Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TV2 har kjøpt opp rettighetene for trav, så du får fort 15-20 timer i uka med hester for penga.

Hest er best på pålegg.

De skal sende FA, Ligacup og alt mulig annet fra engelsk fotball der.

Vel, får håpe de bruker de 4 andre kanalene sine til noe. Er dritt lei av at det går kun en kamp på TV2Sport 1, men alle de andre kanalene kun brukes til Tippeliga.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Argumentet om at interessen kommer til å bli større hvis man viser færre kamper er noe av det mest oppbrukte og idiotiske jeg har hørt om. Tar i ny og ne turen til Ullevaal, men jeg har ikke anledning til å dra dit 15 ganger i halvåret, ei heller gidder jeg å dra ut av Oslo bare for å få med meg en bortekamp. Hvis de slutter å vise halvparten av kampene kommer ikke interessen min til å bli noe større, snarere tvert imot bruker jeg heller de to timene til å gjøre noe helt annet. Den metoden fungerer kanskje for britene med tanke på PL, men aldri i verden om den fungerer i Norge med TL. PL er verdens største liga som trekker både seere og supportere rundt om kring i verden. Hvem i all verden kommer til å gidde å følge TL hvis ikke engang nordmenn får gjøre det?

Seerne er ute etter kvalitet. Så fort norske fotballarenaer rundt om i landet begynner å levere kvalitet utpå banen, vil også tribunene automatisk fylles til hver kamp.

Lenke til kommentar

Word. Fotball er til syvende og sist underholdning og det er svært få lag i Norge som kan skryte av å ha drevet med de de siste 20 åra. Og underholdning må ikke nødvendigvis være tikitakafotball, det holder langt å få se unge lokale talenter slå igjennom på det høyeste nivået, der og svikter klubbene. I tillegg legger jeg stor del av skylden på Drillos effekt på norsk fotball, hans tanker har smittet over til alt for stor del av norske ledere og ærlig talt tror jeg ikke at kynisk resultatorientert fotball er egnet for å tiltrekke seg nye fans.

Lenke til kommentar

Er hvertfall en trend på Lerkendal at det kommer flere på kl6 kamper på søndager som ikke vises på tv. Men det er bare snakk om noen tusen. Lerkendal har jo hatt et snitt på nesten 20.000 tidligere og da var det like mange kamper på tv som nå. Tror folk heller sitter hjemme med iPaden i fanget på sofaen foran TV. Hvorfor dra på stadion når de kan få med seg alt som skjer på TV og PC, og fortsatt rekke Farmen etterpå?

Lenke til kommentar

Jeg står fortsatt på at billettprisene betyr litt. En familie på fire må ut med over en tusenlapp bare i billetter for å se en fotballkamp. I tillegg kommer brus og popcorn til barna og kaffe, og plutselig er vi oppe i 1500,-. Legg til kjøring til/fra fks. Steinkjer, og du er oppe i nesten 2000,- for en fotballkamp hvor Rosenborg ikke imponerer.

Det er overhodet ikke rart folk ikke kommer på stadion.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Enig der. Skjønner ikke hvorfor klubbene ikke eksperimenterer med lavere billettpriser, spesielt klubbene som aldri er i nærheten av å ha utsolgt. De tjener lett inn det "tapte" på kioskene rundt om på stadion.

1) La oss si at 100 stykker er på stadion og betaler 400 hver for billetten, pluss alle kjøper i snitt for 50 kr fra kioskene = 40k billettinntekter + 5k fra kiosken = 45k inntekter.

2) La oss si at at vi senker billettprisene til 250 kr, men at vi samtidig skal opprettholde 40k for billettinntektene. I snitt kjøpes det fortsatt for 50 kr fra kiosken, men nå er vi plutselig oppe i 160 tilskuere. 40k billettinntekter + 8k fra kiosken = 48k inntekter.

Selvfølgelig ikke like A4 i virkeligheten, men poenget er at man lett kan tjene mer penger ved å ha en lavere billettpris.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig. Kan jo dra den enda lengre og si at jo mer klubben kjøper inn av varer, desto billigere blir det pr. vare. Og det er jo kun rundt pausen at det er kø ved kiosken, så vi vil ikke akkurat se dramatiske økninger i lønnskostnader. Dessuten har klubben garantert en supporterbutikk ved stadionet, så de får nok inn litt penger der også. Som nevnt var hele greia satt på spissen, poenget mitt er altså at jeg foretrekker 160x250kr foran 100x400kr på stadion.

Lenke til kommentar

Altså TL har bare blitt mer og mer tilgjengelig på skjermen de siste årene og tilskuertallet har sunket.

Men dere mener at det ikke har en sammenheng, greit det, men dere kommer bare med hva dere selv vil gjøre. Hvorfor tror dere det ikke kommer til å få noe utslag?

Personlig tror jeg det, fordi jeg tror den er en sammenheng med hvor lett det er å se kampen på TV og hvor lite folk det er på stadion.

Personlig kommer jeg nok til å finne veien til enda fler bortekamper i løpet av neste år, men det har kanskje sammenheng med at jeg faktisk er supporter?

Ang prisene er jeg enig, det er helt latterlig at prisen på sesongkort nå går opp for vår del (Vålerenga) i jubeleumssesongen.

Dette påvirker ikke meg direkte, da jeg får sesongkort til jul hvert år og jeg så og si aldri gidder å kjøpe noe på kamp (så lenge jeg ikke er griseklein å trenger en Cola).

"Jeg har ikke anledning til å dra på så mange kamper". Det er jo bare en prioritering.

For min del er det en ganske lett prioritering. Går som oftest bare glipp av en hjemmekamp i løpet av sesongen fordi jeg er på hytta.

Det planlegges familieselskaper som oftest rundt terminlisten da vi er mange i familien som går på kamper.

De fleste vennene mine er også godt representert på kampene til sine lag så går sjelden glipp av noe på den fronten også.

Kan man ikke bare være ærlig med seg selv å si at man rett og slett ikke bryr seg nok om laget til å gidde å ta turen?

Edit: Det har så klart en sammenheng med kvaliteten på fotballen for "mannen i gata" det skjønner jeg jo.

Slik har det sett ut de siste årene.

LpLtK.jpg

I år endte snittet på 7014... kilde

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Å spille det der "jeg er bedre supporter enn deg fordi jeg går på flere kamper"-kortet blir så feil at jeg ikke har ord. Det er ikke alltid like enkelt å komme seg til kamp. Fenomenet du sikkert ikke har hørt om er at det koster altfor masse penger for "mannen i gata". Alle er ikke like heldige at de får sesongkort til jul. Og jeg som student har rett og slett ikke råd til å dra til Ullevaal annenhver uke fra mars til november, spesielt når jeg studerer en evighet unna Oslo. Hvis dette i dine øyne gjør meg til en dårligere supporter enn deg, så kunne jeg ikke brydd meg mindre. Dessuten er det ikke sånn at folk bor steinkast unna stadion. Transport i Oslo er ikke noe stress, men ellers i landet er det ikke like lett å komme seg til stadion. Tenk om Ull/Kisa kommer seg til TL. Det finnes ikke engang hotell på Jessheim, nærmeste man kommer er på Gardermoen evt. må man kjøre inn mot Oslo. Tror du folk fra byer litt langt unna gidder å ta turen dit? Hvis du seriøst mener at det er bra at TIL-VIF ikke vises på tv fordi "sofasupporterne" kommer seg på kamp, da tar du grundig feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...