Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det beste norske laget noensinne besto av 11 norske hvorav 10 fra Trondheim ish og spilte i CL i 96.

Er ikke uenig i det. Men tror ikke RBK folket skal være så veldig tøffe når det kommer til bruk av lokale spillere lenger....

Den tid er forbi i trøndelag også. Selv om de vel har "måttet" ta i bruk noen grunnet litt mindre økonomiske muskler de siste årene?

Lenke til kommentar

RBK spilte i en tid da fotballen var ganske annerledes enn den er i dag. "Norsk fotball" passet mye bedre sammen med det som var normen på resten av kontinentet. Etter hvert har fotballen blitt langt mer teknisk og hurtigere og norsk fotball har ikke hengt med i svingene.

Molde '14 hadde kanskje ikke slått RBK '96. men RBK '96 hadde ikke kommet til kvarten i CL heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok sant det, men det blir på samme måte som at folk mener at man ikke kan sammenlikne Pelè med noen andre siden det var på en helt annen tid.

Må heller ikke glemme at Molde ble totalt overkjørt av Strindheim i cupen, men scora et flaksemål godt inne i overtiden for ekstraomganger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, Real Madrid ble jo slått ut av et fjerdedivisjonslag i cupen for 2-3 år siden, men det trenger ikke bety noe.

Å sammenligne forskjellig tidsepoker med hverandre blir helt umulig da det er så hypotetisk som du får det. Fotballen i dag er langt mer teknisk enn for 50 år siden, men for 50 år siden var det største ideal en jordfreser på to bein.

Lenke til kommentar

At Molde sitt lag er veldig gode og det beste norske laget på mange år er nok sant. Men å mene at det er det beste norske laget noensinne er ikke noe vits i. Får aldri fasit-svaret, og Molde kommer nok aldri til å gi seg på det. Selv som RBK-supporter synes jeg det er latterlig. Men la nå Guldbrandsen tro at de er det beste laget noensinne. Så kan han også spørre hans far om hvor gode RBK var en gang i tiden :)

Lenke til kommentar

Nice cumbakk patrik

Tacc scal du ha.

Norsk fotball er temmelig lavt nede nå, men jeg tror litt av problemet med CL kan være at et lag som er suverene i oktober/november ikke nødvendigvis er det i juni/juli *host* Liverpool *host*. Den norske ligaen er jo tross alt naturlig nok forskjøvet i forhold til de øvrige store ligaene hvor topplaget ganske raskt går inn i kvalikkampene. Veldig mye kan skje med et lag etter et drøyt halvår uten noe særlig spill.

Lenke til kommentar

Vel, Real Madrid ble jo slått ut av et fjerdedivisjonslag i cupen for 2-3 år siden, men det trenger ikke bety noe.

Å sammenligne forskjellig tidsepoker med hverandre blir helt umulig da det er så hypotetisk som du får det. Fotballen i dag er langt mer teknisk enn for 50 år siden, men for 50 år siden var det største ideal en jordfreser på to bein.

Det er sant, men man må allikevel kåre laget ut ifra forutsetninger. Det at et norsk lag kom til kvartfinalen er uansett utrolig bra, spesielt med så mange Nordmenn på banen. Man kan gjerne si at fotballen passet bedre, men Rosenborg var uansett i CL i mange år på rad. Det er tydelig at fotballen i Europa har dratt fra norsk fotball, og jeg påstår at tippeligaen hadde et mer stabilt og bedre nivå for 10-20 år siden enn i dag. Dermed er det mer overbevisende å vinne ligaen og komme til kvartfinalen i CL enn å vinne tippeligaen og cupen i dag. Det er min mening, men Rosenborg fra 1996 er uansett den beste prestasjonen innenfor norsk fotball.

Lenke til kommentar

Gulbrandsen kan få mene hva han vil, og han kan kanskje skylde på seiersrus, men beste norske lag noensinne er jeg uenig i. Er ikke sammenlignbart slik som tiden forandrer seg. At de har vært best i år derimot, er det ingen tvil om. Det har vært en jubelsesong for Molde.

Det skal bli spennende å se hvor mange spillere som kommer til å forlate Molde i vinter, og hvordan laget blir neste år. Det er jo det som også skaper en del grobunn for kjøpelag-bemerkninger: et lag som gjør det bra vil få interesse fra utlandet, og når spillere forsvinner er man jo nødt til å få inn nye, enten fra eget akademi, eller kjøpte spillere. Det er derfor jeg syns kjøpelag-bemerkningene blir litt flåsete også. Vi trenger lag (der lag med økonomi står i særstilling) til å løfte og utvikle talenter som kanskje også kan blomstre i Europa. Det er både positive og negative sider med det. Molde er i mitt syn en veldig godt drevet klubb, der flere titalls spillere, trenere, ledelse, administrative og frivillige står på og jobber godt, både alene og sammen. Vi ser jo situasjonen med ledelsen i RBK, som, i mitt syn, er et eksempel på det motsatte. Sterke personligheter som jobber mot hverandre, og som ikke har tillit hverken hos kollegaer eller supportere.

Jeg er også spesielt nysgerrig på hvordan spillerstallen til Odd vil se ut neste sesong. Det er kjempeimponerende det de har fått til i Skien. Mange av gutta der har sikkert også ambisjoner om å komme seg ut av Norge på et tidspunkt.

Kanskje kan Molde komme sterket ut av vinteren, og komme seg ut i Europa? Jeg vil i alle fall gjerne se et norsk lag gjøre noe i Europa snart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...