Gå til innhold

[Løst] Nytt gaming tastatur, helst mekanisk tastatur

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nytt gaming tastatur. Har sett litt på SteelSeries 6Gv2/7G, Qpad MK-80 Pro, Razer Blackwidow Ultimate og Corsair K60/K90 men er usikker på hvilken jeg skal gå for.

Skal hovedsaklig bruke det i FPS- og RPG-spill, og det gjør ikke noe om det er godt å skrive

med. Det jeg har bestemt meg for er at det skal være et mekanisk tastatur, de med Cherry MX switcher :yes: (no questions asked :whistle: ).

Så det jeg lurer på er om det er mulig å få tips om gode mekaniske tastatur som jeg kan sjekke ut?

Endret av Gil_Galad90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Motsetningen til mekaniske tastatur er? Touch-flater?

Du skulle tro det utifra navnet, da alle tastaturer er utvilsom basert på mekaniske prinsipper...

Forskjellen er i praksis at konstruksjonen av tastene er mye mer gjennomført og baserer seg på litt annet prinsipp. Du får en helt annen følelse for tastene, og mange vil påstå at det er langt mer presist. Det fremstår dermed som en litt luksus-ting som egentig kanskje koster litt mer enn det smaker for de fleste - men som utvilsomt er veldig komfortabelt og dermed gjerne verdt det for de av oss som sitter ved datamaskinen veldig mye.

-Stigma

• Liker 4
Lenke til kommentar

Joda Stigma, men formålet med posten du siterer var naturlig nok å få trådstarter til å pressisere bedre hvilken kvalitet han var ute etter. Er det mikrobrytertaster fremfor slike gummiknotter eller klumpetaster fremfor laptop-varianten...

...men det skjønte du sikkert, gjorde du ikke?

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig ikke det var åpenbart utifra det som var skrevet, nei. I så fall var det jo litt bortkastet av meg å forklare noe du allerede visste, men om det var det du mente så var det det du mente.

OP: Om du allerede har bestemt deg for hvilke type switch du ser etter så kan gjerne denne listen hjelp deg å finne kandidater å studere nærmere:

http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide

Jeg er dog ikke sikker på om denne listen er helt oppdatert - så det spørs om det vil gi en full oversikt over tilgjengelig produkter. Om ingenting annet så er det en start.

-Stigma

Lenke til kommentar

En liten statusoppdatering:

Har sett litt på tastaturene K90 og K60 fra Corsair, begge mekaniske taster (Begge har Cherry MX Red switcher), og jeg synes disse virker like interessante som de jeg nevnte i OP.

Og for øyeblikket så ligger Qpad MK-80 Pro, Corsair K90 og SteelSeries 7G an til å bli de tre største favorittene jeg har.

Lenke til kommentar

Har oppdatert OP enda en gang.

Men hvilken av de jeg har nevnt i OP har er det beste både for FPS, RPG/MMORPG og skriving?

Det er jo helt smak og behag så det er ingen fasit svar - dog folk sier trypisk sett at det er deiligst med veldig myke trykk for spill, mens at det er best å ha en litt mer "klikk" følelse for skriving så du virkelig føler at du har truffet tasten godt. Dette oppnås naturligvis via froskjellige switcher - se guiden jeg linket deg til.

Det er dog ingenting som tilsier at ikke du kan bruke det ene om hverandre. Det er sikkert noen som foretrekker det motsatt også. Hvis du er usikker så er det sikkert rimelig trygt å gå for en midt-på-treet bryter.

-Stigma

Lenke til kommentar

Har oppdatert OP enda en gang.

Men hvilken av de jeg har nevnt i OP har er det beste både for FPS, RPG/MMORPG og skriving?

Black/Reds er best for fps

RPG/MMORPG har det ingenting å si

Blue/Brown er best for skriving.

Hva som er best kommer helt an på dine preferanser.

Ok, men da tror jeg valget mitt ble mye lettere. :yes:

Kommer til å kjøpe Qpad MK-80 pro (med mindre jeg skulle ombestemme meg da).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...