Gå til innhold

Få Krekar ut av landet

Anbefalte innlegg

Hvis du kunne underbygge dine latterlige påstander med eksempler på hvor dette har skjedd så hadde det vært fint!

Latterlig? - Jeg har ikke nevnt noen navn eller personer. Jeg har poengtert praksis og hva Norge følger.

Påstår du altså at Norge sender personer til et land der de har dødsstraff og der personene vil gå i døden hvis de sendes tilbake ?

Da lurer jeg på om det er du som er litt latterlig i å argumentere på mitt innlegg - Hvorfor sendes ikke Krekar tilbake? (skyldig eller ikke er ikke saken - poenget i mitt forrige innlegg ser du over)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du kunne underbygge dine latterlige påstander med eksempler på hvor dette har skjedd så hadde det vært fint!

Latterlig? - Jeg har ikke nevnt noen navn eller personer. Jeg har poengtert praksis og hva Norge følger.

Påstår du altså at Norge sender personer til et land der de har dødsstraff og der personene vil gå i døden hvis de sendes tilbake ?

Da lurer jeg på om det er du som er litt latterlig i å argumentere på mitt innlegg - Hvorfor sendes ikke Krekar tilbake? (skyldig eller ikke er ikke saken - poenget i mitt forrige innlegg ser du over)

Nå er det jo slik at Mullah Krekar ikke kan sendes til bake fordi han kan risikere dødstraff hvis han sendes tilbake. Og årsaken til det er at Irakisk Kurdistan har hatt sin dommedag og da kan han ikke dra tilbake til et land hvor det ikke lengre er folk som tilhører hans trosretning. Han er forsatt en Mullah og har sikkert en oppgave her i Norge før han er ferdig som mullah, så kan han få valget mellom å dra ut i båt eller si fra seg sin tro,makt og eiendom slik at han kan dra til den frie verden. Så han kommer nok til å dra fra Norge en gang, men ikke til Irak.

Lenke til kommentar
Nå er det jo slik at Mullah Krekar ikke kan sendes til bake fordi han kan risikere dødstraff hvis han sendes tilbake.

Nettopp, det var vel hele poenget mitt. Dermed kan alle fra land der de risikerer dødsstraff i sitt hjemland drepe/voldta/torturere osv og dra til Norge og bruke det som frihavn. Norge kan ikke sende de tilbake. Idioti som sagt.

Men de kan fremdeles dømmes i Norge. Problemet er at det ikke finnes beviser mot Krekar som ikke er ulovlig innhentet.

Lenke til kommentar

Nok en gang: Mullah er ikke en jobb, det er en ærestittel. Han har ingen "oppgaver".

Fra Wikipedia har jeg hentet disse opplysningene om hva en mullah er:

Mulla (arab., herre), fellesbetegnelse på rettslærde i sjia-islam og i asiatisk sunni-islam. Mulla er en muslimsk prest som har studert Koranen og Hadith og er regnet som ekspert på religiøse spørsmål i islamsk religion.

Mullah kommer fra ordet mulla på urdu via persisk, opprinnelig det arabiske mawla som betyr mester, venn. Det arabiske mawla uttrykket opprinnelig det juridiske forholdet mellom en eier og hans frisatte slave, både eier og slave ble kalt mawla. Mawla kan også komme fra det arabiske «Ma'Allah» (en som er med Allah).

I følge islam er mullaen en lærd mann, en lærer, doktor av sharia-loven.. I India er tittelen gitt til en mann som leser Koranen, men også til en muslimsk skolemester. Ifølge Encyclopedia Britannica av 1911 er mullaen regnet som en mektig, sosial leder:

Med andre ord, det som tilsvarer en biskop i kristenedommen.

Lenke til kommentar

Din opprinnelige latterlige og idiotiske påstand blir ikke mer riktig av at du justerer den ettersom det blir påpekt at påstanden vitterlig er latterlig.

Lenke til kommentar

Nei, det gjør faktisk ikke det. Mullah er en ærestittel som gis til lokale ledere som leder bønn. INGEN autoritet henger med rollen, ingen inntekt, og ingen andre goder.

Du gir deg ikke, men en Mullah er en muslimsk prest som har studert Koranen og Hadith og er regnet som ekspert på religiøse spørsmål i islamsk religion.

Akkurat som en biskop i kristendommen er i kristne religiøse spørsmål.

Men jeg er klar over at Mullah Krekar ikke er ansatt av Norske myndigheter, men det er mulig han påtar seg oppdrag foor div. muslimske menigheter.

Men det finnes en plan for alt så han må nok forlate dette landet en gang uansett.

Lenke til kommentar

Den perfekte forbrytelse må vel det bli - gjør hva f du vil og slipp å stå til rette for det

Idet du åpenbart ikke skjønner det selv, så siterer jeg deg slik at du selv kan se hvor det du eventuelt måtte ha av logikk fullstendig er erstattet med realitetsbrist og åpenbare vrangforestillinger.

Endret av Backslash
Lenke til kommentar

Det med at Krekar ikke kan sendes tilbake fordi han risikerer dødsstraff, er ikke hele sannheten.

