Kvikksølv Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Hører flere folk som sier at de ikke tåler ditt og datt, og de får (litt) forskjellig rus avhengig hvilken type alkohol de drikker, altså øl, vin, whisky osv. Kan ikke komme med så mye personlige erfaringer her, da jeg holder meg mest til vodka selv. Men jeg mener da at rusen burde være like uansett, og det ikke er alkoholtypen det kommer ann på, men mengden. Det er jo etanolen som gir rusen, ikke andre stoffer (kanskje med unntak av orginal absint). Fyllesyke er en annen ting, her har jeg tro på at det kan være stor forskjell, men stiller meg kritisk til det med rusen. Hva tror dere? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Det har vel mer med drikkemønster å gjøre. Selv blir jeg forskjellig avhengig av hva jeg drikker, men dette skyldes jo hvordan jeg drikker. God øl drikker jeg på en helt annen måte enn billig øl. Vin drikkes på sin måte osv. Om målet for kvelden er å bli full, så har hva jeg drikker ingenting å si. Om man derimot blir litt for full ved et "uhell" så har det jo mer med psyken jeg har mens jeg drikker. Skal sant sies så skjer det bare at jeg blir full ved "uhell". Lenge siden jeg har tenkt "Fader, nå vil jeg bli full" Lenke til kommentar
probin Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 min erfaring er at jeg blir like bakfull og samme rus uansett hva jeg drikker.. alt kommer ann på hvor mye jeg drikker og hvor mye jeg får i meg på en gang. Lenke til kommentar
Kvikksølv Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 Har en vennine blant annet, som sier at hun ikke tåler sprit, at hun blir så lei seg i fylla når hun drikker det. Jeg sier det er tull og fjas, og at hun heller burde drikke mindre. Men hun står visst på sitt. Lenke til kommentar
Kverndokken Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Hører flere folk som sier at de ikke tåler ditt og datt, og de får (litt) forskjellig rus avhengig hvilken type alkohol de drikker, altså øl, vin, whisky osv. Kan ikke komme med så mye personlige erfaringer her, da jeg holder meg mest til vodka selv. Men jeg mener da at rusen burde være like uansett, og det ikke er alkoholtypen det kommer ann på, men mengden. Det er jo etanolen som gir rusen, ikke andre stoffer (kanskje med unntak av orginal absint). Fyllesyke er en annen ting, her har jeg tro på at det kan være stor forskjell, men stiller meg kritisk til det med rusen. Hva tror dere? Absint gir ingen ekstra effekt.... Oj oj... Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 slik jeg føler det: ølrus: behagelig, avslappende. (føler denne rusen varierer mye fra dag til dag) spritrus: liker personlig ikke dette.. drikker jeg vodka føler jeg meg bare litt brisen, helt til jeg plutselig får en blackout og såvidt greier og gå. vin: alla øl, har ikke drukket mer en 6 vinflasker iløpet av tiden jeg har levd til nå. Hangover: øl: kan drikke til jeg spyr flærne ganger kanskje, eneste jeg kjenner dagen etterpå er alle blåmerkene. (blir litt redusert i tillegg) sprit: Dagen etterpå blir et helvete. Har ikke drukket så mye sprit, men hver gang jeg har drukket det får jeg en helvetes dag etterpå. vin: ikke merket så mye.. litt redusert kanskje Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Alkoholen alene gir selgsagt rus, men alt det andre, både det faste, flytende og mentale, er viktige i sammenhengen. Øl og vin inneholder gode næringsstoffer i tillegg til alkoholen og kan gi en bedre totalopplevelse, samtid som det i andre tilfeller kan gå andre veien dersom man reagerer på f.eks garvesyre. Summen av rusen og dagen derpå er og noe som må tas hensyn til. Det er videre liten tvil om at det man spiser spiller inn på hvordan alkoholen virker. Manglende ernæring gir dårlig resultat ved alkoholinntak, spesielt dagen derpå.Til slutt er den sosiale settingen en viktig faktor. Å drikke enkel drikke i godt lag gir ofte bedre rus enn å drikke god drikke alene. Det ultimate er selvsagt god mat og god drikke med gode venner i gode omgivelser. De som hevder at etanolen i seg selv er eneste bidragsyter til rus og velfølelse syns jeg virkelig synd på. De må ha et fattig liv. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Nå er det vel andre ingredienser enn etanolen som gjør at folk opplever forskjellig rus på forskjellige typer drikke, Øl inneholder malt og humle som i alle fall gjør at jeg blir trøtt av øl. Vodka og annen blank/lys sprit er for det meste etanol og vann, og så blandes det ofte med brus eller andre søte drikker som igjen gjør meg mer hyper. brun sprit har framdeles et mye høyere innhold av alkohol enn malt osv så jeg blir fortere full enn trøtt. Vin er min kryptonitt, skal ikke mer enn et par glass til før det suser godt i hodet og ikke lenge etter så kommer alt opp igjen, regner med dette er pga at vin inneholder garvesyre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå