Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjør det ikke vondt når svingdøra treffer dere så hardt i ræva gang etter gang?

 

Siden forrige uke så har altså Molde signert en eks RBK-spiller, på lån, etter at RBK fikk tilbudet og takket nei. Samtidig har Enga fått seg en ny spiller, kjøpt og betalt av en "rik onkel".

 

Jeg ler hele veien til seriegullet :D

Lenke til kommentar

Jeps, og fikk også med meg hvem som kjøpte ham. ;)

Fikk du også med deg at han ble kjøpt for 200.000?

Virker som om det går litt for fort i svingene for deg, men du skal ha for forsøket, bedre lykke nestegang :)

 

Kan jo lime inn svaret da du prøvde deg på dette i Vålerenga tråden også.

 

Hvem betalte for ham?

Jiangsu Sainty FC.

 

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Hvem prater du om nå egentlig? Eller er det slik nå at så lenge man tjener penger på spillersalg så er det helt greit at det er andre som betaler?

 

Jeg stilte et enkelt spørsmål og du vrir deg unna her på samme måte som i Enga-tråden, selv om det for så vidt var et retorisk spørsmål, jeg skal innrømme det.

 

Fakta er at det er Trøim som har betalt for denne nye spissen deres. Eller bestrider du dette sitatet fra Stig-Ove Sandnes?

 

"- Vår hovedaksjonær (Tor Olav Trøim) finansierer kjøpesummen i sin helhet, og aksjeselskapet har godkjent lønnskostnadene som kommer. Uten Trøims velvilje hadde ikke spisskjøpet vært mulig, sier daglig leder Stig-Ove Sandnes."

 

http://m.nettavisen.no/sport/fotball/valerenga-henter-ny-spiss/8555892.html

 

Det er greit å vite for fremtidige diskusjoner at så lenge det er Enga som gjør det så er det greit, men for alle andre klubber er det andre moralske regler som gjelder.

 

Jeg ler meg ihjel :D

Lenke til kommentar

Han betaler ikke i den forstand, men han sier fra seg overskuddet fra Kjartansonsalget.

Uten pengene fra Trøim hadde aldri kjøpet vært mulig det er sant.

Men så uten pengene fra Trøim hadde ikke Vålerenga kunnet stille lag i Tippeligaen 2015 heller for den saksskyld.

 

Det at du ikke ser forskjellen på å hjelpe en klubb som sliter og bare dytte penger inn i en klubb som allerede "har det bra" for være din greie. At du i det hele tatt sammenligner situasjonen i Enga og Molde sier vel litt.

 

Men du ser matten her ikke sant. Vi selger en spiller for 20 mill og kjøper en for 4 mill. Så pengene her kommer først og fremst fra salget av den første spilleren.

 

Kjøp en spiller for 200.000

Selg nevnte spiller for 20 mill

Kjøp ny spiller for 4 mill

?????

Profit

 

Edit: Jeg skjønner hva du fisker etter, men for min del mener jeg at disse situasjonene ikke kan sammenlignes.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Høh? Hvorfor er det så vanskelig å innrømme at den nye spissen blir kjøpt av en rik onkel, og ferdig med det? Kjartansson-pengene er for øvrig helt irrelevante, spesielt dersom det stemmer at det var Trøim som kjøpte ham også... Da er det han som har sittet med risikoen, og han som fortjener overskuddet.

Lenke til kommentar

Han kommer jo som følge av Trøim, det sier jeg jo også.
Det er bare det at Solaar ikke ser forskjellen på Molde og Vålerenga, eller andre klubber for den saks skyld.

I følge han så kan ikke vi andre kritisere Moldes pengebruk fordi våre klubber også får hjelp, eller har hatt penger tidligere (RBK).

 

Men jeg vil vel si å investere 200.000 i en spiss til en klubb som mangler spiss og sliter veldig økonomisk er ganske langt unna å bare gi klubben man liker (som allerede har god økonomi og ingen problemer der) over 100millioner i jule/nyttårsgave.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Du og alle andre skal få kritisere så mye dere vil, poenget mitt har hele tiden vært at fotballen er blitt slik for lenge siden og det er ikke Moldes skyld. Molde gjør det som en hvilken som helst annen veldrevet klubb gjør og det er å gjøre det beste ut av de forutsetningene de har.

 

Jeg vet også at vi er heldig stilt, det har jeg aldri benektet. Det jeg stiller meg spørrende til er det konstante maset om "kjøpeklubb", for der skiller ikke Molde seg ut på noen annen måte enn at de antakeligvis heller er Norges beste "selgerklubb".

 

For meg handler de fleste utsagnene om dette temaet på de siste sidene her mer om noe annet. Og det forstår jeg, hadde jeg holdt med et annet lag hadde jeg nok vært litt misfornøyd jeg også, for rettferdig det er det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...