Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hva som hadde skjedd om det faktisk oppsto en legitim krise-situasjon på stadioner rundt om i landet. All fokus er på tribunesikkerhet i forhold til supportere, men om noe først skulle skje er det jo vaktene som må ta ansvar. Å buse inn i en gjeng ultras å klaske bluss ut av hender er ikke i henhold til boka hvertfall.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Deilig blussing!

Nå har jeg ikke lest det blogginnlegget enda, men er det som dere oppsummerer så er det jo ganske skremmende.

Vaktene må jo vite hva de skal drive med. Kan jo ikke begynne å stormen inn slik.

Må jo la blussen brenne ut før man foretar seg noen ting.

Lenke til kommentar

Det er vakter, politi og UFC(LSK) som gjør at pyro kan være farlig.

Det mest patetiske der er vel at det faktisk finnes folk som har jakker til mange tusen. Og at de går på fotballkamp med de.

Hva er vitsen med en fin jakke om man ikke skal bruke den?

Endret av PatSharpX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det mest patetiske der er vel at det faktisk finnes folk som har jakker til mange tusen. Og at de går på fotballkamp med de.

Hehe, ja. Og det er spesielt at man bare syter over vaktenes oppførsel (basert på anekdoter fra det som tydeligvis er en meget lite nøytral type) når 99 prosent av skylda uansett ligger hos dem som brøt reglene i utgangspunktet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Bergans, Norrøna osv koster alle noen tusinger, og 90% av norges befolkning går jo med sånne klær.

• Liker 2
Lenke til kommentar

This. Jeg har aldri kjøpt jakke til over 700 spenn, det går da fint an å kjøpe en knall jakke til den prisen hvis man leter litt. Skjønner meg ikke på folk som punger ut tusenvis av kroner på de norske jakkene som blir reklamert for under Været på TV2.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke vær så krass da. Har du ikke sett hvilken fantastisk stemning det skaper? Det er noe idyllisk og aromatisk ved det hele. Eneste grunnen til at det ikke er folk på norske tribuner er fordi NFF ikke tillater denne herligheten.

Lenke til kommentar

Klarer man ikke å følge reglene som er satt kan man like gjerne holde seg hjemme.

Bliss er ikke lov, og da er det tullete å ta det med på kamp.

Og det å påstå at man får like gode jakker for 700,- kr som man får til mange tusen. Neppe!

Lenke til kommentar

I disse tilfellene i det siste så har jo blussingen blitt brukt som ett demonstrasjon mot NFF. Nettopp fordi man ikke får lov til det.

Det er tydelig mange her som ikke har helt kjennskap til hverken denne spesifikke situasjonen eller tribunekultur som fenomen. :(

Edit: For de som faktisk vil lære seg litt om dette kan jeg anbefale boken Kampen om tribunen

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...