Gå til innhold

PC Oppgradering - Budsjett: 5.000-5.500

Anbefalte innlegg

Hei,

min nåværende datamaskin er ur-gammel og jeg føler stort behov for en ny datamaskin. Det har skjedd noe med hovedkortet så den vil ikke lenger lese mer enn 512MB RAM, og har prøvd mange forskjellige ram-brikker. Har da konkludert med at jeg vil kjøpe ny innmat og kabinett.

Bruk: Må kunne takle å spille Starcraft II og gjerne litt til.

Budsjett: mellom 5.000 og 5.500.

Jeg har LCD skjerm, tastatur, mus, høytalere, headsett, mikrofon. Jeg har også 5hdd, totalt 1,8 TB. Men den siste jeg kjøpte er 2 år gammel, og ønsker derfor da en ny som operativsystemet kan kjøre på ++.

Jeg har selv satt opp det jeg kunne ha tenkt meg å kjøpe, men ønsker forslag og anbefalinger.. Den jeg har satt opp er en tusen lapp over budsjett..

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1019832&su=a6f41770-b1ef-4e58-ba06-809454e08a7a

Tips, anbefalinger og veiledning tas i mot med stort takk!

Jeg har lyst å få bestilt maskinen i KVELD >.<

Endret av the6tk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt prosessoren til en intel i5

Bytt hovedkort til en som passer intel i5

Bytt ram. 4gb er greit for spilling. 8gb bør du ha hvis du gjør andre krevende oppgaver på pc´n.

Bytt HDD til en SSD disk. HDD prisene er skyhøye nå. Og siden du har flere HDD fra før av så bør du kjøpe en SSD. Det gir deg mye mer ytelse for pengene.

Lenke til kommentar

For Starcraft 2 er Intel det beste valget. Ta en kikk på tråden på toppen av forumet her: "Den perfekte PC-pakke..." Særlig Runes of Dublon, dette er et oppsett som vil slå det du har satt opp til en lavere pris, bytt ut i3-2100 med i5-2500k så har du et oppsett som er enda litt bedre

RAM med lavere timings har ingenting å si på ytelse i dag, samme med høyere hastighet. Flaskehalsen er prosessoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...