Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe krise dette, Molde spilte bra og hadde vunnet med litt mer flyt. Litt urovekkende hvordan det ser ut på topp dog, mot gode lag virker det som at Kamara/Svendsen/Høiland blir for spinkelt, savnet av Chukwu kommer til å merkes!

 

Ellers var det vel svart og kvitt gull etter noen få serierunder ifjor også? :)

Lenke til kommentar

Ja synes også det var to gode lag utpå der, man vet det er et kvalitetstegn når Drillo offer seg :D

 

Det Chukwu var så enormt god til var å holde på ball og spille andre gode. Svendsen og spesielt Kamara er helt andre spisser så kommer nok til å ta litt tid før angrepsspillet sitter.

Lenke til kommentar

Artig på matchball nå der de viser bilder fra helga og utvidelsen av handshake for peace (hvorfor har de et engelsk navn på det forresten?). Det er så latterlig påfunn det der at man bare blir målløs.

Hva er det utvidelsen går ut på? Handshake mellom trenerne? Trodde det bare var en dårlig aprilspøk da jeg leste om det...

Lenke til kommentar

Haha, dummeste jeg har hørt. Trodde seriøst det var en spøk da VG publiserte dette 1. april:
 

Fra første serierunde i Toppserien, Obos-ligaen og Tippeligaen innføres det i år «Handshake for peace» også for trenerne. Odds Dag-Eilev Fagermo synes mildt sagt dette «er noe tull».

- Du kan ikke fredsforhandle FØR en fotballkamp, sier Fagermo til VG. Han vet at han sikkert erter på seg noen igjen ved å ha denne holdningen, men Odd-treneren er redd det blir for mye vennskap og for lite konkurranse ut av fotballen til slutt. Han mener det er feil.

- Ingen er uenig i fred. Men å dra det inn i fotballen, det mener jeg er feil. Vi har nok å ta tak i innen fotballen, om vi ikke i tillegg skal jobbe med å skape fred i verden. Det skal være litt elsk-hat i fotballen, det er det som er unikt. Venner kan du være før og etter kamp, men når det er kamp da skal det være litt «krig», det er viktig, mener Fagermo - som mener dette er det han kaller «farlig for supporterkulturen».

Patriotisme
- Fotball er galskap og kjærlighet. Men ikke kjærlighet til motstanderen, sier Fagermo - som mener det er viktig at galskapen dyrkes.

- Det handler om patriotisme. Og den bør starte når du kommer til stadion. Da er det litt untakstilstand, mener Odd-treneren.

Fagermo skal opp mot mannen han kranglet mest med i hele fjor, Moldes Tor Ole Skullerud, i første serierunde. Og dermed må de to hilse på hverandre etter myntkastet, midt på banen, sammen med dommerne, kapteinene og eventuelle maskotter.

-Jeg ønsker alltid motstanderens trener «god kamp», så det er ikke noe problem, selv om jeg synes hele greia er feil og noe tull. Åtte av 10 som sier «lykke til» mener det ikke heller, hevder Fagermo

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Handshake for peace er hjertebarnet til stormannsgale Kjetil Siem, og vi kommer aldri til å bli kvitt det før han er ute av NFF-korridorene. Det har allerede blitt komisk, men jeg gleder meg til å se hvor omfattende og pompøst han klarer å gjøre dette ritualet før han forsvinner.

Lenke til kommentar

Det Chukwu var så enormt god til var å holde på ball og spille andre gode. Svendsen og spesielt Kamara er helt andre spisser så kommer nok til å ta litt tid før angrepsspillet sitter.

Chukwu var vel spesielt god på å skape uro. Han var stor og sterk, brøytet seg litt vei, og flink til å dukke opp (uro) der han burde. Molde mangler en sånn type nå.

 

Forøvrig underholdende kamp på Aker Stadion i dag. Hadde vært gøy med litt flere mål. Noen av sjansene var det jo større prestasjon å ikke score på enn å gjøre det.

Er spent på VIF i år. Det var noe som funket adskillig bedre mot Godset enn i fjor. Og så kan det jo bli interessant å se hvordan Mjøndalen faktisk klarer seg.

 

Men endelig er vi i gang med Tippeligaen 2015! Jeg gleder meg til mange timer på stadioner rundt om :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så tåpelig!
Det er dette NFF er opptatt av, sier jo litt hvor fjerne den pampegjengen er! 

 

Over til noe positivt, bortefeltet i kampen mellom Sarpsborg og Vålerenga har nå vært utsolgt i nesten ett døgn, gleder meg som en unge.

Men syns det er litt dårlig innsats av vertskapet, meldt 10 grader mer i hovedstanden enn tettstedet i Østfold.
Burde forvente mer når det kommer fintfolk på besøk!  

Lenke til kommentar

Vil ikke akkurat kalle Vålerengas supportere for fintfolk  :wee: Mulig om dere hadde tatt imot Lyn, men da hadde det vel ikke dukket opp så mange... Så forøvrig ganske glissent ut mange steder forrige runde (kanskje spesielt på Ullevål), så positivt at noen lag klarer å fylle stadion!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så tåpelig!

Det er dette NFF er opptatt av, sier jo litt hvor fjerne den pampegjengen er! 

 

Over til noe positivt, bortefeltet i kampen mellom Sarpsborg og Vålerenga har nå vært utsolgt i nesten ett døgn, gleder meg som en unge.

Men syns det er litt dårlig innsats av vertskapet, meldt 10 grader mer i hovedstanden enn tettstedet i Østfold.

Burde forvente mer når det kommer fintfolk på besøk!  

 

 

Lykke til. Knus særpingene vær så snill! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...