Faktum er at Iraks regjering ikke er spesiellt opptatt av å få mannen tilbake og har således heller aldri fremmet noen utlevringsbegjæring. En annen ting er også at Krekars posisjon/betydning er oppblåst ut av dimensjoner her hjemme, og ikke noe irakske myndigheter drar kjensel på eller vektlegger.

- "Norske myndigheter har siden 2003 hevdet at Mulla Krekar er en trussel mot rikets sikkerhet. De vil deportere ham til Irak. Men verken Irak, USA eller kurdiske myndigheter har bedt om å få Krekar utlevert.

"

http://www.nytid.no/nyheter/artikler/20090724/krekar-som-ingen-vil-ha/

Krekar m/familie levde jo en temmelig anonym tilværelse i Norge fra 1991, det var først i forbindelse med USA's innvasjon i Irak 21. mars 2003 at det ble avisstoff.

USA hadde på forhånd peilet ut hvilke kurdiske grupperinger de kunne regne å få støtte fra, men Krekars Ansar Al Islam var ikke en av dem, dermed skulle de elimineres. USA angrep umiddelbart Ansar Al Islam's hovedkvarter med jagerfly, etterfulgt av at amerikanske og kurdiske allierte rykket frem på bakken. Mulla Krekar satt på det tidspunktet fengslet i Oslo

Han var dessuten ikke leder for organisasjonen, men hadde trukket seg en stund føre dette.

Men opptakten til dette var jo enda mere skittent. Ved hjelp av falske anklager skulle man sette Krekar ut av spill, hvilket medførte at han satt uskyldig fengslet i Nederland 5 måneder, fra sept. 2002 til jan. 2003

- "Krekarsiktelse er falsk"

http://pub.nettavisen.no/nettavisen/innenriks/article148061.ece

- "Med usannheter og fortielse har norske myndigheter skjult sin rolle i den hemmelige operasjonen for å få arrestert Krekar."

http://pub.nettavisen.no/nettavisen/innenriks/article272251.ece

- "Norge visste om falsk Jordan-siktelse"

http://www.nettavisen.no/innenriks/article275861.ece

Strengt tatt burde vel enkelte norske regjerings/embedsmenn vært stillt for retten..

Krekar fikk forøvrig erstatning fra Nederland for uriktig fengsling, selv om de egentlig bare handlet på bakgrunn av falske opplysninger. Var vel Norge som burde betalt..

Sånn i ettertid er det dermed ikke vanskelig å skjønne at Krekar har hatt et anstrengt forhold til norske myndigheter? og spesiellt overfor Erna Solberg. (Bondevik II regjeringa)

- "Mullah Krekar er tilkjent en erstatning på nesten 400.000 kroner fra nederlandske myndigheter for fengslingen i Nederland i 2002"

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article778178.ece

Lenke til kommentar

Nei, det gjør faktisk ikke det. Mullah er en ærestittel som gis til lokale ledere som leder bønn. INGEN autoritet henger med rollen, ingen inntekt, og ingen andre goder.

Du gir deg ikke, men en Mullah er en muslimsk prest som har studert Koranen og Hadith og er regnet som ekspert på religiøse spørsmål i islamsk religion.

Men jeg er klar over at Mullah Krekar ikke er ansatt av Norske myndigheter, men det er mulig han påtar seg oppdrag foor div. muslimske menigheter.

Men det finnes en plan for alt så han må nok forlate dette landet en gang uansett.

En biskop er en administrativ leder for et bispesete. En mullah er nærmere en prest uten jobb. Ingen av disse "stillingene" har noe magisk "kan-ikke-kastes-ut-av-landet" over seg.

Lenke til kommentar

Den perfekte forbrytelse må vel det bli - gjør hva f du vil og slipp å stå til rette for det

Idet du åpenbart ikke skjønner det selv, så siterer jeg deg slik at du selv kan se hvor det du eventuelt måtte ha av logikk fullstendig er erstattet med realitetsbrist og åpenbare vrangforestillinger.

Sendes en som kan bli drept i hjemland tilbake slik at h*n kan stå til rett for det han har gjort? - Nei.

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Sendes en som kan bli drept i hjemland tilbake slik at h*n kan stå til rett for det han har gjort? - Nei.

Din opprinnelige latterlige og idiotiske påstand blir ikke mer riktig av at du justerer den ettersom det blir påpekt at påstanden vitterlig er latterlig.

Lenke til kommentar

Hehe, latterlig er å ikke klare å argumentere for sin mening. Mening uten hold i bryr ingen seg om - heller ikke jeg. Kommenter gjerne når du har saklige argumenter for hva du mener istedet for bare svada.

Jeg svarte på eksakt det du siterte. De blir ikke sent tilbake, ergo, "Den perfekte forbrytelse må vel det bli - gjør hva f du vil og slipp å stå til rette for det" - Altså eksakt det jeg sa i den opprinnelige påstanden. Skjønner du ikke det, så er det ditt problem. Men bare fortsett din roing - latterlig og idiotisk

Edit: Forøvrig er det nok diskusjon med deg når det er kun krangling du er ute etter og ikke saklig argumentasjon på sak, så sier takk til deg. *Pling*

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

En biskop er en administrativ leder for et bispesete. En mullah er nærmere en prest uten jobb. Ingen av disse "stillingene" har noe magisk "kan-ikke-kastes-ut-av-landet" over seg.

Jeg tror du har islam fobi!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...