Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PatSharpX, den 26 Feb 2015 - 22:56, sa:

Leste noe om at Ibba skulle få en lønn på 5mill i året!

Er nok en ganske god økning fra Bodø/Glimt.

Da trenger han kanskje ikke å stjele mobiler fra lagkompiser lengre!

Haha gjorde Ibba det :p kilde?

 

Men ja er mange som forlater TL Zlato Tripic (Start) går jo til 2.Bundersliga. men er kansje like greit for Start siden de sliter økonomisk. Ser ut som om Viking endelig får en bra sesong med mange spennende kjøp :).

 

Edit: quote feil skulle quote SharpX

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

 

Haha gjorde Ibba det :p kilde?

 

Jepp: http://www.nrk.no/nordland/glimt-spiller-botelagt-for-tyveri-1.11767204

 

Han fikk gjennomgå da vi spilte borte mot Glimt. Alle sto langt gjerdet å viftet med telefonene sine hver gang han støntet i angrep.

Hehe er jo ikke sikkert han gjorde det kan jo ha blitt frikjent eller blir det når han anket, siden saken var fra juni. men hadde jeg vært Bodø og det var veldig gode bevis for at han gjorde det hadde jeg kastet jeg han ut av klubben med hodet først.
Lenke til kommentar

Molde er en kjip klubb, misliker pengebruken og denne kjøpe seg inn i medaljekampen logikken som er helt legitim.

 

Ellers er det vel ingen overraskelse at kokosklubben Viking ikke støtter en6en.

http://www.viking-fk.no/news/article/15iwayxnp58jj1bwt3bdd6wdpe/title/publikum-er-viktigst

 

Vi kan ikke ta stilling til forslaget uten at det er diskutert i norsk fotball om hva som er den beste løsningen, men er enig i at klubbene må ta ansvar for eget produkt.

Ergo, vi har ingen egne meninger så vi må ventet på at noen tar avgjørelsen for oss.

 

For en tulleklubb!

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Molde er en kjip klubb, misliker pengebruken og denne kjøpe seg inn i medaljekampen logikken som er helt legitim.

 

Jeps, det var Molde som startet dette, og ja Molde er den eneste klubben som kjøper spillere og definitivt den som HVER ENESTE SESONG bruker mest penger på spillere.

 

Fullstendig historieløs kommentar fra deg.

Lenke til kommentar

Det er klart at det oppleves som håpløst når det jeg oppfatter som oppegående debattanter tyr til slike billige grep som å si at Molde har kjøpt seg inn i medaljekampen. Jeg forventer det fra bitre RBK-fans men ikke av de som ellers ikke har noen grunn til å hate Molde.

Molde har gjort en fremragende jobb siden Nordstrand Jacobsen kom inn i klubben, vi drives på en måte som flere klubber hadde hatt godt å lære av. Men jeg forstår at det er enklere å ta en tabloid tilnærming til det, så for all del, hvis det gir deg tilfredstillelse så.

Lenke til kommentar

Fotball er ikke business, så det at man er god i business delen skal gi deg medaljer syns jeg er trist.

For meg vil jeg heller ha ett lag som er bygget opp av lokale profiler å havne midt på tabellen enn å vinne med ett lag en dyre importspillere som ikke har noe forhold til laget eller har ingen anelse om hva de faktisk representerer når de tar på seg trøya. Og som hopper over på neste tilbud som gjør lommeboken deres enda tjukkere.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Fotball burde ikke være business, men fakta er jo at det er det og det har vært det i snart 25 år. Realiteten er vel at det alltid har vært det på toppnivå men at det har blitt mer spredd utover i verden og nedover i divisjoner.

 

Jeg og foretrekker det du beskriver, det gjør vel alle? Samtidig er det umulig å drive slik i dag, dette vet jo alle som følger med fotball. Det jeg ikke forstår er hvorfor Molde skal få skylden for det? Hva er annerledes med pengene Molde har mottatt fra rike eiere og pengene Vif har mottatt fra rike velgjørere? Hva er forskjellen på at Molde får pengene til en ny stadion og Vif får et tomte-område med en verdi som laaangt overstiger de samme beløpene?

 

Hva er forskjellen på spillerne Vif hadde kjøpt utenfra til sin gullvinnende stall og Molde til sin tilsvarende?

 

Det du skriver nå oser av misunnelse, ikke pga innholdet men pga tilpassingen nå som Molde er i den situasjonen mens andre klubber ikke er det.

 

Merk at jeg ikke er uenig i holdningen din, det tror jeg du vet også, det jeg bare ikke skjønner er at så mange går på denne myten om at Molde er så mye verre enn andre klubber på området.

Lenke til kommentar

Det er fordi det nå er Molde som er i den posisjonen at de handler spiller i hytt og pine.

Derfor blir det rettet kritikk mot dem.

 

Når du poster om en skadet spiller så blir det jo naturlig å skrive at de bare kjøper en nye en, for sjansen er jo stor for at de gjør akkurat det. Noe ikke så mange andre i ligaen har mulighet til.

 

Jeg vil si at det er forskjell på å få pengestøtte i kristesituasjoner enn å bare motta 125millioner i nyttårsgave.

Bare den gaven er jo høyere enn budsjettene til de fleste norske klubbene i TL.

Det er vesentlig forskjell på 13 mill og 125mill!

 

Du må gjerne tro jeg er misunnelig, men tror det er ingen ting ved Molde fotball jeg er misunnelig på. Jeg ser ikke helt hva jeg skulle vært misunnelig på, pengene, egentlig ikke.

Endret av PatSharpX
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...