AnonymDiskusjon Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Hva er ditt syn på å kalle sin egen baby for ei fitte eller å kalle babyen for ei fitte i stedenfor jente? Som f.eks å si, "det ble ei fitte" i stedenfor "det ble ei jente", som man normalt sier når man får en unge. Bare rotet litt inne på høneforumet og kom over et innlegg der. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=610693 Er litt usikker på om det er det første eller det andre som er ment, men ble litt overrasket over svarene. Ikke at dette akkurat er min type humor, men tror ikke jeg ville brydd meg noe spesielt heller om noen skulle si det. Hadde nok ikke eksplodert i sinne i hvertfall. Så må nesten spørre her hva menn ville ment. Damer og menn har vel ofte noe forskjellige meninger, spesilt ved den slags ting vil jeg tro. Postet av anonym: 3747955b96823614d3352418cc7600e3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Zabaniya Skrevet 8. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg personlig er nok svært konserativ på akkurat det området, og jeg vil ikke under noen omstendighet referert til en nyfødte datter som ei "fitte". 10 Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Du kan kalle ditt eget barn for det du måtte ønske, men akkurat det går langt over streken for min del. Det er ikke morsomt på noen måte, og hadde lurt litt på hva som feilte personen som kalte barnet sitt for det konsekvent. 2 Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg hadde nok klappet opp munnen på vidt gap og spurt ganske så forskrekka om hva han egentlig sa! Å kalle noen ei fitte er jo brukt som skjellsord. Man sier da ikke slikt om de man er glad i, ihvertfall ikke en uskyldig nyfødt baby! Nei fysj!! Ikke at jeg er følsom for grisete og grov prat, men et sted går grensa, og den går ganske tydelig der det er barn i bildet. Lenke til kommentar
Kahrs Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Vis det var min egen baby Hadde eg gått for: "Har fått en jente". Men som tilskuer, hadde eg smilt og le, typisk meg. fordi det er annerledes og eg hadde ikke forventet det.. ^^ 3 Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Vis det var min egen baby Hadde eg gått for: "Har fått en jente". Men som tilskuer, hadde eg smilt og le, typisk meg. fordi det er annerledes og eg hadde ikke forventet det.. ^^ Du hadde gått for den, du ja! Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg har nettopp fått en datter, og kunne aldri funnet på å kalle henne noe sånt. Lenke til kommentar
Kahrs Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Vis det var min egen baby Hadde eg gått for: "Har fått en jente". Men som tilskuer, hadde eg smilt og le, typisk meg. fordi det er annerledes og eg hadde ikke forventet det.. ^^ Du hadde gått for den, du ja! Eg så spørsmålet som alternativer ved enten det eller andre.. Men det skal man ikke gjøre. =) Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Det er ikke akseptabelt overhode å kalle ett nyfødt barn ei ''fitte'', ikke barn eller mennesker generelt heller da det blir brukt som ett skjellsord. Jeg er kanskje ikke akkurat den rette parten å spørre, da.. har en storesøster som kaller vår aller minste for blant annet 'fitte' i sinne og irritasjon, og finner det uakseptabelt på alle mulige måter. Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg synes det var morsomt Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hadde aldri tenkt tanken å kalle min datter "fitte". Utenfor den "seksuelle" betydningen forbinder jeg det med et meget stygt kallenavn. "Se på hu fitta der a...~" 1 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg synes ikke det var morsomt. Jeg hadde reagert kraftig om noen jeg kjenner hadde referert til min eller egen datter på den måten.. Det er ikke akseptabelt overhode å kalle ett nyfødt barn ei ''fitte'', ikke barn eller mennesker generelt heller da det blir brukt som ett skjellsord. Jeg er kanskje ikke akkurat den rette parten å spørre, da.. har en storesøster som kaller vår aller minste for blant annet 'fitte' i sinne og irritasjon, og finner det uakseptabelt på alle mulige måter. QFT! Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 QFT! Meaning? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Quoted for Truth Det vil si: Jeg er veldig enig i det du skriver! Lenke til kommentar
negnirty Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) QFT! Meaning? Så kjekt! On Topic: Helt uakseptabelt å kalle en baby for fitte... Hva om han hadde fått en gutt, da? "Vi har fått oss en liten kuk/pikk!" Blir helt latterlig, jo... kan umulig ha mye mellom øra han der. Endret 9. desember 2011 av negnirty Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Hadde nok ikke likt å høre det uttrykket om datteren min jeg heller. I en eller annen sammenheng kunne det allikevel vært artig... Off Topic: Ekskona mi reagerte kraftig en gang jeg så på fotball på tv og skrek "Fitte!!" i frustrasjon over "egne" spillere. "Du omtaler ikke kjønnet mitt på den måten!" sa hun! Ho, ho, det var tider! Endret 9. desember 2011 av insolvent 3 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Eh, alt man skal ta stilling til her i livet. Bryr meg midt i ryggen hva andre kaller døtrene sine, men det hadde ikke vært aktuelt her og jeg ville heller ikke reagert spesielt positivt på at andre kalte henne det, for å si det mildt. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Om personen som sa det er en person jeg kjente som har en spesiell humor så hadde jeg ledd godt...da jeg har en slik skrullete humor og ser det morsome i det. Det hadde vært noe annet om det ble sagt på en nedsettende måte fra en jeg viste ikke hadde en slik humor....selv om jeg skal være helt ærlig bryr meg mer om vorta som bestemor har mellom skinkene en om hva folk måtte mene rundt dette. Endret 9. desember 2011 av _LarZen_ Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg har kanskje litt drøy humor, og kan le av mye rart. Men å kalle sin datter for en 'fitte' er faen meg så barnslig/tåpelig og mer eller mindre patetisk. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Man skal ikke kalle noen som helst barn eller unge eller for den slags skyld mennesker for en fitte uansett om det er dens barn eller ikke. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå