Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Betennelse i skulder (?)- opprettholde fine armer

Catnipz

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sliter med vondt i høyre skulder for tida, og synes det blir verre og verre. Smertene sitter ikke i selve leddet, men mer rundt kragebeinet. Litt vanskelig å stedfeste den, det er en dump og dunkende smerte som til tider (etter f.eks skuring, bæring av tunge handleposer og trening) blir rimelig intens. Ibux hjelper litt, dog.

Jeg tror dette kommer etter at jeg "veltet" under en Arnoldpress. Vanligvis har jeg med en kamerat som sikrer håndleddene mine når det blir litt tungt, men følte meg energisk og optimistisk en dag og gjorde det alene... Gjør ikke det igjen :)

De av dere som har gjort denne øvelsen, skjønner hva jeg mener med å "velte", altså bakover. Det var ikke vondt der og da, så tenkte det hadde gått fint, men nå er det ganske smertefullt. Min sykepleiermor mener det kan være betennelse i muskelfestet, men jeg har ikke vært hos lege siden jeg ikke har hatt smerter så lenge.

Spørsmålet mitt er egentlig: Jeg planlegger å holde meg rolig i jula for å se om dette går over. Men jeg er en rimelig forfengelig dame som er LIVREDD for at armene skal begynne å disse hvis jeg må holde meg unna armøvelser i +/- 8 uker fremover (som er tiden sykepleiermor forespeilte ved en eventuell betennelse). Har rimelig ålreite armer nå, som jeg gjerne vil vedlikeholde^^

Noen som har erfaringer med denne typen smerte og har noen idéer om hvordan jeg kan trene armer uten å belaste den muligens betente skulderen min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulderleddet er det dårligste leddet vi har i kroppen. Erfaringsmessig så er det ofte kun langvarig hvile som fungerer ved skulderskader. Problemet er at langvarig ofte betyr fra 6mnd til 1 år.

Hvis det ikke sitter i leddet men heller virker å være en betennelsesskade så kan du redde deg med en kortisonsprøyte rett i "såret", men den må settes av noen som er gode til slikt som f.eks NIMI.

Betennelsesdempende som Voltaren eller lignende kan muligens også hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...