DJ_Dark Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Men går kampen på TV? Er vel bare web-tv og annet skit. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Supply/demand. Feigt av Asker å bukke under for press når de kunne tjent såpass mye mer. Tilbud og etterspørsel er jo ikke så enkelt. Tviler på at klubbene i Norge (verken TL-lagene eller små drittlag som Asker) tjener på å profittmaksimere på kort sikt. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Men går kampen på TV? Er vel bare web-tv og annet skit. Den går på TV2 Sport, den er i standardpakken hos Get hvert fall. Og sånn med tanke på at Get har så og si monopol på kabeltv i Oslo så har vel de potensielle på tribunen kanalen hjemme i stuen. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Får være deres problem. 50 spenn er uansett fillepenger i forskjell. Da hadde de ikke dratt uansett. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Som jeg har prøvd å forklare så handler det ikke om kronene, men hva man forlenger for ett produkt. Det må settes i perspektiv. 150,- er jo ingenting for en busstur fra Oslo til Trondheim, men fra Majorstuen til Skøyen er det i drøyeste laget. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Så du mener klubbene skal straffe seg selv ved å ta lavere priser fordi de ikke har penger til å bygge noe særlig mer? Da blir det i alle fall IKKE bygget noe mer! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Nei, jeg mener at man ikke skal melke supportere. Det er rett og slett rip-off å ta 150,- for å stå på en gressvold. Jeg skjønner ikke hvordan de straffer seg selv ved å ha en litt mer realistisk pris for produktet de selger? Koster det så mye mer å arrangere kamper i Asker enn andre steder i Norge? Det er greit at man har gode lønninger i Asker, men skulle tro at det meste foregår på frivillig og dygnadsbasert arbeid? Både Frigg og Ullernkampen kostet 100,-. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 150 for ståplasser er vel litt drøyt, selv om jeg ser at Asker trenger/vil ha penger. Elverum tar forøvrig 100 kroner for Adecco-fotball og sitteplass, og det kun en måned eller to etter at de fikk penger av kommunen til å fylle kravene til NFF. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Flaut av Klanen. Feigt av Asker. At Klanen går ut i media for å klage på 150 kr som kommer breddefotballen til gode er beyond me. Forøvrig festlig at også Klanen har begynt å telle reisende med gaffel. Hvorfor skal det plutselig bli 1500 reisende til Asker, bildene fra både Frigg og Ullern viser ikke på langt nær et slikt antall. Hvorfor skulle det plutselig bli flere fordi man møter Asker? Er vel egentlig hipp som happ om det er Frigg, Ullern eller Asker. Og sånn til slutt, dere kan komme å klage når dere betaler 300 kr for å stå på en jordvoll. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Jeg ser ikke at det er noe galt i å syns at 150,- for å stå på en jordvold er urimelig. Så du syns at 250,- også er en grei pris for en slik ståplass? Og hvis du leser flere av innleggene her så er det ikke bare jeg som syns det. Som jeg har skrevet før så handler det ikke om ett par kroner her og ett par kroner der, men at man faktisk skal melke de som har tenkt å ta turen. Edit: Tilsammenligning så betaler jeg 127,- per hjemmekamp på Ullevaal. På langsiden. Endret 24. mai 2013 av PatSharpX Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Hvorfor skal jeg synes at 250 kr er en grei pris for en slik ståplass? 150 kr er i grenseland, men helt greit. Det handler om å støtte opp om breddefotballen og hvis Klanen ikke er villige til det så kan jo cupen spilles mellom de lagene som til en hver tid er i tippeligaen. Så glemmer vi resten. Å sammeligne sesongkortpris med en enkeltkamp i cupen hvor Asker har vært heldige å få Vålerenga er tull, og det vet du. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Ingen cupkamper før kvar/semi er verdt mer enn en hundrings. Greit det går til breddefotballen, men kom igjen, 150 kroner er overkill. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Hvorfor er kampene i kvart og semi verdt mer da? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Hvorfor skal jeg synes at 250 kr er en grei pris for en slik ståplass? 