Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og 9000 av dem var bortefans som ville nyte synet av Brann i OBOS-Ligaen

Dessverre var det knapt nok bortesupportere på Stadion denne sesongen, i og med at vi spilte 90 prosent av kampene på mandager kl. 19 fordi vi alltid ble valgt som TV-lag. Vi kan bare forestille oss hvor mye vi ville knust Vålerenga med dersom vi hadde spilt like mange helgekamper som dere. ;)

Lenke til kommentar

Det jeg reagerer mest på med at RBK tydeligvis feiret gullet ved å synge "Hater, hater hater Molde by" er at de bruker sin egen hyllest til å synge om en motstander som har null og niks med situasjonen å gjøre.

Men at andre lag synger "Rosenborg e rævva", "drep en Trønder" og "vi hater Rosenborg" er greit? Nå må vi for helvete slutte å være så jævlig hårsåre. Dette er innafor, og har vært det i 20 år, minst. Pipe down.

https://www.facebook.com/Molde1742/videos/745225332289340/

Endret av MartinF
  • Liker 1
Lenke til kommentar

MartinF: Tja, lavmål begge deler egentlig, spesielt når spillerne henger seg på. Men sanger av denne typen hadde jo forsåvidt vært greit hadde det ikke vært så mange idioter som ikke skjønner hvor grensa går. Det er vel det som er problemet. Ikke akkurat syngingen, men at det blir en kultur som man vil få problemer med etter hvert.

Uansett litt søtt at RBK tenker på sin konkurrent når de skal feire eget seriegull da. Feiret med ananasbrus håper jeg? ;)

Lenke til kommentar

Lederen i Tornekrattet kommer med trusler mot RBKere. Det er helt greit, men at "MOT-ambassadører" synger med fansen skaper sinne over hele landet. Fuck denne dobbeltmoralen. Det er så forbanna latterlig.

https://twitter.com/Fuglsetrampen/status/661105828859158528

(EDIT: Og før du spør; Nei, jeg tar meg overhodet ikke nær av den tweeten, og det gjør neppe noen andre heller. Men så var det den dobbeltmoralen igjen da. Molde gjør det samme som oss og alle andre, men skal alltid gå inn i den jævla offer-rollen når noen kommer med stikk mot dem...)

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

VIFs snitt i Tippeligaen: 10099.

Branns snitt i OBOS-ligaen: 10124.​

Er det så rart når Brann forventes å vinne alle hjemmekampene sine, mens Vålerenga har vært ræva hjemme i år? Var større forskjell ifjor.

Synes heller ikke de sangene fra RBK var noe særlig å bry seg om heller. Ganske mild "skandale" fra den kanten. Har vært verre ting før.

Lenke til kommentar

Er det så rart når Brann forventes å vinne alle hjemmekampene sine, mens Vålerenga har vært ræva hjemme i år? Var større forskjell i fjor.

Jeg synes i hvert fall det er morsomt at et OBOS-lag trekker flere tilskuere i løpet av året enn et topplag i TL som ofte beskrives som et publikumslag. Det er for øvrig ikke hjemmekampene man forventer å vinne som trekker tilskuere, det er hjemmekampene mot andre "store" lag. Jeg kan love deg at Viking og Molde trekker flere tilskuere til Stadion enn Levanger og Jerv når man ser bort fra andre faktorer rundt kampene, som for eksempel 16.mai, første/siste serierunde, avgjørende opprykks/nedrykkskamp, osv.

Lenke til kommentar

Tja. Tror ikke du skal undervurdere oppturen som føles av å rykke opp. Husker det selv da Molde gikk ned sist, og Jonevret tok oss opp igjen. Et nedrykk er en enorm skuffelse, i hvert fall for en klubb som Brann, så det er ikke så rart de opplever en positiv sesong nå som igjen trekker folk.

Og du har helt rett i at det er de store kampene som trekker folk Husam, men det er logisk at dette ikke gjelder for en klubb som Brann når de rykker ned. Selv om sesongen ikke har vært noe parademarsj mot tippeligaen for Brann sin del.

Angående "bråket" så tar jeg det ikke så tungt i hvert fall, og jeg tror ikke så mange andre moldensere gjør det heller. Klubbledelsen må selvfølgelig reagere på sånt, på samme måte som at RBK ledelsen må beklage det. Det er en selvfølge. Resten er oppfyring slik det alltid er rundt disse to klubbene. Tror det er flere som synes det er mer snodig enn uakseptabelt. Og snodig er det. Å se Rosenborg spillere stå og synge anti-Molde sanger på sin egen gullfest. Det er noe Northug over det. Holder liksom ikke å "bare" vinne ;)

Lenke til kommentar

Tja. Tror ikke du skal undervurdere oppturen som føles av å rykke opp. Husker det selv da Molde gikk ned sist, og Jonevret tok oss opp igjen. Et nedrykk er en enorm skuffelse, i hvert fall for en klubb som Brann, så det er ikke så rart de opplever en positiv sesong nå som igjen trekker folk.

Vi trakk flere tilskuere i fjor enn i år.

Lenke til kommentar

Som RBK-supporter er jeg mer oppgitt over at vi gidder å nevne Molde i det som skal være VÅR feiring, men at det er noe mer skandaløst enn da litj-ivers sang med VIF, eller da Wilshere sang om Spurs er det da vitterlig ikke.

Om noe synes jeg RBK ikke skulle gitt Molde en grunn til å sutre, men for supporterne er det egentlig vinn-vinn da det bare fyrer opp rivaleriet enda mer.

Bare kjipt om det kommer og biter oss i rumpa neste sesong..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...