jennychilly Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Hei, jeg går nå på VG1, jeg har søkt EF studieår i utlanset ( Hong Kong ) neste år som utvekslingsstudent, og et annet alternativ som jeg prioriterer mest er IB i utlandet i 2 år. Jeg snakker flytende kinsisk, norsk og engelsk. Spørmålet mitt er da: Er det noen forslag til jobb som er gir relativt høy lønn og du får tilbydd opphold i utlandet mens du får betalt lønn fra Norge? Jeg tenker først og fremst på diplomat eller en jobb i utenriksdepartementet ( det er lite sjanse for å komme inn). Har hørt at admisterende direktør kan det? Gjerne en jobb der jeg kan utnytte språkferdighetene mine fullt. Kom gjerne med masse tips og forslag!! :roll: :roll: :!: XIE XIE! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) kinsisk? er det ala kinesisk? Endret 8. desember 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hvor er det du i tilfelle tenker å ta IB? UWC noe sted kanskje? IB er en hard linje å gå, men veldig kjekt samtidig med tanke på det internasjonale. Vanskeligheten kommer jo også litt an på hvilke fag man velger å ta. Jeg regner med at det er diploma du tenker å ta, og ikke certificate. Jobber relatert til olje-virksomheten er jo veldig aktuelle for utenlandsopphold - og de kan være både godt betalt og med mange fine goder fra jobben. Som pilot kan man også ha utenlandsopphold. Vet ikke hvordan lønnen til piloter er, men tror den er ganske bra(?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå