Gå til innhold

Få Krekar ut av landet

Anbefalte innlegg

Finnes det en måte å få Krekar ut av landet på?

Stine Brendemo Hagen betalte jo for å få hjelp til å komme seg ut av Bolivia? Hvis vi hadde hyret inn en gruppe som hadde eskortert kreket ut av landet, mot en liten slump penger, hadde dette vært ulovlig? Å få han sendt tilbake til Irak på egen hånd?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He ain't goin nowhere, for i februar neste år må han i retten for "drapstrussler" mot Erna Solberg

En tullete tiltale forøvrig, siden Krekar kun sa

"hvis Erna Solberg sender meg til Irak og jeg dør, så tror jeg at noen sikkert vil hevne det og Erna Solberg også blir drept. Jeg vet ikke hvem som gjør det, kanskje sønnen min, kanskje noen andre."

Dvs. han har kun uttrykt hva han antar kan skje (man kan tilogmed si han bare ønsketenker)

Krekar blir her til han er så gammel at han må gå med rulator.

Lev med det

• Liker 2
Lenke til kommentar

Synes vi burde sende denne karen tilbake der han kom i fra, skaper bare oppstyr... Hvorfor skal vi sitte å holde på han?

Fordi vi ikke har bilaterale avtaler med opprinnelseslandet, fordi Norge ikke støtter dødsstraff (noe som Krekar risikerer hvis han blir returnert), fordi irakiske myndigheter ikke kan sørge for hans sikkerhet i tilfelle hans retur, og fordi Norge er pliktig til å forholde seg til internasjonale avtaler knyttet til asylinstituttet som Norge har skrevet under.

Endret av statsviter
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er jo helt idioti at banditter/massemordere osv som kommer fra enkelte land bare kan komme til Norge og få en 'frihavn'. Voldta, torturer og drep så mange du klarer, så stikker du bare til Norge og du er safe takket være at du kan dø der du kommer fra. Den perfekte forbrytelse må vel det bli - gjør hva f du vil og slipp å stå til rette for det

Endret av kandasa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis de mener han har gjort noe ulovlig, hvorfor sende de da ikke "bevisene" over til norske domstoler slik at han kan bli dømt?

De gjorde akkurat det du sa. Heldigvis ble all informasjonen hentet under tortur (hvor de til og med nevner Mullah Krekars' navn); men som vdet norske rettsystemet godtar ikke tilståelser under tortur som bevis.

Flott å vite at vi bor i et land hvor den verste massakren i moderne historie ikke en gang straffes med fengsel, og hvor vi beskytter terrorister fra straffeforfølgelse i sitt hjemland. - Med tanke på alt dette er det morsomt å tenke på at man kan fengsles for å være i besittelse av narkotika... Hehe.

Lenke til kommentar

Finnes det en måte å få Krekar ut av landet på?

Stine Brendemo Hagen betalte jo for å få hjelp til å komme seg ut av Bolivia? Hvis vi hadde hyret inn en gruppe som hadde eskortert kreket ut av landet, mot en liten slump penger, hadde dette vært ulovlig? Å få han sendt tilbake til Irak på egen hånd?

Ja det er ulovlig for da hadde det vært kidnapping.

Lenke til kommentar

Det dreier seg ikke om den kriminelle handlingen, det dreier seg om rettsprinsippet. Sånn du skriver det skulle man tro at det automatisk ble straffefrihet når man drepte over ti personer.

Vel, nå er det slik at vi ikke har straffet noen person for noen massakre i Norge siden krigen, og at vi ikke har så mange seriemordere.

Ett poeng skal du ha, siden seriemorderen Arnfinn Nesset faktisk ble dømt til 21 års fengsel. For drapet på 22 mennesker. (Derimot slapp han ut etter 10 år, med god oppførsel.)

Rettsystemet vårt er helt på trynet.

Lenke til kommentar

Det er jo helt idioti at banditter/massemordere osv som kommer fra enkelte land bare kan komme til Norge og få en 'frihavn'. Voldta, torturer og drep så mange du klarer, så stikker du bare til Norge og du er safe takket være at du kan dø der du kommer fra. Den perfekte forbrytelse må vel det bli - gjør hva f du vil og slipp å stå til rette for det

Hvis du kunne underbygge dine latterlige påstander med eksempler på hvor dette har skjedd så hadde det vært fint!

Lenke til kommentar

Husk på at Mullah Krekar er en religiøs leder , en mullah tilsvarer kristendommens biskop og de har noen sær rettigheter som gjør at det ikke bare er å sende folk ut uten videre.

Som Mullah har han sikkert ikke gjort noe galt, det som eventuelt er blitt gjort er å betrakte som en hellig handling, og det kan en ikke bli straffet for. Hans såkalte trusler mot en politiker kan være et grense tilfelle på hva en mullah har lov til, så det er nok en meget vanskelig sak for retts vesenet. Ikke rart at han og advokaten smiler så mye.

Lenke til kommentar

Vel, for det første er en mullah ingenting som en biskop, det er et æresuttrykk som ikke gis av en myndighet. Det blir som å kalle ham for Ærede Krekar eller noe lignende.

For den andre er det totalt bullshit at vi ikke kan kaste ham ut fordi han er mullah. VI kan ikke kaste ham ut fordi han aldri er blitt dømt for noe i et land vi har utleveringsavtale med, og fordi han ville blitt drept på dag 1 i Irak.

Den påstanden her vet jeg ikke hvordan jeg skal tolke.

Hans såkalte trusler mot en politiker kan være et grense tilfelle på hva en mullah har lov til, så det er nok en meget vanskelig sak for retts vesenet. Ikke rart at han og advokaten smiler så mye.

Så i stedet for å be meg om å underbygge påstandene mine, kanskje du kan begynne å sjekke dine?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...