150 kr er i grenseland, men helt greit. Det handler om å støtte opp om breddefotballen og hvis Klanen ikke er villige til det så kan jo cupen spilles mellom de lagene som til en hver tid er i tippeligaen. Så glemmer vi resten. Det handler om å prøve å melke supporteren. Hvor mange ganger må jeg skrive det, virker som noen her har litt tungt for det... Skjønner ikke at det er jeg som virker girsk å gjerrig her, når der Asker som skulle ha overpris for billettene. Du skriver man har rett på å klage om det hadde kostet 300,-. Ut i fra det virker det jo som om du syns 250,- er ok. Du kan godt mene at det er tull å sammenligne sesongkort priser med en enkelt cupkamp, er forsåvidt enig. Koster jo sykt mye mer å arrangere en fotballkamp på Ullevaal enn på Føyka. Endret 24. mai 2013 av PatSharpX Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Hvorfor retter ikke Klanen da skytset mot egen klubb som krever 200 kr av bortesupporterne, hvis det hele handler om melking? Selvfølgelig spekulerer Asker i at det blir fullt uansett og skrur opp litt mot storlagene, men så lenge det holder seg på et edruelig nivå som det nå gjør så er det greit. Prisnivået for supportere i Norge er generelt helt greit og sett i forhold til inntekt hvertfall bra. Det er verre for de som sitter på langsidene. 300 kr ble brukt som eksempel fordi det var det jeg måtte ut med for å se fadesen mot Follo. Men at logikken din tilsier at jeg synes det er greit med 250 kr .... Det koster mer å arrangere en fotballkamp på Ullevaal enn på Føyka fordi det er mye mer folk i sving, både tilskuere og ansatte. Det er mulig Asker faktisk må sette opp prisen såpass for å gå med et overskudd hvis de må leie inn vakter osv. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Det koster mer å arrangere en fotballkamp på Ullevaal enn på Føyka fordi det er mye mer folk i sving, både tilskuere og ansatte. Det er mulig Asker faktisk må sette opp prisen såpass for å gå med et overskudd hvis de må leie inn vakter osv. Da er det ett mer dypere problem enn kun denne kampen, siden ingen andre krever slike summer for ett så dårlig produkt. Så hvis Asker ikke klarer å tjene penger uten å kreve så mye for så lite så bør de revurdere hele driften sin. Endret 24. mai 2013 av PatSharpX Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Jo, Levanger krever samme sum mot Rosenborg. Sier ikke at Asker ikke tjener på det, men det kan hende de ha økte utgifter i forbindelse med kampen pga. vakthold osv. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Ja, det er klart de har, de tar jo vanligvis 60,- for sitteplass på vanlig seriekamper. Tilsvarende plasser koster på denne cupkampen 200,- Men de kan da neppe har så veldig mye større utgifter enn andre klubber? Så hvorfor skal det koste mer der når man får mindre igjen for kronen? På Frogner Stadion hvor man faktisk har en helt kurant ståtribune kostet det 100,- for billetten mot Frigg. For meg da er det noe som skurrer at man skal betale 150,- for en gressvold. En ståtribune er jo faktisk en tribune, men å så i en bakke i flere timer er veldig slitsomt for både ankler og knær. Så man får en dårligere opplevelse som skal koste mer?! Men dette er jo markedsøkonomi i praksis. Man er ikke villige til å betale den summen for produktet som selger tilbyr, så derfor blir man enige om en pris alle kan leve med. Syns nå det er helt fair jeg. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 http://www.latebarter.no/?p=923 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Oppgulp fra barteland ja, ingen overraskelse. Hyggelig at de fikk tatt litt tid vekk fra hjemmebrenningen da. De evner å hisse seg opp over at Asker ønsket å ta 150 kroner for inngang til bortefeltet, en pris som er vanlig på bortefelt rundt om i Norge, ja det må regnes for å være i det lavere skiktet. Hadde det vært ett bortefelt hadde det ikke vært noe problem. Men for å stå på en gressvold er det for dyrt. Det virker som om hele fotballnorge hadde syns det vært veldig fint om vi bare hadde holdt kjeft og blitt hjemme i sofaen, men vi prøvde og lykkes i å finne en løsning som passet for begge. Edit: Fans: Sænk priserne eller få tomme sæder. I Danmark er 150,- for dyrt og de varsel boikott... Endret 24. mai 2013 av PatSharpX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå