjerne får derfor ville hun forsikre meg om at hun ikke hadde det.

UANSETT TESTEN VAR POSITIV SOM JEG VISSTE, Så enten har hun ligget med en annen fra 5nov til 19nov (Noe som ville være jævlig løst, Fordi vi hadde det så fint sammen)

Eller så har hun ikke trodd hun hadde det pga. mangel på symptomer..

Eller kanskje faktisk jeg har hatt det uten at jeg har visst om det :(

Uansett jeg må fortelle det til henne og da tror jeg bare at jeg ber henne gå og skjekke seg, Og gidder ikke blåse opp om hun har ligget med alle andre, Det virker iallefall ikke sånn, Men jenter kan være utrolig manipulerende de og :(

Lenke til kommentar

Nå som du har funnet ut av at du har klamydia så må du spørre henne forsiktig om hun har ligget med noen andre. Bare si at du er litt nysgjerrig på det og ikke si at du har klamydia i første omgang. Hvis hun begynner å nøle, se bort fra ansiktet ditt, beveger mye på øynene eller tar seg veldig mye på ansiktet så kan du regne med at det er noe mystisk med det der. Hvis hun gjør noe av tingene som sagt men sier noe sånt som: nei jeg har ikke det det er bare du jeg elsker med eller lignende så kan du regne med at hun lyver men det er ikke sikkert.

Hvis hun lyver så må du huske på å spørre henne om det flere ganger så hun kanskje blir presset til å si sannheten til deg. Hvis hun ikke lyver så må du spørre henne om hun har klamydia for dette vil hun godta at du spør henne om. Hvis hun gjentar og sier noe sånt som: nei jeg har ikke det så må du bare si det. Da må du si at du har fått klamydia og at du trolig har hatt det uten at du har vist om det. Da vil det automatisk bli flrt en samtale mellom dere som løser situasjonen.

Ja hvis hun innrømmer eller hun har løyet for deg så må du så klart spørre henne om hvem hun har vært utro sammen med. Etter dette så må du regne med at det blir slutt osv. Når du har fått fullført dette så er all fakta lagt på bordet. Gjennom dette så løser det seg. Men hvis hun vet at hun har hatt klamydia så kan du gå til sak mot henne hvis du vil. Men det er helt opp til deg.

Håper det hjalpsmile.gif

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Dere var ikke sammen så hun har ikke vært "utro" uansett hvordan du vrir og vender på det.

Du kan ha smittet henne! (uten å vite om det)

Hun kan ha smittet deg (uten å vite om det og uten å ha hatt sex med noen andre i mellomtiden)

Ser ikke helt problemet? Si til henne at du har klamydia (hvis det er det prøven viser), få begge to på medisiner eller hva man nå gjør for å fjerne klamydia. Lev videre i fred og behag. Og hvis du mistenker at hun har hatt sex med noen andre mellom deres første samleie og når dere blir kjærester, så spør henne? Men ikke anklag henne for å smitte deg med klamydia når du hadde ubeskyttet sex tidligere samme år.. dummeste du kan gjøre.

Fra folkehelseinstituttet:

Fordi sykdommen sjelden gir plager eller symptomer, blir bakterien oftest oppdaget tilfeldig ved en legeundersøkelse.
Hos de fleste vil infeksjonen gå over av seg selv etter et år eller to, ofte uten at man engang er klar over at man har vært smittet.

Altså mistenker jeg at DU er smitteren og ikke henne, så ikke ødelegg et forhold helt uten grunn.

Lenke til kommentar

Dere var ikke sammen så hun har ikke vært "utro" uansett hvordan du vrir og vender på det.

Du kan ha smittet henne! (uten å vite om det)

Hun kan ha smittet deg (uten å vite om det og uten å ha hatt sex med noen andre i mellomtiden)

DENNE BITEN ER IKKE INTERESSANT LENGER, LES NESTE AVSNITT

Ok da er iallefall begge på antibiotika. Jeg gikk frem slik.. Det er noe jeg må fortelle deg.. Du husker den gangen vi våknet opp og du sa du ikke hadde klamydia, Vel nå testet jeg positivt.. Så ble hun stille en stund også sa hun bare "Da er det hu kjerringa eksen min var utro med".. Hun hadde en eks skjønner dere som var utro mot henne med ei annen. Og så begynte hun å gråte veldig kraftig.. Hun var lei seg for nå mente hun at jeg ville tro at hun var en hore pga det som skjedde. Siden hun gråt og jeg så henne på en måte jeg aldri har sett henne så tar jeg dette for å være sannheten..

DENNE BITEN ER IKKE INTERESSANT LENGER, LES UNDER

Men nå har jeg ett annet problem.. Det er MYE STØRRE, Og akkurat nå føler jeg at ikke det kan fikses.. Vi hadde sex (med kondom) og flott var det. Etterpå så begynner jeg og snakke om at vi har vært så flinke til å prøve ut så mye forskjellig, Så spurte hun om jeg hadde funnet noen flere fantasier som tente meg, Så svarte jeg at bare det og "gjøre-det" andre steder kan virke spennende og fornyende og bedre.. SÅ PINADE TROR DERE IKKE HUN begynner å snakke om sin fortid om sexlivet at hun gjorde det her, og der, på lekeplassen, på ett kjøpesenter. Hun sa at dette var med hennes aller første kjæreste da og hun bare var 13-14 år osv og hadde ikke så mye i nøtta da kanskje. Hun trodde vel hun bare var kreativ og kom med forslag som kanskje jeg ville like.. Men jeg ble så utrolig såra!! :( jeg har sakt til henne før at JEG HATER LØSTØSER da burde hun hvertfall ikke si sånt! Er det bare meg som overreagerer her? Dere kan tro hva dere vil men jeg sitter her, Skriver dette og tar det tungt.. Jeg tar det tungt fordi hun er jenta mi, Jeg er "glad" i henne, Og nå føler jeg at hver gang jeg vil komme til å se henne framover så alt jeg vil se er en eller annen gutt uten å vite hvem har peiset på henne her og der. Hun mente helt sikkert ikke vondt, Men det såret meg så jææævelig! Hun skjønte ikke hvorfor jeg ble sur først engang. Det er klart det høret fortiden til, Men jeg har aldri hatt en ORDENTLIG kjæreste med forhold før, Og nå er jeg ikke sikker på om jeg har det engang. Syns det var tåpelig og blåse noe sånt opp. Men hva skal man tro? Er jeg emosjonelt ødelagt eller burde jeg bare legge det bak meg? Har lyst å gråte pga det. Men jeg er mann så tillater ikke meg og gjøre sånt. ååååå fy faen erre mulig. Det var en feiltagelse og bli en ekstra dag og overnatte (Søndag til Mandag) bare fordi jeg har tatt ut ferie fra jobben.. Hjelp meg folkens.. Det beste bildet jeg hadde av henne var fra den 5.nov til vi ble sammen den 19.nov.. Fordi da kjente jeg ikke henne så godt og det var bare "du og jeg pus" Føler jeg har fått vite for mye liksom! Jeg bare tenkte at hun har helt sikkert hatt ett sexliv før der igjen og det ekke noe iveien for det, Men nå føler jeg at det gode bildet jeg hadde av henne er ØDELAGT. Det ble litt ødelagt da jeg fikk klamydia av henne, Men vi fikset det på fordi vi trøstet hverandre og sa at nå har iallefall begge lært, Det var ikke bare ditt ansvar. Men for faen så måtte hun jo prestere å si noe sånt! Og nå som alt begynte og bli så fint! Hun er kjempelei seg nå, Og det er fordi hun ser hvilket inntrykk det har gjort på meg. Jeg sitter bare der klarer ikke se på henne engang, Hele trynet mitt sier at jeg er lei meg og er oppgitt, Og hun gråter. Jeg føler/håper tiden vil klare å ta meg tilbake på plass og få samlet hodet mitt ellernoe. Hva skal man gjøre når man føler at det ikke kan fikses liksom og jeg er glad i henne i tillegg..

Jeg vil iallefall ha deres mening, Er rimelig sikker på at jeg får masse sånn "Du kanke oppføre deg sånn når det hører fortiden til!" Vel de som sier det har ikke lest ovenfor..

Endret av Plizket
Lenke til kommentar

Syns ikke hun burde ha fortalt uoppfordret slik, for det som har vært har vært og det er ikke morsomt for partner å høre. Men det positive er at hun er en dame som er med på det meste og ikke redd for å prøve ting (men kan slå negativt ut hvis det bare blir fokusert på utprøve alt mulig, for til slutt er det nesten ingenting å prøve ut og sexliv som er basert på at alt skal prøves ut kan få seg en knekk)

Bare fortelle henne at du ikke syns det var særlig morro å høre om hennes tidligere sex-erfaringer, så hun kan prøve å unngå å informere om dette.

Hun har ikke vært løs-tøs. Hun hadde kjæreste. En løs-tøs puler alt og alle.

Vil du si hun er en løs-tøs hvis dere har dere og prøver ting? Nei, utifra hva du selv skriver, så mener du ikke det, så du snakker litt mot deg selv hvis du mener hun er løs-tøs av den grunn.

Edit: Enten må du kutte ut forhold med damer som ikke er jomfru før du møter de, eller vente med forhold til du har blitt kvitt sin usikkerhet og eiendoms-trang

Endret av kandasa
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hun har ikke vært løs-tøs. Hun hadde kjæreste. En løs-tøs puler alt og alle.

Vil du si hun er en løs-tøs hvis dere har dere og prøver ting? Nei, utifra hva du selv skriver, så mener du ikke det, så du snakker litt mot deg selv hvis du mener hun er løs-tøs av den grunn.

Jeg er faktisk helt enig,ts du er utrolig dømmende,det er faktisk utrolig teit å se på en man er "glad i" på den måten fordi ho hadde kjæreste før deg,for det har de fleste jenter hatt! Er du "glad i" henne i det hele tatt når du må ha det i gåseøyner igrunn? :tease:

Dårlig grunn til å gjøre det slutt for..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...