Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Martin Linnes? Jone Samuelsen?

dafuq.

Mike Jensen har bært ett ellers tafatt lokomotiv til sølv, til tider mutters aleine har han hentet poeng.. Han leverte selv under Perry. Årets Midtbanespiller, uten tvil.

Årets forsvarsspiller Steffen Hagen..

Martin Linnes?.. seriøst.

Vil da si det er en større prestasjon for Odd å ta bronse med en Jone Samuelsen som arkitekt på midten, enn det er for RBK å krangle seg til sølv i siste liten for Mike Jensen. RBK satset på gull før sesongen (ikke nekt for det), Odd hadde nok sett seg fornøyd med europaspill og eventuelt en cupfinale. Nå er det bronse og cupfinale på dem. Det som heller kan diskuteres er årets unge spiller, Martin Ødegaard har vært god til å være 15 år, men mener at Moi i Molde har vært ufattelig god, kanskje årets beste kjøp i Tippeligaen bak Kjartansson.

Lenke til kommentar

Årets unge spiller var en ny kategori, første gang utdelt i år (merkelig sammentreff). De nominerte foruten Ødegård var (hvis jeg ikke husker feil) Iver Strand og han backen på Brann. Tipper Elyounoussi ble ansett som for gammel, men han var sammen med Singh en av de tre nominerte for årets midtbanespiller.

Lenke til kommentar

Hva er det som er så rart med det? Er det at han ikke spiller på Rosenborg?

Mener at blant annet Steffen Hagen har vært en adskillig mye bedre forsvarsspiller. Som jeg også nevnte i innlegget. Steffen Hagen spiller dessuten heller ikke på RBK.

Martin Linnes? Jone Samuelsen?

dafuq.

Mike Jensen har bært ett ellers tafatt lokomotiv til sølv, til tider mutters aleine har han hentet poeng.. Han leverte selv under Perry. Årets Midtbanespiller, uten tvil.

Årets forsvarsspiller Steffen Hagen..

Martin Linnes?.. seriøst.

Vil da si det er en større prestasjon for Odd å ta bronse med en Jone Samuelsen som arkitekt på midten, enn det er for RBK å krangle seg til sølv i siste liten for Mike Jensen. RBK satset på gull før sesongen (ikke nekt for det), Odd hadde nok sett seg fornøyd med europaspill og eventuelt en cupfinale. Nå er det bronse og cupfinale på dem. Det som heller kan diskuteres er årets unge spiller, Martin Ødegaard har vært god til å være 15 år, men mener at Moi i Molde har vært ufattelig god, kanskje årets beste kjøp i Tippeligaen bak Kjartansson.

Det er en stor prestasjon av Odd og ta bronse og med tanke på at dem var såpass nært sølv tror jeg ikke mange hadde tippet før sesongen startet. At en klubb som Rosenborg var forventet i toppen er en forutsetning som man har før hver eneste sesong så sensasjonen er jo ett faktum.

Poenget er at jeg mener det burde bli målt ned på spiller prestasjoner utelukkende og jeg mener at Mike Jensen i 9/10 tilfeller har spilt bedre og gjort en mer allsidig jobb en Jone Samuelsen.

Men VG har ikke forvane å være begeistret for RBK. På lik linje med Lars Tjærnås igrunn.

Lenke til kommentar

Årets unge spiller var en ny kategori, første gang utdelt i år (merkelig sammentreff). De nominerte foruten Ødegård var (hvis jeg ikke husker feil) Iver Strand og han backen på Brann. Tipper Elyounoussi ble ansett som for gammel, men han var sammen med Singh en av de tre nominerte for årets midtbanespiller.

Nå som Tippeligaen har begynt å satse mer på unggutter, så synes jeg ikke det er rart at denne kategorien er satt opp. Men det er ganske "tilfeldig" at Ødegaard fikk sin drømmesesong samtidig som de innførte dette ;)

Endret av Nettels
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...