Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk deilig for en RBK-supporter.

Høiland, så digg å se den sutrete spilleren kaste seg ned ved enhver anledning og få absolutt ingenting. Fortjent av Haugesund!

Hysterisk når han hopper rundt som en liten unge som ikke får godteri til frokost på slutten der. Fortjener utestengelse. Handshake for fairplay eller hva de kaller det blir latterlig når Molde-spillerne åpenlyst skjeller ut dommeren på den måten der. 

Lenke til kommentar

Selv som Molde-supporter synes jeg det er flott at Høiland ikke får straffe i dag. Selve situasjonene kan være vanskelig å avgjøre hvor mye motspilleren er borti ham osv, men han har kun seg selv å takke for det rykte han har på seg, som ikke blir noe bedre av den sutringa.

Lenke til kommentar

Selv som Molde-supporter synes jeg det er flott at Høiland ikke får straffe i dag. Selve situasjonene kan være vanskelig å avgjøre hvor mye motspilleren er borti ham osv, men han har kun seg selv å takke for det rykte han har på seg, som ikke blir noe bedre av den sutringa.

Dere har ihvertfall en klassespiller i Sander Svendsen. Kommer til å bli stor. Høiland derimot, ville vært flau over å ha en slik spiller i laget.

Lenke til kommentar

Jeg er flau over å ha Høiland på laget. Savner Gulbrandsen enda mere når Høiland spiller. Jeg har også tro på Sander Svendsen etterhvert, men han må sette slike muligheter som den han fikk i dag. Bra for han selv at han får spille så mye som han gjør på grunn av at andre er skadet, men han svekker laget litt denne sesongen. Men han kan bli særdeles viktig neste sesong hvis han fortsetter utviklingen fremover.

Lenke til kommentar

Er vel liten tvil om at 2 burde vært straffe. Selv Grindhaug innrømmet det.

Nå har jeg ikke fått med meg(eller glemt) hva denne Høiland har gjort for noe tull før.

Ærlig talt, jeg vil si at det ikke er straffe. Toivo sparker ballen for langt unna seg og trekker til seg høyrebeinet og venstrebeinet svikter på nivå med Pelu-saken. Han oppsøker bein og han kollapser. Det er filming. Høiland er selvfølgelig 100% filming. Vi snakker om fyren som kaster seg ned som om han skulle blitt slått i hue med en flaske av å bli tatt på.

Lenke til kommentar

Er ikke noe sånn fór at Molde skulle hatt straffer, men syns det blir drøyt å konkludere så klart at det var filming. At motspilleren brukte hånda/armen og skubbet Høiland kan alle se. I hvilken grad Høiland "hjalp til" for å falle syns jeg blir vanskelig å si noe helt sikkert om. Og i den andre likedan, det blir satt krossfot men vasnkelig å si hvor mye Tovioe hjalp til.

Lenke til kommentar

Er vel liten tvil om at 2 burde vært straffe. Selv Grindhaug innrømmet det.

Nå har jeg ikke fått med meg(eller glemt) hva denne Høiland har gjort for noe tull før.

Ærlig talt, jeg vil si at det ikke er straffe. Toivo sparker ballen for langt unna seg og trekker til seg høyrebeinet og venstrebeinet svikter på nivå med Pelu-saken. Han oppsøker bein og han kollapser. Det er filming. Høiland er selvfølgelig 100% filming. Vi snakker om fyren som kaster seg ned som om han skulle blitt slått i hue med en flaske av å bli tatt på.

Unnskyld meg, men dette blir tåpelig. At man ikke liker Høiland er greit nok, det forstår jeg veldig godt. Jeg hadde nok også mislikt han om han ikke spilte på mitt lag fordi jeg pleier å mislike slike spillere. Det betyr dermed ikke at han filmer i disse situasjonene. Faller lett? Ja mest trolig. Men igjen, det betyr ikke at han filmer. At en RBK-er går så hardt ut mot Høiland og MFK spillerens oppførsel er også litt pinlig med tanke på de usportslige hendelsene som Rosenborg-spillere har stått for tidligere. Ja jeg snakker om viljehands, åpenbar filming og dumme unnskyldninger. Og så er det litt vanskelig å ta deg seriøst når du slakter Høiland, men "glemmer" å nevne Olsen på Haugesund som blir "dødelig" skadet mot slutten. Når han nærmest spretter der han ligger og later som om han har fryktelig vondt så ser det ut som om han kommer rett fra Italias landslagssamling. Det er greit at man hater MFK, men prøv da i det minste å være saklig. Hater du filming så hater du all filming.

