Loefthal Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) Ta en titt på dette oppsettet. Helt OK til spill og vil imøtekomme kravene dine med grei margin. OS må du dog hoste opp på annet vis. Edit: Glemte DVD/DC, men det koster ikke mange kronene. Hvis du går for dette oppsettet kan du også bytte ut skjermkortet med dette som JewAlmighty nevnte. Endret 8. desember 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 hahah, skal ha matte tentamen i morra sjæl kjiiipt ;// Men jeg nøyer meg med og bare skrive ut denne her http://faktor.cappelendamm.no/binfil/download.php?did=63864 Dette er veldig OT, men i hvilke skoleår og ev fagretning er dette? Ble sittende og se på oppsummeringen og så at det var mye av dette jeg hadde glemt 9. klassr! Lenke til kommentar
777fan Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Trådstarter har glemt å ta med strømforsyning (PSU) i sitt opprinnelige oppsett. Har du det fra før? Hvis ikke kan denne være grei. 1 Lenke til kommentar
Anon123 Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) Det blir megakræsj. Du har en valgt en AM3-prosessor og et Intel 1155 hovedkort. Dessuten har du fremdeles kun en SSD til lagring, mao. Windows og 3-4 spill. Hva er maks budsjett og hva har du fra før? 5 000 kr maks x) Endret 9. desember 2011 av xtr3zz Lenke til kommentar
MacNeil Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Se på det her, har tatt delene fra http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10520 bare att jeg har gjort om vifta,skjerm kortet,prosessoren så det blir billigere Går det ann og sette inn dette sammen, det blir vell ikke noe kræsj eller noe ???? Og blir det en bra pc? Velg heller en Intel platform og 6850 som nevnt før. (Liste her) Nå valgte du en SSD med enda mindre plass en før. Du vil ikke ha plass til 3 spill pluss redigeringsprogrammene dine en gang. Start med en tradisjonell harddisk, så kan du oppgradere til en SSD senere. Bare ikke Corsair Nova, den har veldig dårlig ytelses nivå. Ser også at de har en 6870 på tilbud nå for 100 kr mer enn 6850. Usikker på hvor mye du vinner på det men her er linken anyways. Gikk desverre ikke ann og opne lista ;/ Lagt til bilde. Noe jeg lurte litt på selv nå, er at mange har anbefalt i3-2120 i stedet for AMD platformer til samme penge, men jeg la nettopp merke til at i3-2120 er Dual core. Vil det ikke være bedre for OP å velge en AMD quad-core siden han skal bruke redigeringsprogrammer? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) Uten at jeg er så alt for mye inne på det vil nok PHII955 pga. sine fire kjerner ha et overtak der disse utnyttes godt. Mtp. at denne også er svært overklokkingsvennlig er det en nobrainer kontra i3 2120 i mine øyne. Dog må man nesten spandere på seg en CPU-kjøler til 2-300kr hvis man skal overklokke, men det er det verdt. Å klokke den til 4.0Ghz skal gå rimelig smertefritt. Edit: Jeg glemte helt at i3 2120 har hyperthreading så den ligger stort sett jevnt med PHII955, dog med muligheten for betydelig overklokking i tankene holder jeg likevel en knapp på AMD i dette tilfellet. Endret 8. desember 2011 av Komakino Lenke til kommentar
MacNeil Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) Lagde tilsvarende liste på Dustin og fikk mer for mindre ser det ut som Du kan legge til en Hyper 612S om du ønsker å overklokke Endret 8. desember 2011 av JewAlmighty Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Se på det her, har tatt delene fra http://www.komplett.....aspx?sku=10520 bare att jeg har gjort om vifta,skjerm kortet,prosessoren så det blir billigere Går det ann og sette inn dette sammen, det blir vell ikke noe kræsj eller noe ???? Og blir det en bra pc? Velg heller en Intel platform og 6850 som nevnt før. (Liste her) Nå valgte du en SSD med enda mindre plass en før. Du vil ikke ha plass til 3 spill pluss redigeringsprogrammene dine en gang. Start med en tradisjonell harddisk, så kan du oppgradere til en SSD senere. Bare ikke Corsair Nova, den har veldig dårlig ytelses nivå. Ser også at de har en 6870 på tilbud nå for 100 kr mer enn 6850. Usikker på hvor mye du vinner på det men her er linken anyways. Det er verd det! Jeg skal for resten ha tysk munnlig tentamen og tysk prøve i morgen... Lenke til kommentar
