Gordon Growth Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) Oppgaven lyder som følger: Svaret er C. Noen som kan vise meg fremgangsmåten for denne oppgaven? Er det noen av disse formlene som skal brukes, eller? Jeg har sett litt for lenge på denne oppgaven til at jeg kommer meg noen vei nå. Skal i utgangspunktet være en grei oppgave som skal være gjort på maks 5 minutter, men jeg står bom fast. Endret 8. desember 2011 av Glassmesteren Lenke til kommentar
Gordon Growth Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Ingen som vet? Jeg har lite lyst til å begynne å se på denne oppgaven i dag igjen med tanke på hvor mye tid jeg kastet bort på å gruble på denne i går... Lenke til kommentar
Gordon Growth Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Foreleser hadde en uventet spørretime i dag, så jeg fikk spurt han om denne oppgaven. Om noen skulle være interessert så finner man svaret slik: - Finner nåverdien av utbetalingene i året han fyller 67 (formel 1-3 ovenfor). - Bruker svaret som fremtidig verdi (FV) og finner nåverdien (formel 1-2). - Finner etterskuddsannuiteten, altså årlig beløp (formel 1-5). Evt. bruke finanskalkulator, som er mye enklere... Ikke spesielt vanskelig oppgave, altså, men jeg rotet meg bort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå