Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien

Latias

Anbefalte innlegg

I sterk kontrast til Molde forøvrig. Henter forsåvidt gode spillere nå, men Solskjær har jo blitt en skikkelig taper. Kommer aldri til å få seg jobb i England igjen.

Hugsar godt då norske journalistar erklærte at det kun var eit spørsmål om tid før Solskjær vart manager i Manchester United:

"Ole Gunnar Solskjærs status på Old Trafford er så stor at det ikke lenger synes å være et spørsmål om han returnerer til Manchester United som manager. Men snarere når."

http://www.dagbladet.no/2014/01/28/sport/manchester_united/sir_alex_ferguson/premier_league/cardiff_city/31532124/

Endret av Knut Lavngard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenge igjen enda og både Odd og Brann peser på

Nei det er dessverre avgjort allerede. Odd? De taper poeng når de har muligheten til å hente innpå Rosenborg, så de er ikke klare for noe gullkamp, og Brann er allerede 10 poeng bak RBK. I dag taper både Odd og Godset poeng, i en runde de må vinne for å henge med. Nei, når det eneste stabile topplaget i Norge leder med 6 poeng med 13 kamper igjen så er det avgjort.

Vet ikke helt jeg ass. Synes norsk fotball virker svakere enn på veldig lenge. Alle lag unntatt Rosenborg er ute av Europa allerede, noe som i seg selv er elendig. Verken Odd eller Godset er gullkandidater, men ligger likevel nærmest RBK. Molde er i krise. Vålerenga er i krise. Viking er helt ute av det, som vanlig, og Brann ser ut til å gjøre en god sesong som nyopprykket.

Lenke til kommentar

RBK kjører lekestue på Lerkendal idag igjen. APOEL har skapt nada i det vi snart har spilt en time. Fortsatt 2-0 til hjemmelaget! :)

EDIT: Spoke too soon. Elendig andreomgang av RBK. Nå 2-1, men ligger en utligning i luften. Hvorfor er det så vanskelig å spille 90 gode minutter i Europa? Stryk til forsvaret igjen.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Klassisk norsk da. Ikke få det resultatet man ønsker og så likevel klappe seg sånn halvveis på ryggen fordi man dominerte i lange eller korte perioder. Europacup og spesielt kvalik handler ikke om å dominere, men å få et godt resultat, uansett hvor kynisk man må være. Den kynismen mangler norske lag. Om Rosenborg finner den på bortebane så kanskje, men tviler på at de går hele veien til gruppespillet.

Det er vel først i neste runde at tap gir mulighet i EL?

Lenke til kommentar

Syns det er litt riktig at RBK får utsatt dagens kamp mot viking. Det kan vise seg å bli avgjørende viktig at de får forberedet seg i uforstyrret til den returkampen på tirsdag. Egentlig tror jeg nesten de er helt avhengig av det for å ha en sjans, men er redd det blir tøft i 40 grader der nede.

Tror vi tar de. Dominerte jo hele kampen frem mot midten av andre omgang.

Ikke helt enig. De gjorde en kraftanstrengelse slik jeg så det, og profiterte på det. De kjempet seg fram til de sjansene de fikk, uten å imponere spillemessig. Jeg mener vi så hele kampen, at RBK hadde en del strev med å matche Apols ballsikre ferdigheter i banespillet. De måtte bruke veldig mye krefter for å "dominere" hvis det kan kalles det.  På slutten så vi da hva det hadde kostet.

Så her trengs det særdeles grundige forberedelser om avansemant skal hales i land. Er litt i tvil om Ingebrigtsen er capabel til å få til det på dette nivået.

Lenke til kommentar

Syns det er litt riktig at RBK får utsatt dagens kamp mot viking. Det kan vise seg å bli avgjørende viktig at de får forberedet seg i uforstyrret til den returkampen på tirsdag. Egentlig tror jeg nesten de er helt avhengig av det for å ha en sjans, men er redd det blir tøft i 40 grader der nede.

Klagen gikk vel på at varselet kom så sent. Om Rbk ved sesongstart hadde søkt om å få muligheten til å flytte kampen hadde ingen protestert. Og strengt tatt er det jo det som er blitt gjort: Rbk hadde muligheten til å søke om flytting og gjorde det, men kunne sikkert gitt beskjed til Viking lenge før. Jeg forstår frustrasjonen til Viking, men for norsk fotball er CL/EL mye viktigere enn en runde i Tippeligaen. 

Lenke til kommentar

Jonevret reagerte pga kort varsel ja, mens Fargermo reagerte på hvorfor Norges største klubb ikke kan spille 3 kamper i uka en periode. Det siste er jeg utrolig nok enig i (pleier ikke være enig med Fargermo..). Odd feks spilte nettopp 3 kamper på 7 dager, så hvorfor Rosenborg ikke kan det samme undrer jeg meg over. Hvis det er sånn at NFF skal utsette kamper pga Europacup så må de jo ha et fast opplegg for alle norske klubber i Europa, ikke bare laget som er med i den mest sexye turneringen. Tror Molde fikk det samme i fjor.

Slik det er nå så ser det ut som at Rosenborg får spesialbehandling, noe som selvfølgelig ikke er bra. Spesielt ikke når Odd taper poeng i denne perioden, mens lederlaget får utsatt sin kamp. Det er ikke bra i det hele tatt. RBK er vel den siste klubben i TL som trenger spesialbehandling.

Lenke til kommentar

Nei, Rosenborg får ikke spesialbehandling. Faktum er at Rosenborg har søkt om utsettelse av kamper, det har ikke Odd eller noen andre lag gjort. 

Hvordan er det å spesialbehandle? Skal de utsette kamper for Odd eller Molde når det ikke har blitt bedt om utsettelse? (Med andre ord: mot deres vilje). 

Endret av Mchansern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Verken Odd eller Molde søkte om å utsette kampen, noe rosenborg gjorde.

Odd burde ha prioritert Europakampen mer,sendte nedover et svakt lag og da gikk det på hue og ræva ut av Europa. Takk for den, Fagermo.

Lenke til kommentar

Det blir også litt dumt å kritisere RBK for å benytte seg av den anledningen de har til å få en optimal oppladning til en så viktig kamp. Å ikke utsette kampen kan fort bli meget dyrt. Se bare på resten av de norske lagene. Blir ikke mye europa-penger til dem.

Lenke til kommentar

Det blir også litt dumt å kritisere RBK for å benytte seg av den anledningen de har til å få en optimal oppladning til en så viktig kamp. Å ikke utsette kampen kan fort bli meget dyrt. Se bare på resten av de norske lagene. Blir ikke mye europa-penger til dem.

Er det så mange som kritiserer Rosenborg da? Jeg gjorde ikke det selv om det kanskje virket sånn. Jeg mener det må være likt for alle, og når Odd og Godset er så inkompetente at de ikke klarer å søke om dette selv så må jo NFF ta ansvar, uansett hvor tåpelig det er.

Nå er vi jo i en situasjonen hvor det laget med best utgangspunkt i gullkampen og med den beste stallen til å håndtere et tett kampprogram får utsatt sin TL kamp, mens resten spiller som vanlig. Det er jo amatøraften og jeg håper NFF redder klubbene fra seg selv neste sesong. Enten får alle som spiller Europacup utsatt sine kamper i den mest hektiske perioden, eller så får ingen det. Dette er med på å drepe det lille håpet som var igjen om en gullkamp på høsten, og det virker totalt unødvendig. Verken Odd eller Godset ser ut til å ha tålt kampprogrammet i det siste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...