MacNeil Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Det er verd det! Jeg skal for resten ha tysk munnlig tentamen og tysk prøve i morgen... Tja, 100 kr er jo ikke mye. Fant ut at det var ca 7% forskjell i ytelse mellom de to. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Lagde tilsvarende liste på Dustin og fikk mer for mindre ser det ut som Du kan legge til en Hyper 612S om du ønsker å overklokke Minnebrikker min gode mann/kvinne Lenke til kommentar
MacNeil Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Lagde tilsvarende liste på Dustin og fikk mer for mindre ser det ut som Du kan legge til en Hyper 612S om du ønsker å overklokke Minnebrikker min gode mann/kvinne Applauderer meg selv her. Link Lenke til kommentar
Anon123 Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 Ok folkens, når har jeg snakka med en i klassen som kan MYE om PC så nå kan jeg 90% mere en når jeg lagde denne tråden men i After Effects som jeg bruker ofte, så er det noe som heter "Ram preview" der du kan se hva du har gjort uten og rendre. så derfor lurer jeg på om jeg har behov for et bra minne eller om det dere har foreslått er bra nåkk Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) Minnet er godt nok, men mulig du må inn i BIOS å oppjustere hastigheten fra 1333Mhz til 1600Mhz manuelt for å skvise ut den siste lille smulen ytelse hvis du velger brikkene jeg foreslo. I praksis er forskjellen dog marginal. 8GB burde også såvidt jeg kan se være passelig for AfterEffects når du har en firekjernes CPU. Programmet kan etter det jeg har skjønt nyttegjøre seg av maks 2GB pr. CPU-kjerne i RAM-preview. Med 8GB i maskinen vil dog 2-3GB brukes/reserveres av systemet så AfterEffects vil ha 5-6GB tilgjengelig. Hvordan dette påvirker bruken vet jeg ikke, men tviler på at det blir noe problem. Hvis det blir nødvendig kan du alltids smette inn mer RAM. Endret 9. desember 2011 av Komakino Lenke til kommentar
MacNeil Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Billig og bra 8GB 1600MHz minne her. Lenke til kommentar
Anon123 Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Ta en titt på dette oppsettet. Helt OK til spill og vil imøtekomme kravene dine med grei margin. OS må du dog hoste opp på annet vis. Edit: Glemte DVD/DC, men det koster ikke mange kronene. Hvis du går for dette oppsettet kan du også bytte ut skjermkortet med dette som JewAlmighty nevnte. Tror at jeg går for oppsette ditt men en ting, Dette jeg går for det men så er det en som har komentert "OBS / ALERT / WARNING / WHATEVER: Du trenger MINST en 500w PSU med 2x6-Pin "Power-Connectors" for å bruke dette." Og i opsette ditt er det Silver Power SP-SS500 500W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6× SATA, 120mm Vifte Og som han skriver må man ha 2x6-Pin går det greit med 1x 6pin+1x ?? eller blir det 1x + 1x? Endret 9. desember 2011 av xtr3zz Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Kompletts "kundeanmeldelser" i et nøtteskall Skjermkortet må ha 2x6pin tilkobling. SP_SS500 har 1x6pin og 1x6+2pin. Uten overklokk vil du kanskje belaste PSU med oppimot 250W/50% hvis du stresstester CPU og GPU samtidig. Lenke til kommentar
Anon123 Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Kompletts "kundeanmeldelser" i et nøtteskall Skjermkortet må ha 2x6pin tilkobling. SP_SS500 har 1x6pin og 1x6+2pin. Uten overklokk vil du kanskje belaste PSU med oppimot 250W/50% hvis du stresstester CPU og GPU samtidig. så det går bra hvis jeg velger den ? ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå