Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høiland er ikke borti Fuhre. Det ville vært så billig, men Moen er tjukk i hodet så han kunne fort dømt der.

 

 

Jeg var ganske sikker på at du var uenig med meg der siden du ikke nevnte situasjonen, men jeg er heller ikke overraskende for deg, uenig.

Jeg mener Høiland (ikke med vilje dog) er på hælen til Fuhre, og Fuhre er på vei forbi to RBK-forsvarere og mot mål, den lille kontakten er nok til å dytte Fuhre ut av balanse, og uansett om han skulle ha filmet eller kastet seg, så burde det vært et frispark da det er kontakt bakfra (hurr hurr).

 

Jeg leser det som at Fuhre får en dårlig touch og kaster seg, ettersom han ikke rekker den og har en mann i ryggen. I verste fall har det blitt et frispark og gult kort til Høiland. Og frispark fra 50 meter og innover fra Ålesund var ufarlig i dag.

 

Lenke til kommentar

Begynner å bli ganske sikker på at RBK vinner serien nå. Har faktisk sett alle kampene deres hittil i år tror jeg, og de blir bare bedre og bedre som lag. Håper virkelig Molde får opp formkurven og vinner serien, for de er på ingen måte den samme trusselen på lengre sikt enn noen få år. Deilig om RBK unngår CL-spill i mange år og mister den enorme fordelen de har med økonomien sin.

Lenke til kommentar

Ja, det virket som om ting endret seg i fjor sommer. Å bruke så mye penger at man kjøper både Chibuke, Issah og Dockal er ting andre norske lag bare kan drømme om. Å bruke penger for å oppnå sportslig suksess er den beste veien til å tjene mer penger til å oppnå mer sportslig suksess, og jeg har vært veldig forundret over at RBK-ledelsen ikke har forstått det i så mange år.

 

RBK bør selvsagt spille på fordelen de har ved å kjøpe seg suksess, det har fungert i mange år på nittitallet og er det eneste riktige. Det er slik fotballen har fungert i flere decennier.

Lenke til kommentar

For det første er RBK milevis unna å være gode nok til å hevde seg i Europa, det er jeg overhodet ikke bekymret for.

 

Bekymringen ligger i at de skal klare å snuble seg til CL pga seedingen. Selv om de vil bli slaktoffer i alle kampene vil de tjene kvalmende mye penger. Det er det grunn til å være bekymret for fordi det er en dårlig nyhet for Brann, som er det laget jeg holder med.

Lenke til kommentar

For det første er RBK milevis unna å være gode nok til å hevde seg i Europa, det er jeg overhodet ikke bekymret for.

Og likevel er det fortsatt kun vi som klarer det. Rart det der.

 

Du mener seriøst dere klarer det? Fjorårets innsats i Europa fra RBK er vel kanskje tidenes dårligste fra et norsk lag. Tap mot et islandsk lag på bortebane, utklasset av et tsjekkisk lag og rundspilt av et lag fra kypros (!).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...