Betyr det at jeg godtar Høilands oppførsel bare fordi jeg er MFK supporter? Nei absolutt ikke. Høiland er ikke den smartest fotballspilleren der ute, og grunnen til at jeg liker han er fordi han jobber hardt. Han er en light versjon av en av mine absolutte favorittspillere i MFK, nemlig Fredrik Gulbrandsen. At Høiland har begynt å filme igjen har jeg ikke sansen for, men det betyr ikke at han filmer i de situasjonene. Det er noen som er så enkle at de tror regelen sier at om en spiller faller i feltet så er det enten straffe eller filming. Sånn er det altså ikke. Jeg synes de to situasjonene med Høiland er i grenseland, men greit nok at det ikke blir dømt straffe. Situasjonen med Toivio derimot er soleklart straffespark. Det spiller ingen rolle hvor mye Toivio eventuelt hjelper til (det er også bare spekulering), for det er åpenbart for de fleste at han blir hindret der. Selv dommeren som ikke dømte straffe var klar på at han gjorde feil. At du sammenligner det med Pelu-saken er i beste fall useriøst, og jeg tror du skal slite med å finne støtte for den sammenligningen. Kanskje med unntak av andre RBK-ere eller MFK-hatere ;)

Ellers var nok dette nådestøtet i MFKs drøm om gull denne sesongen. Og jeg føler meg rimelig sikker på at hverken Vålerenga eller Stabæk kan tukte Rosenborg til slutt, selv om det er lenge igjen og både europa cup og hjemlig cup vil slite på RBK troppen. Molde har i hvert fall kastet bort den lille muligheten man hadde. Da måtte vi fått til en stor 2. halvdel av sesongen, men den ble altså innledet med tap hjemme mot bunnlaget Haugesund. Ran eller ikke ran, og selv om man blir snytt for et straffespark så kaster MFK bort 3 poeng her. Dette er nok en kamp man burde ha vunnet, men det er den kvaliteten vi mangler i år.

Sander Svendsen er en virkelig juvel, men han og Høiland har ikke nok kvalitet per dags dato til å plukke poeng jevnlig for MFK. Og Kamara er for ujevn. Han er en potensiell toppscorer og en spiller som kan score hattrick i enkelte kamper, for så å svi av 100% sjanser og gå målløs av banen i kampen etter. Han er en spiller som minner meg litt om Berbatov den sesongen han ble toppscorer i United. En av få spillere som kan score 3-4 mål i enkeltkamper, bli toppscorer, men som du likevel lurer på om er god nok fordi han samtidig kan koste laget poeng i kampen etter. Den jevne kvaliteten vi hadde forrige sesong er borte, spesielt på topp, og Chima er nok den spilleren vi savner mest. Ikke pga de 10 målene han scoret, da de er nesten allerede erstattet av Kamara, men han var en spillertype som hjalp oss veldig, og på bortebane spesielt. En ypperlig target man som ble erstattet av nok en lett type. Og det overrasker meg litt at Skullerud & co ikke så dette, fordi man sniffet på spillertyper som lignet på Chima en periode, før det aldri ble noe av.

Uansett så er det en skuffende sesong så langt, og selv med skader på Gulbrandsen og Bakenga, og også Mostrøm etter hvert så burde Skullerud fått mer ut av denne troppen. Norges suverent beste lag i 2014 skal bare ikke synke så mye i kvalitet sesongen etter. Trøsten er at MFK vil ha flust med gode spillere neste sesong også, og gode muligheter for å skaffe seg en ypperlig hovedtrener. Man har fortsatt hjemlig cup og CL/EL å spille for denne sesongen, og som en liten bonus så tar i hvert fall ikke Rosenborg poengrekorden (30 kampersligaen) denne sesongen selv om det mest trolig blir gull.

PS. Beklager denne store veggen med tekst. Hadde mye på hjertet ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...