ratm Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Hello.. En kammerat av meg skal kjøpe seg en ny harddisk. Han har en Intel Celeron 400 mhz, vil det fungere med en 120 GB hardisk??? Takk for evt svar. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Spørs på hovedkortet, ikke CPU'en. Forøvrig er maskinen sikkert såpass gammel at han trenger ny BIOS for å kunne bruke så stor harddisk. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 det går nok, men du må laste ned en bios til å ha på harddisken fra produsentens side, les først kan bli litt strev Lenke til kommentar
ratm Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 Er det noe grense på hvor "stor" harddisk han kan ha?? Vil det virke med en 40 gb?? Lenke til kommentar
tokki Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Rett meg visst jeg tar feil, men er ikke begrensingene i bios slik; 512MB, 2.1GB, 8.2GB, 32GB, 137GB og 144PB Så visst disken han har fra før er over 40GB og biosen viser det, så skal det altså funke med en 120GB disk ! Dersom han ikke har det og det er jo sannsynlig siden du spør om det funker med en 40GB disk så kan den i verste fall vises som en 32GB, men det finnes som regel fiffige programmer fra HD produsenten som løser dette, dersom du ikke finner en bios oppdatering. Håper du ble klokere av dette... Tar på å begynne på skolen igjen :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå