Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden når var den svenske ligaen så god?

 

Den er ikke spesielt god, men likevel er den prestasjonen det beste fra fjorårets europacupkvalikk for et norsk lag... Hele poenget er jo hvor latterlig det er at dere faktisk mener dere hevder dere i Europa for tiden, det er jo det jeg ikke er enig i.

Lenke til kommentar

Den er ikke spesielt god, men likevel er den prestasjonen det beste fra fjorårets europacupkvalikk for et norsk lag...

 

Nei, den beste enkeltprestasjonen er Godset som kunne ha slått finalelaget At. Madrid hjemme. Å slå Elfborg over to kamper, hvor den ene er på Color Line er ikke imponerende. Period.

 

Hele poenget er jo hvor latterlig det er at dere faktisk mener dere hevder dere i Europa for tiden, det er jo det jeg ikke er enig i.

 

Det gjør vi ikke. Det jeg sier er at jeg er er bombesikker på at vi er det eneste laget som kan klare å hevde oss internasjonalt. Det har vi vist gang på gang. Det er ikke noe vi bare sier...

Lenke til kommentar

Det gjør vi ikke. Det jeg sier er at jeg er er bombesikker på at vi er det eneste laget som kan klare å hevde oss internasjonalt. Det har vi vist gang på gang. Det er ikke noe vi bare sier...

 

Haha! Godt forsøk. Dessverre for deg står det du skrev bare en side tilbake, så det er lett nok å bla seg tilbake for å lese. Det du sier her er uansett like uintelligent. Tror jeg takker for meg nå når diskusjonen er nede på det nivået.

Lenke til kommentar

Brann og Viking har hevet seg internasjonalt i enkeltsesonger.

Og M***e har vært i CL og Tromsø imponerte mot Chelsea. Det er fortsatt ikke noen lag som har klart å hevde seg like godt som RBK internasjonalt. De har hatt sjansen.

 

EDIT: Men for all del, jeg ønsker at norske lag gjør det godt. Hadde gjerne sett to lag i Champions League igjen om noen år.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Debatten er fåfengt, men jeg slenger meg på.

 

Det at dere er det eneste norske laget som har hevdet dere i CL, er ikke ensbetydende med at dere er det eneste laget som kan heve dere i Europa. Dagens Rosenborg-lag er ikke i nærheten av det laget som en gang var. Jeg ser RBK-supportere konstant dra vi-er-de-eneste-som-har-lykkes-i-europa-over-tid-kortet. Det er oppbrukt. Per dags dato er det ikke noe norsk lag som har noe å gjøre i Champions League. Topplagene i TL er ikke i nærheten av å holde høyt nok nivå. Hvem som kan nå det med tiden? Usikker. Jeg har større tro på OGS Molde-prosjekt enn Jönssons RBK.

Lenke til kommentar

Debatten er fåfengt, men jeg slenger meg på.

 

Det at dere er det eneste norske laget som har hevdet dere i CL, er ikke ensbetydende med at dere er det eneste laget som kan heve dere i Europa. Dagens Rosenborg-lag er ikke i nærheten av det laget som en gang var. Jeg ser RBK-supportere konstant dra vi-er-de-eneste-som-har-lykkes-i-europa-over-tid-kortet. Det er oppbrukt. Per dags dato er det ikke noe norsk lag som har noe å gjøre i Champions League. Topplagene i TL er ikke i nærheten av å holde høyt nok nivå. Hvem som kan nå det med tiden? Usikker. Jeg har større tro på OGS Molde-prosjekt enn Jönssons RBK.

 

Dessuten, hva vil det egentlig si å nå en kvartfinale i CL? Svaret er at det gir penger og litt skryterett i noen år, men det er jo snart 2 tiår siden så man burde vel vel være ferdig med det snart?

 

Jeg er gammel nok til å huske IFK Göteborgs herjinger i Europa på 80-tallet, det er noe å skryte av det. Desverre for alle mindre nasjoner og klubber så vil man neppe oppleve noe lignende noensinne igjen. Så da sitter Rosenborg igjen med pengene, gratulerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brann og Viking har hevet seg internasjonalt i enkeltsesonger.

Og M***e har vært i CL og Tromsø imponerte mot Chelsea. Det er fortsatt ikke noen lag som har klart å hevde seg like godt som RBK internasjonalt. De har hatt sjansen.

 

EDIT: Men for all del, jeg ønsker at norske lag gjør det godt. Hadde gjerne sett to lag i Champions League igjen om noen år.

 

Nå har Rosenborg hatt enormt økonomisk forsprang, så en sammenligning er urettferdig. Rosenborg har ikke måtte selge sine beste spillere etter seriegull, slik situasjonen var i Brann og Stabæk. I 2006 var Vålerenga et straffespark fra å komme til Mesterligaen . Ålesund var en dårlig hjemmekamp fra å gå til Europa League i fjor. Med litt hell i trekningen ser jeg for meg at norske lag kan komme ut i Europa. De siste årene har vært preget av hueldig trekning og lite satsing når man har fått sjansen til å spille i Europa

 

Det skal jo sies at da Rosenborg hvert år kom til Mesterligaen spilte de kun 1 kvalikkamp, noe som er usannsynlig per i dag

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...