Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere VIL jo misforstå og score billige diskusjonspoeng, lite vits å diskutere da ...

 

Edit: og bare for å gjøre det klinkende klart: Jeg har ikke noe problem med pengene Molde får, som jeg har sagt flere ganger uten at det går inn så er jeg veldig glad for all støtte klubben i mitt hjerte får.

 

Måtte det vare lenge, er så godt å se grininga i Trøndelag spesielt men ekstra morsomt nå som Oslo hiver seg på :D

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Dere VIL jo misforstå og score billige diskusjonspoeng, lite vits å diskutere da ...

 

Edit: og bare for å gjøre det klinkende klart: Jeg har ikke noe problem med pengene Molde får, som jeg har sagt flere ganger uten at det går inn så er jeg veldig glad for all støtte klubben i mitt hjerte får.

 

Måtte det vare lenge, er så godt å se grininga i Trøndelag spesielt men ekstra morsomt nå som Oslo hiver seg på :D

 

Men du ser vel forskjellen?

Å jobbe seg frem til et konkurransefortrinn gjennom gode prestasjoner kontra å bli gitt pengene uten å ha prestert noe som helst.

Lenke til kommentar

Solaar, det er jo du som ikke klarer å se den andre siden av saken her. Og det at du ikke ser at dette med disse pengegavene her kan være ett problem på sikt er bare trist.

Husk at dette er de samme menneskene som ødela hele Wimbledon Football Club! De bare "slettet 114 år med fotballhistorie!

 

Ikke det at jeg tror de vil gjøre det samme med Molde, men bare tenk litt på det.

 

 

(..), per nå har Vålerenga 0...


Veldig mange talentfulle og flinke ungdommer oppe på Valle. Har sagt det før; imponerende arbeid VIF legger i barnefotballen. Prøv gjerne noen av de eldste tenåringene der som angriper!

 

Jeg er helt enig. Men problemet som Vålerenga har hatt de siste tiden er jo at disse forblir talenter, men ikke klarer å utvikle seg noe videre.

Men det håper jeg og tror jeg nok var ett større problem under Martin Andresen enn hvordan det er under Rekdal.

Lenke til kommentar

Jeg registrerer at debatten om ølsalg på fotballarenaer er blusset opp igjen.

 

Jeg er for ølsalg, men med visse begrensninger. En god løsning etter mitt syn hadde vært å tillate ølkonsum på visse tribuner, eventuelt kun deler av enkelte tribuner og dermed holde disse adskilt fra resten. At det kommer til å bli situasjoner med økt bråk dersom du tillater økdrikking er ikke noe du trenger å diskutere, det vil skje, men hvor alvorlig det blir kan selvfølgelig være opp til diskusjon. Jeg tviler på at det Hillsborough annenhver helg.

 

Det å dra på fotballkamp, enten du gjør det alene eller med barn, skal være en hyggelig og ikke minst en trygg opplevelse. Jeg har selv vært på kamper hvor det på raden bak meg har stått bjørner med ølvommer som matcher og vært mer enn krakilsk nok etter øldrikking før kamp. Ukoselig for meg, og det hadde nok vært ennå mindre hyggelig hadde jeg hatt med meg små barn.

 

Vi har mye å lære fra europeisk supporterkultur, deriblant England, men det er mye vi ikke trenger heller. Jeg ønsker meg ikke en supporterkultur hvor øldrikkende fedre står og applauderer sønnen som roper høylytte sjikaner mot enten dommer, motspiller eller rivaliserende fans.

 

Ja, mange vil sikkert mene at øldrikking og fotball hører sammen (noe jeg langt på vei er enig i) og at fedre ikke skal måtte velge mellom å enten ta en øl eller ta med barna sine, men øl og fotball er ingen rett. Dersom du ikke klarer å avse en øl i 90 minutter pluss tillegg så se kampen hjemme.

Lenke til kommentar

Det er allerede adskilt alkoholservering på norske fotballarenaer, VIPen.

Jeg ser argumentene dine, men klarer du ikke å oppføre deg med ungene dine tilstede så tror jeg du har større problemer enn at det er ølsalg på stadion.

Men man kan jo kanskje si at det ikke selges på "familiefeltet", men det kan jo kanskje virke litt urettferdig.

Det blir jo feil å "straffe" alle, fordi noen har ett alkoholproblem.

 

Litt av poenget her som jeg syns det er med andre tribunerelaterte debatter (pyro, ultras osv osv) er at alle bør finne sin plass på tribunen.

Ta mitt lag (VIF) da, syns du fulle folk er ubehagelige og slitsomme og gjerne vil skåne ungen din for det så stiller du deg ikke mitt oppe i rølpe gjengen fra Blue Lagune (for de som ikke kjenner til BL så er det en gjeng/buss som reiser på så og si samtlige kamper, det kan virke som om promillenivået er vel så viktig som kampen, ergo mye drita fulle folk!).

Folk klarer å være drita full på kamp uten at det er servering på tribunen, men kanskje vi vil se en utvikling av at færre er det fordi de ikke vorset så hardt før kamp.
Det vil jo gjelde vanlig sjenkeregler der, at de i "baren" kan nekte folk servering hvis de ser at de er for fulle eller ikke oppfører seg.

 

På samme måte, er du ikke fan av konstant flagging eller syns pyro kan være skummelt, så ikke still deg rett oppe i en ultrasgruppe.

 

Personlig så liker jeg ikke å drikke så mye før kamp, men skulle gjerne kunne tatt meg en øl mens jeg rigget tifo og kanskje en i pausen.

 

Ellers er Arild Rønsen ute å surrer igjen: Dusteforslag om øl på tribunen.

Først og fremst fordi det er et forslag ingen som går på fotballkamp roper etter. Dette er et skrivebordsprosjekt, fremma av folk som ikke kjenner supporterkulturen. Jeg tør påstå jeg snakker av egen erfaring. - Arild Rønsen 2015, selvutnevnt tribunekulturekspert.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...