Bamsemumse Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Har nå endelig råd til å bygge min egen pc, men jeg er rimelig fersk på akkurat dette her. Har et par kamerater av meg som har bygget sin del av maskiner, men ønsker å spørre om litt hjelp til et bra og solid build for gaming. Om buildet kan kjøre BF3 på full grafikk med en 50-60 fps ville det vært fantastisk, men jeg vet ikke om man er nødt til å gå opp på en viss prisklasse for å få det til... Jeg ville satt pris på om noen kunne hjulpet meg med et bra build for gaming som kan takle tyngre grafiske spill uten større problemer! Lenke til kommentar
Baderom Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 demo-pcer fra komplett i helga! Kjøpt en pc værdt 15tusen for 9500kroner Lenke til kommentar
Bamsemumse Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 demo-pcer fra komplett i helga! Kjøpt en pc værdt 15tusen for 9500kroner Fått høre at et par av de pcene bare er boss, og at skjermkortet er utrolig dårlig :S 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 For å kjøre BF3 på Ultra med god flyt må du nok ut med mer enn 11-12K, du kan fint pumpe den summen i skjermkort uten å oppnå gode resultater, men interessant nok vil forskjellen på Low til Ultra oppleves som liten. Medium med HBAO aktivert og High AA vil gi deg alt du trenger for å nyte BF3 og et skjermkort som fikser dette på 60 fps koster 1300 kr. Skal dette inkludere skjerm, tastatur og mus? Forslag til selve maskinen med innmat på http://www.dustinhome.no/ Valgte det skjermkortet fordi BF3 medfølger for 200 kr. Valgt SSDen fordi Intel er kjent for å lage gode og pålitelige SSDer og prislappen var god. Om du kan leve med mindre plass kan du spare 600 kr på en 500GB HDD. Flom i Thailand har økt prisene vanvittig. I overkant stor PSU i forhold til hva du kan trenge for fremtidige oppgraderinger. Ellers er det ganske standardvalg. Lenke til kommentar
Bamsemumse Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 For å kjøre BF3 på Ultra med god flyt må du nok ut med mer enn 11-12K, du kan fint pumpe den summen i skjermkort uten å oppnå gode resultater, men interessant nok vil forskjellen på Low til Ultra oppleves som liten. Medium med HBAO aktivert og High AA vil gi deg alt du trenger for å nyte BF3 og et skjermkort som fikser dette på 60 fps koster 1300 kr. Skal dette inkludere skjerm, tastatur og mus? Forslag til selve maskinen med innmat på http://www.dustinhome.no/ Valgte det skjermkortet fordi BF3 medfølger for 200 kr. Valgt SSDen fordi Intel er kjent for å lage gode og pålitelige SSDer og prislappen var god. Om du kan leve med mindre plass kan du spare 600 kr på en 500GB HDD. Flom i Thailand har økt prisene vanvittig. I overkant stor PSU i forhold til hva du kan trenge for fremtidige oppgraderinger. Ellers er det ganske standardvalg. Må nok ha hele pakken, med skjerm, tastatur og mus, desverre. Men det her så utrolig lovendes ut, utifra hva du har fortalt, så det skal jeg uten tvil ta en nærmere kikk på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå