Gå til innhold

[Løst] ATI 6970 Display Driver Reset under spilling av video

Runinho

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har et relativt nytt 6970 kort som stadig nullstiller skjermdriveren - snodig nok sjelden i 3D og bare i enkelte spill, men ganske ofte i 2D, og særlig under spilling av video, og oftest skjer det under spilling av f.eks videoer på YouTube mens standalone videoer i media player, VLC osv. nesten alltid går greit.

Har utelukket temperatur (idler ivei på litt over 40 grader), og kortet kjører på stock speed og har aldri vært overklokket. Har installert forskjellige sett med drivere uten at det hjelper heller.

Lurer på om noen kan ha noen teori om hva dette kan være.

Jeg regner med at dette er et driverrelatert problem, men vet ikke hva jeg kan gjøre med programvaren for å få den til å leke bedre sammen.

Kjører forøvrig Windows 7 64bit på et Asus P5ND (nForce 750 mener jeg å huske).

På forhånd takk :)

EDIT: Ser ut som om jeg tilfeldigvis fant en løsning selv. Feilen ser ut til å ha noe med at driverne klokker ned kortet under idle altfor hardt, og at det således av en eller annen grunn kræsjer driverne når kortet idler eller klokkes lavt under visse omstendigheter :dontgetit:

Anyways, løsningen ble å klokke opp idle-hastighet ved å redigere en preset profil jeg lagde.

Endret av Runinho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...