Macklemore Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Skal ha om 2. verdenskrig etter jul så tenkte at jeg burde lese noen bøker om det så jeg stiller litt bedre enn andre. hva burde jeg lese? Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Skal ha om 2. verdenskrig etter jul så tenkte at jeg burde lese noen bøker om det så jeg stiller litt bedre enn andre. hva burde jeg lese? ville heller anbefalt å se på dokumentarer eller lese på nettet. Også burde du velge ut enkeltemner om 2. verdenskrig, som feks Hitler sin vei til makta, slaget om stalingrad, tyske forsvaret etc. og jobbe deg utifra det, og trene på å reflektere og se på det store bildet. Istedenfor å lese en stor bok generelt om 2. verdenskrig og tro at du forstår hele boka(sier ikke at du er sånn). Itilegg etterhvert, hvis du ønsker så burde du lese deg opp på hva som skjedde før WWII for å få bedre forståelse. Noe som også kan fungere er å faktisk se på filmer/serier som band of brothers og slikt, så blir du interessert i krigen pluss at du også lærer noe mens du blir underholdt. (beklager rotete innlegg, men er ikke ved mine fulle fem nå ) Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 Klarer ikke å lese lange ting på nettet kan du anbefale en film/bok? Jeg leser fort så er ikke noe problem hvor lange de er. Jeg trenger ikke å vite alt, bare ha et lite forsprang Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) Har du kanaler som History Channel så kan du finne svært mye bra. En annen ting du kan gjøre er å dra på ditt lokale bibliotek (om du har et), og se om du kan finne dokumentarfilmer. Du bør da prøve å finne filmer om Tyskland spesielt. Innvaderingen av Polen osv. På den amerikanske siden kan du se Pearl Harbor, som vel gjorde at amerika ble dratt inn i krigen. Endret 8. desember 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) var en dokumentar som gikk på nat. geo(tror også nrk kopierte den) som var ganske bra, og tok for seg nesten hele krigen. Husker dessverre ikke hva de het, men var noe med apokalypse, og krigen i nye farger eller noe sånt, skal si fra hvis jeg finner den. Jepp fant den, dette er nrk sin versjon, men mener at den er helt lik: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/627130/ Endret 8. desember 2011 av slettet II Lenke til kommentar
KanoKrakk Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hvis du vil ha et forsprang så vil jeg definitivt anbefale deg å lese om Hitlers vei til makten. Historielærere har en tendens til å like den delen. Men som sagt over, så er History Channel en meget fin kanal med tanke på dokumentarer om WWII og lignende. "Lost films from WWII" går jo støtt og stadig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå