Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien

Latias

Anbefalte innlegg

Kampen mellom Tromsø og Start i dag var et eneste KJEMPESTORT gjesp!

De 3-4 beste norske klubbene burde gå sammen med andre land om en felles nordeuropeisk eliteliga. Få opp nivået og gjøre det mer interessant for publikum, samt øke snittnivået på spillet litt.

Kanskje Polen, Sverige, Danmark, Norge, Finland, Baltikum, Island, Færøyene sammen.  Noen av nasjonene 3-4 lag hver, de minste nasjonene ett hver. 

Royal League del 2 mener du? Det er jo ingen interesse for det, spesielt ikke om norske lag skal spille mot lag fra Island, Færøyene og lag "man ikke har hørt om" fra Øst-Europa. Det er jo bare å se på tidlige kvalikrunder i CL/EL hvor det er stor sjanse for at norske lag møter slik motstand. Interessen er ikke allverden.

Nei, få heller fokus på spillerutvikling og få frem spillere med tekniske ferdigheter. Spillere som ikke mister ballen umiddelbart når de møter brukbar motstand. Da kan vi begynne å snakke om et bedre landslag, jevnlig gode prestasjoner i Europacup og mer interesse. Det er ikke akkurat flust av profiler i TL for tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kampen mellom Tromsø og Start i dag var et eneste KJEMPESTORT gjesp!

De 3-4 beste norske klubbene burde gå sammen med andre land om en felles nordeuropeisk eliteliga. Få opp nivået og gjøre det mer interessant for publikum, samt øke snittnivået på spillet litt.

Kanskje Polen, Sverige, Danmark, Norge, Finland, Baltikum, Island, Færøyene sammen.  Noen av nasjonene 3-4 lag hver, de minste nasjonene ett hver. 

Det ble "testet" ut med Royal League for ti år siden. Funket ikke noe særlig da. Noe må gjøres, hva er det store 1000 kroners spørsmålet.

Lenke til kommentar

Det ble "testet" ut med Royal League for ti år siden. Funket ikke noe særlig da.

Husker ikke hva som gikk gale, bare at det sluttet. Har inntrykk av at det ikke fikk tid nok på seg før de tok det bort.

Syns de kunne jobbet mer med det. Ikke gitt opp så snart.

Lenke til kommentar

Det ble "testet" ut med Royal League for ti år siden. Funket ikke noe særlig da.

Husker ikke hva som gikk gale, bare at det sluttet. Har inntrykk av at det ikke fikk tid nok på seg før de tok det bort.

Syns de kunne jobbet mer med det. Ikke gitt opp så snart.

Verken klubbane, fansen eller TV-sjåarar brydde seg om Royal League. Ikkje rart det forsvann.

Like lite interessant som rulleski om sommaren.

Lenke til kommentar

Har tippeliganivået noensinne vært lavere enn det er i år? Jeg har sett på et par kamper. Tre faktisk, på to serierunder. Så senest på Brann - Molde i dag. 

Hver gang et lag nærmet seg sekstenmeteren fikk jeg følelsen av at det var mer tilfeldigheter enn fint spill / ferdigheter som kunne føre til en sjanse. I andre ligaer er det kanskje 70% ferdigheter (driblinger, skuddfinter, ekstrem fart, presise innlegg osv.) som skaper sjanser, i TL så det ut til å være 70% tilfeldigheter (folk som sklir, klabb og babb, folk som misser på klarering osv.). Det har vært gjengangeren på alle kampene jeg har sett. 

Jeg har fulgt tippeligaen siden en gang sent nittitall og kan ikke huske å sett en så svak og tannløs versjon av ligaen. 

Lenke til kommentar

Har tippeliganivået noensinne vært lavere enn det er i år?

Det er ikke et spesielt gunstig tidspunkt å vurdere sånne ting på. Supportere gjør det hele tiden, jeg gjorde det i går under Moldes tragiske 1. omgang mot Stabæk, men da er det mer følelser som snakker. Skal man diskutere nivået i TL så gjør man det ikke etter 2. serierunde i mars måned.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, dette er kun føleri. 

Det er lave tilskuertall og tilnærmet ingen profiler i ligaen. Og det nærmeste vi kommer en profil er en 37 årig Islending som spilte i Kina i fjor. (Og han utmerket seg ikke noe spesielt i Kina). De andre profilene er f.eks Daniel Braaten, John Arne Riise og Moa. Tre gutter som har hatt en lang karriere utasjøs inne og skal se om de har nivået inne og fortsatt til å være gode nok for TL. 

Jeg ser altså ingen som helst positiv utvikling av tippeligaen de siste 10 årene. Er det noen som gjør det, vennligst forklar meg hvordan den har blitt bedre og mer severdig. 

Lenke til kommentar

Jeg ser altså ingen som helst positiv utvikling av tippeligaen de siste 10 årene. Er det noen som gjør det, vennligst forklar meg hvordan den har blitt bedre og mer severdig. 

Enkelte lag har faktisk fått opp øynene for hvordan fotball spilles i andre land, og prøver å innføre dette litt mer her hjemme. Fotballen Strømsgodset har spilt på sitt toppnivå de siste årene vil jeg definitivt si har vært av den aller ypperste sorten TL har hatt å by på på lange, lange tider, potensielt gjennom historien.

Der har du i alle fall en bedring..

Få ligaen ned til 12 lag nå, så snakker vi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...