Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

Mandag kl. 19

Fredag kl. 19

Fredag kl. 19

Tirsdag kl. 18

Fredag kl. 19

Torsdag kl. 18

Søndag kl. 18

Onsdag kl. 18

Lørdag kl. 20

Tirsdag kl. 18

 

Kampene til VIF så langt inkludert morgendagens. Må være den eneste ligaen i verden der man har flere midtukekamper enn kamper i helgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mens vi er inne på NøFF, så kan vi vel nevne denne saken også: http://www.t-a.no/sport/article10949418.ece

 

I andredivisjon så kunne Levanger selge flere billetter enn det offisielle tilskuertallet sier, men nå som de har rykket opp til førstedivisjon, så er det regler som sier at de ikke kan det. NøFF argumenter at det er for "sikkerhetsmessige grunner". Jaok, på hvilken måte var det annerledes med tanke på sikkerhet når de spilte en divisjon lavere? De ønsker cupfest, men vil ikke la Levanger selge flere enn 2.500 tilskuere... Forbundet er en eneste stor vits!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I en artikkel hos TV2 foreslår Wikestad noen endringer for å gjøre Tippeligaen, og norsk fotball  generelt, bedre. Blant annet mener han at Tippeligaen og OBOS-ligaen kan kuttes til 10 lag, og 3 innbyrdes møter (evt. 4). Dette skal gjøre konkurransen i toppdivisjonene større og sørge for at dagens uniteressante kamper blir byttet ut mot kamper som RBK-Molde, VIF-LSK, osv. 

 

Jeg var selv positiv til 16 lag, men innrømmer at jeg tok feil. Nå kan vi godt gå tilbake til et lavere antall, enten 10, 12 eller 14. Det skulle jo føre til større geografisk spredning, noe som er bra og nødvendig, men har det egentlig det? Vestlandet og Østlandet står jo for nesten alt av lag, mens det fra Levanger og nordover kun finnes to lag til sammen i de to øverste divisjonene. 

 

Likevel er jeg litt skeptisk til at vi skal få 3 eller 4 innbyrdes oppgjør mellom storlagene. Jeg er redd det vil føre til en utvanning av produktet. Kamper som de jeg nevnte tidligere er toppkamper og bør ikke være noe som skjer for ofte. Når bare de to møtene jeg nevnte skjer 8 ganger på en sesong så blir det for mye. 

 

For meg har El Classico mistet veldig mye av sjarmen når den spilles omtrent 4-5 ganger hver sesong. 

Lenke til kommentar

Likevel er jeg litt skeptisk til at vi skal få 3 eller 4 innbyrdes oppgjør mellom storlagene. Jeg er redd det vil føre til en utvanning av produktet. Kamper som de jeg nevnte tidligere er toppkamper og bør ikke være noe som skjer for ofte. Når bare de to møtene jeg nevnte skjer 8 ganger på en sesong så blir det for mye. 

Enig med deg her, redd for det samme. 

Det er jo bare å ha færre kamper. Hvert år hører vi jo klaging på "tett kampprogram". Mai feks er ganske hektisk med kamper i hytt og pine. Det er jo bare å kutte litt her og ikke spille fotball i Norge 1 søndag i advent så klarer man seg med færre lag/kamper. 

Lenke til kommentar

Blant annet mener han at Tippeligaen og OBOS-ligaen kan kuttes til 10 lag, og 3 innbyrdes møter (evt. 4).

 

Idiotisk. Kunne ønske man snart kom videre fra elendige forslag om endring av seriesystemet til ting som faktisk kan bety noe for kvaliteten på norsk fotball. For eksempel et bedre opplegg for de største talentene i yngre alder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...